Nie_przeplacaj_Poradnik_konsumenta_jak_negocjowac_najlepsze_warunki_nieprz.pdf

(696 KB) Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
NIE PRZEPŁACAJ.
PORADNIK KONSUMENTA
— JAK NEGOCJOWAĆ
NAJLEPSZE WARUNKI
Autor: Marc Lockley
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-246-2887-2
Tytuł oryginału:
How to Pay Less for More:
The Consumer’s Guide to Negotiating the Best Deals
— Whatever You’re Buying
Format: A5, stron: 208
• Poznaj podstawowe zasady i techniki negocjacji oraz rolę mowy ciała
w komunikacji
• Dowiedz się, jak zapewnić sobie najkorzystniejszy zakup lub sprzedaż
towarów i usług
• Sprawdź, jak zręczne negocjacje mogą zapewnić Ci lepsze warunki
lub podwyżkę w pracy
Nadchodzi konsument w pełni œwiadomy!
• Czy odnosisz wrażenie, że często przepłacasz za swoje zakupy?
• Czy zdarza Ci się rezygnować z zakupu ze względu na cenę towaru?
• Czy uważasz, że większoœć usług, za które płacisz, nie jest warta swojej ceny?
Często wystarczy zaledwie odrobina inicjatywy, by zaoszczędzić sporą sumkę
pieniędzy. Bez względu na to, czy sprzedajesz lub kupujesz mieszkanie, przygotowujesz
przyjęcie weselne, planujesz zakup samochodu, sprzętu RTV czy AGD, wybierasz
wczasy w biurze podróży, składasz reklamację, czy rozmawiasz ze swoim przełożonym
— dobrze poprowadzone negocjacje za każdym razem pozwolą Ci zyskać korzystniejszą
ofertę. Wystarczy poznać kilka kluczowych zasad, dzięki którym będziesz wiedział,
co, kiedy i jak zrobić, by otrzymać więcej, płacąc mniej.
Negocjacje mogą Ci przynieœć wiele przyjemnoœci, nawet jeœli nie czujesz się
komfortowo w takich sytuacjach. Gdy uda Ci się uzyskać niższą cenę dzięki własnym
wysiłkom, poczujesz, że osiągnąłeœ prawdziwy sukces. Jeœli przeczytasz tę książkę
od deski do deski, pomoże Ci ona opracować Twoją własną, najwygodniejszą dla Ciebie
strategię negocjacyjną. Możesz także korzystać z niej jak z publikacji encyklopedycznej
i przeczytać wyłącznie ten rozdział, który traktuje o interesującym Cię aktualnie rodzaju
negocjacji. Zacznij oszczędzanie od dziœ — skutecznie i dynamicznie!
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
Podziękowania
Rozdział 1: A więc w jaki sposób chcesz pomóc mi
w oszczędzeniu pieniędzy?
Część I: Podstawy sztuki negocjacji
Rozdział 2: Negocjacje — praktyczny przewodnik
Rozdział 3: Język negocjacji
Część II: Negocjacje w życiu prywatnym
Rozdział 4: Zakup nieruchomości
Rozdział 5: Sprzedaż nieruchomości
Rozdział 6: Rezerwowanie miejsc w hotelu i wakacji
Rozdział 7: Ślub — negocjacje
Rozdział 8: Zakup nowego samochodu
Rozdział 9: Zakup sprzętu RTV lub AGD
Rozdział 10: Jak skutecznie składać reklamacje
Część III: Negocjacje w pracy
Rozdział 11: Uzyskiwanie wyższej płacy
Rozdział 12: Jak zapewnić sobie wymarzoną równowagę
między życiem prywatnym a zawodowym
I na koniec…
Rozdział 13: To jeszcze nie wszystko…
Słowniczek
5
7
15
17
35
47
49
63
79
97
113
127
143
153
155
175
191
193
205
Negocjacje — praktyczny przewodnik
2
Negocjacje
— praktyczny przewodnik
WI}C CZYM Sk TE NEGOCJACJE?
Dla mnie negocjacje to targowanie się w celu osiągnięcia porozumienia
— najlepiej takiego, które jest możliwe do przyjęcia przez obie (wszystkie)
strony. Im jesteś twardszy w negocjacjach, tym bardziej prawdopodobne,
że uda Ci się przechylić szalę na swoją korzyść.
Należy jednak wystrzegać się zbyt ostrej gry, gdyż Twój partner w nego-
cjacjach może po prostu wyjść z rozmów. W takim przypadku nie uda Ci się
utworzyć i rozwinąć żadnych relacji długofalowych. W jednorazowych
transakcjach handlowych może nie mieć to dla Ciebie większego znaczenia,
ale przecież nigdy nie wiadomo, czy nie będziesz musiał wrócić do tego
sklepu — tę kwestię pozostawiam więc pod Twoją rozwagę.
Jeżeli jednak możesz uzasadnić swoją ofertę i sprawić, by druga strona rów-
nież była zadowolona z osiągniętego kompromisu (niekoniecznie musi
być szczęśliwa!), to nie tylko uda Ci się uzyskać dobre warunki tej transakcji,
ale być może także zapewnić sobie otwartą drogę do jeszcze lepszych relacji
z tym kontrahentem w przyszłości. Ma to szczególne znaczenie w sklepach
lub hotelach, które odwiedzasz regularnie.
Negocjacje, w których wygrywają obie strony, są możliwe. Ty uzyskujesz
cenę, na której Ci zależy, a na przykład dyrektor hotelu sprzedaje wolne
miejsce noclegowe i zdobywa nowych klientów.
Często jednak ludzie wstydzą się samej myśli o negocjacjach.
17
Nie przepïacaj. Poradnik konsumenta
MIT NR 1: „NEGOCJACJE TO WSTYDLIWA SPRAWA”
W wielu krajach
niepodejmowanie
negocjacji jest uważane za wyraz braku
uprzejmości! Na bazarach całego świata targowanie się jest oczekiwane
i przynosi jego uczestnikom wiele przyjemności. Pamiętam, jak pewnego
razu w Turcji zostałem zaproszony do sklepu, pokazano mi rozliczne ubra-
nia, posadzono w fotelu i poczęstowano filiżanką herbaty. Dwóch sprze-
dawców, grających złego i dobrego glinę, z zapałem wciskało na kalkulatorze
przeróżne cyfry, aż w końcu przekonali mnie do zakupu pięknych kurtek dla
mnie i dla mojej żony, za cenę o niemal połowę niższą od wywoławczej.
Obie strony były zadowolone z rezultatów, a ja spędziłem bardzo przy-
jemną godzinę (zbliżała się już północ!).
Również w świecie wielkiego biznesu negocjacje są standardem, a nie wyjąt-
kiem. Pamiętaj, że firma, od której kupujesz produkty, musiała najpierw
wynegocjować kontrakty ze swoimi dostawcami. Musisz uświadomić sobie,
iż przykładowo, gdy kupujesz filiżankę kawy, to kawa ta przeszła przez
przynajmniej kilka cykli negocjacji, zanim trafiła z krzaczka do filiżanki.
Właściciel plantacji kawy sprzedaje swój produkt lokalnym hurtownikom,
którzy gromadzą go w jednym miejscu, zanim przekażą do oczyszczania.
Ziarna kawy często sprzedawane są w formie aukcji, a dopiero potem prze-
wożone do firmy, która zajmuje się wypalaniem kawy. Następnie kawa jest
pakowana, eksportowana i rozsyłana do sklepów. W międzyczasie cena to-
waru ulega znacznej zmianie (w zależności od tego, gdzie kupujemy kawę,
właściciel plantacji otrzymuje od jednego do dziesięciu procent końcowej
ceny sprzedaży). Dlaczego proces negocjacji miałby kończyć się w tym mo-
mencie? Nie sugeruję przy tym, że powinieneś targować się o cenę cappuc-
cino w kawiarni. Chodzi jedynie o sposób myślenia. Tak samo jest z wieloma
innymi produktami.
No dobrze, wiesz już, że nie powinieneś wstydzić się negocjować. Kolejnym
problemem jest to, iż wielu ludzi uważa, że prowadzenie negocjacji jest
trudne.
18
Zgłoś jeśli naruszono regulamin