MNEMObiznes_Jak_pamiec_wplywa_na_zysk_firmy_e_0156.pdf

(3821 KB) Pobierz
Niniejszy ebook to darmowa wersja promocyjna, nie przeznaczona do sprze-
daży, dołączana do drukowanej książki o tym samym tytule.
© Copyright by Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki, rok 2012
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Tytuł: MNEMObiznes
Wydanie I
Data: 17.10.2012
ISBN: 978–83–7701–605–3
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Skład: Magda Wasilewska
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
44–117 Gliwice
ul. Toszecka 102
www.ZloteMysli.pl
e-mail: kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote
Myśli” nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek
inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego
przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym
lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Kup książkę
Spis treści
Wstęp ........................................................................................................ 7
Rozdział 1. Pamięć eksperta .............................................................. 11
Mapy myśli — źródło informacji .............................................................. 12
Jak stworzyć mapę myśli na temat produktu ......................................... 17
Eksperckie umiejętności ............................................................................... 18
Techniki pracy umysłowej ........................................................................... 19
Szybkie czytanie
......................................................................................... 20
Podstawowe techniki pamięciowe
............................................................. 21
Kartoteka Przydatnej Wiedzy (KPW)
.................................................... 22
Inteligencja werbalna
................................................................................ 24
Bogata wyobraźnia
................................................................................... 25
Rozdział 2. Pamięć dla sukcesu .......................................................... 27
Rozdział 3. Mechanizmy działania pamięci .................................... 31
Zapamiętywanie jako proces .................................................................... 38
Kodowanie
................................................................................................... 38
Przechowywanie
......................................................................................... 39
Przywoływanie
............................................................................................ 39
Wnioski
....................................................................................................... 43
Warunkowanie klasyczne ........................................................................... 45
Pamięć płci .................................................................................................... 47
Rozdział 4. Pamiętam cię. Zapamiętywanie twarzy i nazwisk .... 51
Nastawienie mentalne ................................................................................ 52
Koncentracja na osobie .............................................................................. 53
Spostrzegawczość ....................................................................................... 54
Twórcza praca wyobraźni ......................................................................... 56
Baza danych klienta.................................................................................... 58
Tworzenie mapy myśli — baza danych klienta ..................................... 60
Rozdział 5. Prawa zapamiętywania w marketingu i sprzedaży. 61
Efekt początku i końca ................................................................................ 61
Kup książkę
Prawo skojarzeń........................................................................................... 65
Reguła wyjątkowości ................................................................................... 67
Prawo powtórek........................................................................................... 75
Zasada aktywności poznawczej ............................................................... 77
Prawo elaboracji ......................................................................................... 78
Ruch
.............................................................................................................. 79
Szczegółowość
............................................................................................ 79
Obrazy pozytywne
.................................................................................... 79
Kolory
.......................................................................................................... 80
Humor
.......................................................................................................... 80
Zmysłowość
................................................................................................. 80
Liczby
........................................................................................................... 81
Rola emocji w zapamiętywaniu ................................................................ 82
Rozdział 6. Sprzedaż przez lewą i prawą półkulę ....................... 89
Lewa półkula ................................................................................................ 90
Prawa półkula .............................................................................................. 92
Rozdział 7. Sprzedaż wszystkimi zmysłami ..................................... 97
Wzrok ............................................................................................................ 97
Słuch ............................................................................................................... 98
Węch............................................................................................................100
Smak.............................................................................................................102
Dotyk ............................................................................................................102
Typ wizualny ...............................................................................................103
Typ audytywny...........................................................................................104
Typ kinestetyczny .......................................................................................105
Rozdział 8. Techniki pamięciowe w rozmowie handlowej
i w prezentacjach ...........................................................................113
Rozmowa w stanie alfa ............................................................................113
Obraz potrzeb klienta..............................................................................115
Jak narysować mapę potrzeb klienta?..................................................120
Rodzaje pytań w komunikacji z klientem ..............................................121
Kompas sprzedaży....................................................................................124
Kup książkę
Zapamiętana prezentacja .......................................................................127
Podsumowanie. Jak przeprowadzić rozmowę handlową godną
zapamiętania ........................................................................................128
Etap pierwszy. Przygotowanie się do rozmowy ..................................130
Etap drugi. Przywitanie się z klientem ..................................................132
Etap trzeci. Rozpoczęcie rozmowy .........................................................133
Etap czwarty. Rozpoznanie potrzeb ......................................................134
Etap piąty. Prezentacja rozwiązania ....................................................137
Etap szósty. Zamknięcie sprzedaży .......................................................139
Strategia 3 A..............................................................................................139
Rozdział 9. Prezentacja w formie wystąpienia ............................141
Przygotowanie............................................................................................141
Wygląd .......................................................................................................144
Mowa ciała .................................................................................................144
Ton głosu ......................................................................................................145
Użycie multimediów...................................................................................146
Rozdział 10. Metafora w marketingu.............................................147
Równowaga ................................................................................................149
Przemiana ...................................................................................................150
Podróż ..........................................................................................................151
Natura..........................................................................................................152
Więź.............................................................................................................152
Rozdział 11. Marketing narracyjny ................................................157
Rozdział 12. Kreatywny sprzedawca.............................................165
Wybrane metody twórczego myślenia ..........................................171
Burza myśli ..................................................................................................171
Kreatywny przewodnik.............................................................................172
Słowo na zakończenie ........................................................................173
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin