Pro_Evolution_Soccer_5_poradnik_do_gry_e_07c1.pdf

(596 KB) Pobierz
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Pro Evolution
Soccer 5
autor: Maciej „maciek_ssi” Bajorek
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
www.gry-online.pl
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Kup książkę
Pro Evolution Soccer 5
– Poradnik
GRY-OnLine
SPIS
TRE
Ś
CI
Wstęp________________________________________________________________ 3
Atrybuty______________________________________________________________ 4
Podstawowe_________________________________________________________ 4
Specjalne ___________________________________________________________ 6
Ukryte _____________________________________________________________ 7
Formacja _____________________________________________________________ 8
Team work __________________________________________________________ 8
Strefy ______________________________________________________________ 8
Zachowywanie się formacji _____________________________________________ 9
Forma zawodników ___________________________________________________ 9
Obsługa piktogramu boiska ____________________________________________ 10
Substitutions _______________________________________________________ 11
Set formation _______________________________________________________ 12
Team _____________________________________________________________ 12
Strategy ___________________________________________________________ 13
Individual__________________________________________________________ 14
Kicker/Capitan ______________________________________________________ 14
Quick setting _______________________________________________________ 14
Stock _____________________________________________________________ 14
Stałe fragmenty gry ____________________________________________________ 15
Rzuty rożne ________________________________________________________ 16
Rzuty wolne ________________________________________________________ 17
Rzuty z autu ________________________________________________________ 19
Rzuty karne ________________________________________________________ 19
Sterowanie___________________________________________________________ 20
Wstęp do sterowania _________________________________________________ 20
Oznaczenia_________________________________________________________ 20
Podstawowe________________________________________________________ 21
Posiadając piłkę _____________________________________________________ 22
Podczas obrony _____________________________________________________ 24
Przyjęcia piłki_______________________________________________________ 24
Drybling oraz zwody _________________________________________________ 25
Bramkarz __________________________________________________________ 27
Niuanse sterowania ____________________________________________________ 28
Niuanse formacji i strategii ______________________________________________ 30
FAQ ________________________________________________________________ 33
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione
bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Ilustracja na okładce
-
wykorzystana za zgodą © Shutterstock
Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Kup książkę
Pro Evolution Soccer 5
– Poradnik
GRY-OnLine
Wstęp
Poradnik do
Pro Evolution Soccer 5
oferuje zagadnienia dotyczące atrybutów, formacji oraz
sterowania. Każda z wymienionych tematyk została opisana w sposób całkowicie wyczerpujący.
Wszystko jest poparte dużą liczbą tekstu. Zostało sprawdzone oraz przetestowane pod każdym
kątem.
Forma poradnika skierowana jest dla graczy, którzy posiadają podstawowe wiadomości na temat
piłki nożnej. Jeżeli ktoś ma problemy ze zrozumieniem zasadniczych zagadnień, to może skorzystać
ze wskazówek zamieszczonych w menu treningowym gry.
Pozdrawiam całą polską scenę ISS/PES/WE.
maciek_ssi
Strona: 3
Kup książkę
Pro Evolution Soccer 5
– Poradnik
GRY-OnLine
Atrybuty
Ogólnie są dwie grupy atrybutów: podstawowe i specjalne. Podstawowe są odwzorowane poprzez
wartości w zakresie 1-99. Natomiast drugie są przyznawane w formie gwiazdek. Posiadanie dużej
ilości tych drugich przez zawodnika oznacza przeważnie zawodnika o
światowej
renomie.
Są trzy atrybuty które mają zakres 1-8. Są to
Consistency, Condition, Weak foot accuracy.
Atrybuty z grupy podstawowej rosną/spadają się w trybie gry
Master League.
Wartości zmieniają
się także w zależności od aktualnej formy meczowej.
Wzrost podstawowych atrybutów w trybie Master League. Atrybut rośnie +1, jeżeli zawodnik rozegrał kilka przyzwoitych meczy
i jest odpowiednio młody. Sugeruje to pasek Exp.
P o d s t a w o w e
Height
- wysokość gracza, wpływa na główkowanie. Wzrost jest także ważny dla bramkarzy.
Wysokość nie ma
żadnego
wpływu na inne atrybuty.
Dominant foot
- preferowana przez zawodnika noga, R - prawa, L- lewa. Jeśli np.
Weak foot
frequency
będzie miało wartość choćby 8, to
Dominant foot
będzie się kształtowało na poziomie 9.
Oznacza to tyle,
że
i tak preferowana noga będzie miała większy priorytet.
Favoured Side/Foot
- ulubiona strona boiska/noga.
Position
- preferowana pozycja zawodnika. Ma niewielkie znaczenie dla pozycji przyjmowanej na boisku.
Attack
- zdolności ofensywne, przypisywane strikerom oraz skrzydłowym.
Defense
- zdolności defensywne, przypisywane obrońcom, defensywnym pomocnikom oraz
bramkarzom.
Balance
- oznacza jak mocno stoi na nogach piłkarz, zawodnika z wysokim atrybutem ciężko jest
przewrócić, ważne dla napastników i obrońców, nie ma znaczenia w pojedynkach powietrznych.
Stamina
- wytrzymałość, szybko maleje jeśli zawodnik jest w słabej formie, bardzo szybko traci ją
piłkarz biegający np. po całej długości skrzydła, przy mniej niż połowie maksymalnej wartości
spada także
Top Speed,
jeśli atrybut jest mały to zawodnik będzie częściej zmęczony w czasie
meczu i część atrybutów technicznych spadnie z wartości.
Strona: 4
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin