Link_L4_U3_unit_testB.pdf

(77 KB) Pobierz
Name:
UNIT TEST B
3
4
5
3
Vocabulary
1
Uzupełnij tabelę podanymi wyrazami.
mountains gymnastics trees cakes karate models
5
climb …
mountains
1
2
3
make …
4
5
do …
5
Ułóż i napisz pytania z czasownikiem
can.
Użyj
informacji podanych w nawiasach i w tabeli.
Ada
Paweł
Ula
5
skateboard
rollerskate
sing
swim
2
Zakreśl właściwy czasownik.
Example:
She likes to
fly
/
throw
a stick for her dog.
1
Watch me
fly
/
jump
really high.
2
I
skateboard
/
sing
in a band with my friends.
3
I don’t run in the park but I love to
walk
/
throw
there.
4
He can
rollerskate
/
catch
balls really well.
5
Can you
swim
/
fly
an aeroplane?
5
Example:
Can Ula swim? (swim)
No, she can’t.
1
Yes, she can.
2
Yes, they can.
3
No, they can’t.
4
Yes, he can.
5
No, she can’t.
(rollerskate)
(sing)
(skateboard)
(swim)
(rollerskate)
5
Grammar
3
Z podanych wyrazów i wyrażeń ułóż
i zapisz zdania.
Example:
(rollerskate / Emilia /
) Emilia can’t rollerskate.
1
(climb a tree / my sister /
)
2
(do gymnastics / Ada / ?)
3
(make very good cakes / my aunt /
)
4
(ride a horse / my mum /
)
5
(fly a kite / Jan / ?)
.
.
.
.
.
5
Reading
6
Przeczytaj pocztówkę od Magdy do jej babci.
Następnie napisz krótkie odpowiedzi z
can
i
can’t.
4
Napisz zdania o tym, co potrafisz i czego nie
potrafisz robić. Użyj niektórych wyrazów z ramki.
basketball trampoline guitar gymnastics
cakes horse tree models karate bike
Example:
I can make cakes.
1
2
Hi Gran,
Our holiday is great! There’s so much to do. Mum, Dad
and I all swim in the morning after breakfast. I can do
gymnastics and karate now. I do karate or gymnastics
after lunch. Mum and Dad can’t, so they read books. Later,
I rollerskate with Mum. Dad can’t – it’s funny. Can you
rollerskate, Gran? It’s so much fun. We all ride a special bike
together here – me, Mum and Dad all on the same bike. It’s
called a ‘tandem bike’ and I love it. Mum can’t ride a bike
so she’s scared. I’m excited! I’m scared of the horses. I can’t
ride them! Can you? You can do so many things!
Lots of love,
Gosia
1
Can they all swim?
Link dla Klasy lV
Unit 3
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Name:
2
Can Gosia do karate and gymnastics?
3
Can Dad rollerskate?
4
Can Mum ride a bike?
5
Can Gosia ride a horse?
5
UNIT TEST B
Writing
9
3
Przypomnij sobie swój ulubiony park. Przygotuj
wpis na blog o dyscyplinach sportowych, które
można tam uprawiać, i zainteresowaniach, które
można tam realizować. Użyj 25–40 wyrazów.
Możesz wykorzystać wyrazy i wyrażenia z ramki.
Napisz:
• o tym, co można tam robić,
• o tym, czego nie można tam robić.
swim play basketball ride a horse ride a bike
jump on a trampoline run fly a kite climb a tree
climb a mountain
Listening
7
T (true) zdania prawdziwe, a literą F (false) zdania
fałszywe.
1
He likes football.
2
He can skateboard.
3
He can’t rollerskate.
4
He can’t climb mountains.
5
He can climb trees.
5
e
05
Posłuchaj nagrania i oznacz literą
5
Speaking
8
Przeczytaj dialog i zakreśl właściwe wyrazy.
A:
Hi, can I speak with Piotr’s dad?
B:
This is Piotr’s dad. Who’s
1
calling
/
texting?
A:
It’s Mr Nowak.
B:
Oh, hi Mr Nowak. Is everything okay?
A:
Filip feels hot and
2
bored
/
tired.
I think he’s ill.
B:
Okay. I can get him.
3
Can
/
Can’t
you tell Mrs
Kowalski that he can’t play football after school
today?
A:
Sure. I can give her the
4
number
/
message.
B:
Thanks for calling. I can come now.
A:
Good. Filip can sit in the school office.
B:
Thanks. See
5
you
/
me
later.
5
Total Marks
45
Extra
10
Do każdego rzeczownika dopisz czasownik,
1
cake:
2
guitar:
2
karate:
4
bike:
5
mountain:
5
z którym tworzy on nazwę codziennej czynności
lub zainteresowania.
11
Zakreśl wyraz, który nie pasuje do pozostałych.
Przypomnij sobie poznane czasowniki
dynamiczne.
1
bike / jacket / horse
2
mountain / tree / cake
3
model / tree / cake
4
karate / mountain / gymnastics
5
bike / basketball / guitar
5
Total with Extra
Link dla Klasy lV
Unit 3
55
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin