Link_L4_end_year_testB.pdf

(154 KB) Pobierz
END OF YEAR TEST B
Vocabulary
1
Dopasuj czasowniki (1–5) do rzeczowników (a–e),
tak aby utworzyły nazwy codziennych czynności.
1
watch
2
go
3
read
4
play
5
take
a
books
b
shopping
c
computer games
d
photos
e
TV
5
1
Adrianna
morning.
2
She
3
She
4
She
5
She
eats breakfast in the
rides her bike to school.
walks to school.
watches TV in the evening.
reads before bedtime.
5
5
Zakreśl właściwe zaimki wskazujące.
1
I don’t want to visit
this
/
that
country.
2
Can you see
these
/
those
boats on the sea?
3
Look at
this
/
that
helicopter in the sky.
4 This
/
Those
is my sister, Magda.
5 This
/
These
are my new shoes.
5
2
Zakreśl bardziej prawdopodobną odpowiedź.
1
I get up early and wash my
face
/
bus.
2
She rides her
lorry
/
bike
to school every day.
3
My dad collects
shopping centres
/
superhero
figures.
4
We don’t have a
door
/
TV
in our house.
5
I eat my breakfast in the
bedtime
/
morning.
5
Reading
6
Przeczytaj e-mail Sandry do Mariki. Następnie
oznacz każde z poniższych stwierdzeń literą
S (Sandra) lub M (Marika).
Grammar
3
Wpisz podane w nawiasach czasowniki w czasie
present continuous.
1
Are you
2
They’re
3
Who are you
4
She’s not
5
What are you
(watch) the TV?
(read) the same book.
(talk) to?
(go) to school today.
(listen) to?
5
4
Zapoznaj się z informacjami w tabeli i uzupełnij
zdania właściwymi przysłówkami częstotliwości.
Adrianna’s Week
sda
y
nda
y
day
sda
y
Hi Marika,
My new school is great. I love the after-school clubs – there
is so much to try.
On Mondays I go to a fun club where we make models of
local buildings. Last week, I made a model of the library.
Next week, we’re making the museum. But nothing I make
is like your cakes!
Every Wednesday, school finishes early for sports. I usually
play football or tennis. Some of my new friends play
basketball, but I don’t like that.
On Fridays, there’s music club. I’m learning to play the
guitar and the piano. Are you singing lots? I miss your
singing. I want to learn to play your favourite song!
See you again soon.
Sandra
We
dne
ay
1
doesn’t go to a new school
2
makes models
3
makes cakes
4
sings
5
plays football
5
Tue
s
Thu
r
eats breakfast
in the morning
rides bike to
school
walks to school
watches TV in
the evening
reads before
bedtime
Mo
Link dla Klasy lV
End of Year Test B
Frid
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
END OF YEAR TEST B
Listening
7
e
01
Wysłuchaj rozmowy w kafejce.
Extra
10
Zakreśl nazwy ubrań, które powinno się nosić
.
.
.
.
.
5
Uzupełnij zdania.
1
Luc would like
2
Luc’s lunch is £
3
Jess doesn’t want any
4
A salad is £
5
Jess would like
w opisanych sytuacjach. Następnie uzupełnij
zdania w czasie
present continuous.
1 It’s hot.
(scarf / jacket / flip-flops)
They
2 It’s cold.
(flip-flops / scarf / skirt)
I
3 It’s wet.
(jacket / shorts / T-shirt)
He
4 It’s cloudy.
(shorts / jumper / skirt)
She
5 It’s sunny.
(T-shirt / jumper / jacket)
We
.
.
.
.
.
5
Speaking
8
Uzupełnij rozmowę wyrażeniami z ramki.
not sandwiches would you like
great idea let’s have no thanks
11
Napisz zdania o Chrisie. Użyj przyimków.
1
. I want
A
I’m hungry!
B
Let’s make some sandwiches.
A
Oh no,
1
something hot.
B
2
a burger?
. I don’t like them.
a pizza.
! Let’s get
5
between
2
A
3
B
OK.
4
A
That’s a
5
started.
under
3
Writing
9
Wyobraź sobie muzeum zabawek. Napisz krótką
notatkę informującą gości, co mogą tam zobaczyć.
Użyj 25–40 wyrazów. Uwzględnij:
• przykłady znajdujących się tam przedmiotów,
• informację na temat tego, co można i czego nie
można tam robić.
on
4
next to
5
in
5
Total with Extra
55
5
Total Marks
45
Link dla Klasy lV
End of Year Test B
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin