Unity_Tworzenie_gier_mobilnych_unitgm.pdf
(
981 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Mobile Game Development with Unity
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-4207-1
© 2018 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Mobile Game Development with Unity ISBN
9781491944745 © 2017 Jonathon Manning and Paris Buttfield-Addison
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/unitgm
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ...............................................................................................................................9
Część I. Podstawy środowiska Unity ....................................................................... 13
1. Wprowadzenie do środowiska Unity .................................................................................15
Witaj, książko!
Witaj, Unity!
15
16
2. Prezentacja Unity ............................................................................................................19
Edytor
Panel sceny
Hierarchia
Panel Project
Inspektor
Panel Game
Podsumowanie
19
22
25
25
27
28
28
3. Stosowanie skryptów w Unity ..........................................................................................29
Przyspieszony kurs C#
Mono i Unity
Obiekty gry, komponenty oraz skrypty
Ważne metody
Koprocedury
Tworzenie i usuwanie obiektów
Atrybuty
Czas w skryptach
Rejestrowanie komunikatów na konsoli
Podsumowanie
30
30
32
34
37
38
40
43
43
44
5
Kup książkę
Poleć książkę
Część II. Tworzenie gry 2D. Gnom na linie .............................................................. 45
4. Początki tworzenia gry .....................................................................................................47
Projekt gry
Utworzenie projektu i zaimportowanie materiałów
Tworzenie krasnala
Lina
Podsumowanie
47
51
53
59
70
5. Przygotowywanie rozgrywki ............................................................................................71
Wprowadzanie danych
Konfiguracja kodu krasnala
Konfiguracja obiektu GameManager
Przygotowanie sceny
Podsumowanie
71
84
94
105
107
6. Tworzenie rozgrywki z użyciem pułapek i celów .............................................................109
Proste pułapki
Skarb i wyjście
Dodawanie tła
Podsumowanie
109
111
115
116
7. Dopracowywanie gry .....................................................................................................117
Aktualizacja elementów graficznych krasnala
Aktualizacja fizyki
Tło
Interfejs użytkownika
Tryb nieśmiertelności
Podsumowanie
118
121
125
133
138
140
8. Ostateczne poprawki gry ................................................................................................141
Dodatkowe pułapki i obiekty gry
Efekty cząsteczkowe
Menu główne
Dźwięki
Podsumowanie i wyzwania
141
146
151
156
156
6
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
Część III. Tworzenie kosmicznej strzelanki 3D ....................................................... 159
9. Tworzenie kosmicznej strzelanki .................................................................................... 161
Projektowanie gry
Architektura
Tworzenie sceny
Podsumowanie
162
166
167
179
10. Dane wejściowe i sterowanie lotem ............................................................................... 181
Dane wejściowe
Sterowanie lotem
Podsumowanie
181
186
194
11. Dodawanie broni i systemu celowania ........................................................................... 195
Uzbrojenie
Celownik
Podsumowanie
195
208
209
12. Asteroidy i uszkodzenia ................................................................................................. 211
Asteroidy
System uszkodzeń
Podsumowanie
211
216
223
13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! ....................................................................... 227
Menu
Game Manager i śmierć
Granice
Ostatnie szlify
Podsumowanie
227
232
242
248
256
Część IV. Możliwości zaawansowane .................................................................... 259
14. Oświetlenie i procedury cieniowania .............................................................................. 261
Materiały i procedury cieniowania
Oświetlenie globalne
Uwzględnianie wydajności
Podsumowanie
261
273
278
283
15. Tworzenie interfejsów użytkownika w środowisku Unity ................................................ 285
Jak działa system GUI w Unity?
Kontrolki
Zdarzenia i rzucanie promienia
Stosowanie systemu rozmieszczania
285
289
290
292
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
Unity_Przewodnik_projektanta_gier_Wydanie_III_unipp3.pdf
(4928 KB)
Projektowanie_gier_przy_uzyciu_srodowiska_Unity_i_jezyka_C_Od_pomyslu_do_gotowej_gry_Wydanie_II_progie.pdf
(683 KB)
Projektowanie_gier_w_srodowisku_Unity_3_x_prgun3.pdf
(848 KB)
Unity_i_C_Praktyka_programowania_gier_uncppg.pdf
(3303 KB)
Unity_w_akcji_uniwak.pdf
(3566 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin