Labirynt 03.pdf

(76197 KB) Pobierz
New RPG Order
Prezentuje
Labirynt nr 3
Informacje o Release’ie :
Źródło..................................:
harfista
Skan......................................: harfista
Korekta................................: harfista
Efekt końcowy....................: harfista
Liczba stron................................: 128
Rozdzielczość..............: 2340x3400
Wydawnictwo............................: MAG
Format..........................................: pdf
Rok wydania..............................: 1996
Data release’u..............: 2009.02.28
Trzymasz w ręku pierwszy numer nowego pisma poświęconego grom
fabularnym. Nowego, ale przecież nie całkowicie – Labirynt to mutacja
miesięcznika Magia i Miecz, który na pewno znasz. Na
łąmach
Magii i
Miecza, do niedawna jedynego periodyku poświęconego RPG, znajdują się
różne materiały – recenzje, relacje z konwentów, porady dla graczy. Dużo
miejsca zajmuje prezentacja systemu Kryształy Czasu. To wszystko
sprawia,
że
możemy tam poświęcić mniej, niźli byśmy chcieli, miejsca na
scenariusze. O nie najczęściej prosili w listach i gracze i MG. Labirynt ma,
przynajmniej częściowo, zaspokoić to zapotrebowanie.
Opis
:
Jeśli spodobała ci się ta książka, po 24h koniecznie kup ją w
najbliższym sklepie z grami RPG bądź przez internet. Dajmy zarobić
polskim wydawnictwom, by te mogły dalej wypuszczać kolejne
podręczniki dla naszej przyjemności.
Poszukujemy osób, które posiadają skaner i chcą go użyć, które mają tylko
książki i udostępnią je nam, które będą skanowały swe podręczniki, są
chętne do pomocy przy obróbce oraz OCR’owaniu, a także wspomogą Nas
dotacją. Jeśli jesteś jedną z takich osób, napisz do Nas :
newrpgorder@gmail.com.
Info :
15! BD
1 83-86572-31-0
RACE,
ŻE NA
A ABB NIE wydcl
iejmy I fadzieję,
ŻE już
zwiędy NiE pojawi
z W. NIM NiC NOWEGO (poza Oczywiście PRZYGOJAMI).
Poza. SCENARIUSZAMI, A RACZEj W NicH, będziemy SiĘ STA-
Sali dpukówać informacje, króre M
UDYSCE >.
„Ads Si OE
„UL Dolna 43, Wwa, Tel.
1.(0.22y41604, fax (0- 224 sd
m
=.
,
zz
RAFAŁ NOWOCIEŃ
Szykujcie, bracia, amunicję na święta
To Boże Narodzenie będą długo pamiętać!
— Kazik
Ilustracje:
Monika
Świetlik
Ę
NORT
R
4
di
URU
.
LXT
LARP
U
RI
Ąl
i
pla
TA
R
W)
RU) LĄ SZĄ
H
a
d
i
NN
)
Poniższa przygoda, opracowana do systemu
Kryształy Czasu, przeznaczona jest dla 4-6 po-
staci na poziomach 4-6 (łącznie około 25-30 po-
ziomów). Charaktery mogą być w zasadzie do-
wolne. Wskazana byłaby obecność złodzieja,
kleryka i przedstawiciela Kasty Rycerskiej.
Prawem autora chciałbym podziękować ko-
muś, ale chwilowo nikt mi do głowy nie przy-
chodzi.
zupełnie niezależnie od podanych w dalszej czę-
ści tekstu wskazówek.
Wszystkie poniższe informacje należy skon-
frontować z mapą nr 1.
Hergamon to dość duże miasto (25 tys. sta-
łych mieszkańców, choć liczba ta wzrasta w lecie
ARCE DE
» OCUN
WPROWADZENIE
Tekst scenariusza podzielony jest na trzy główne
części. W pierwszej z nich, zatytułowanej Mia-
sto, znajdziemy opis miasta Hergamon, wyda-
rzeń, które rozegrały się kilka dni przed rozpoczę-
ciem akcji (a mogą mieć wpływ na dalsze działa-
nia drużyny), oraz okoliczności poprzedzających
oblężenie. Druga — Oblężenie — poświęcona jest
atakowi wojsk Księcia Płomieni. Ostatnia część
scenariusza (zatytułowana Podziemia) opisuje
podziemia, w których ocaleli członkowie druży-
ny będą poszukiwać zaginionego następcy tronu.
Mimo że scenariusz jest w pewnym stopniu li-
niowy (MG przedstawia następujące po sobie wy-
darzenia), gracze mają dość dużą swobodę wybo-
ru. Przyjęto zasadę, że w większości sytuacji MG
ma do wyboru kilka rozwiązań i tylko od niego
zależy, które z nich wykorzysta (kierując się wła-
snym rozsądkiem i oceną aktualnych możliwości
drużyny). Wiele z nich ma charakter otwarty —
MG może dodawać własne rozwiązania, wyko-
rzystując podane przykłady i propozycje.
Na końcu scenariusza zamieszczono wska-
zówki dotyczące prowadzenia przygody (Wska-
zówki dla MG), uwagi na temat działania magii
(Magia) oraz współczynniki i opisy wszystkich
przeciwników oraz bohaterów niezależnych (Li-
sta płac).
Miejsce akcji. można umieścić na Orkusie
Wielkim lub w jakimkolwiek innym miejscu,
które będzie odpowiadało Mistrzowi Gry.
do ponad 50 tys. z powodu licznych jarmarków,
świąt religijnych i okolicznościowych), położone
na płaskim, rozległym wzgórzu, które od niepa-
miętnych czasów znane jest pod wyszukanym
mianem Patelni. Patelnia stanowi fragment całe-
go łańcucha ciągnących się na przestrzeni niemal
stu mil pagórków. W odległości około półtorej
mili na zachód płynie rzeka Mormaion, którą
często przewoźnicy dostarczają towary w pobli-
że miasta.
Trzy mile od Hergamon rośnie las stanowiący
własność władcy miasta, barona Stillmayena. Nie-
co bliżej znajduje się kilka wiosek, które produku-
ją różne dobra na potrzeby grodu i zamku barona.
Pod samymi zaś murami rozciągają się rozległe
owocowe sady. Największą bowiem sławą
i chwałą miasta Hergamon są soczyste, wyśmieni-
te owoce, po które kupcy ściągają z dalekich stron.
(GIZA,
ALICE
HISTORIA
Hergamon jest miastem stosunkowo młodym.
Powstało zaledwie dwieście lat temu na bazie
grodu (a właściwie umocnionej strażnicy gra-
nicznej), zbudowanego przez któregoś z dawno
zapomnianych szlachciców. W trakcie jednej
z licznych wojen wiele szlaków handlowych za-
częło biec właśnie w pobliżu tej stanicy. Natural-
ną koleją rzeczy, zaczęli zatrzymywać się w niej
podróżujący z towarem kupcy. Gdzie zaś kupcy,
tam i handel. Do grodu zaczęli zjeżdżać rzemie-
ślnicy, później zaś osadnicy, których sprowadził
tu Rander Stillmayen (przodek dzisiejszego
władcy miasta). Po kilkudziesięciu latach nie-
wielka osada rozrosła się w miasto — dobrze pro-
sperujący, słynący ze swych wyśmienitych owo-
ców ośrodek handlu.
MIASTO
POŁOŻENIE GEOGRAFICZNE
Mogłoby się wydawać, że opisywanie położenia
geograficznego miejsca akcji nie ma większego
znaczenia. W większości przygód takie informa-
cje służą jedynie pobieżnemu zorientowaniu gra-
czy. Jednak w tym scenariuszu wiadomości te
odgrywają nieco większą rolę. Może się bowiem
zdarzyć, że MG zrezygnuje z proponowanego
przeze mnie rozwoju wydarzeń i zechce osobi-
Ście przeprowadzić oblężenie, rozwijając akcję
WYGLĄD
W chwili obecnej miasto podzielone jest na trzy
główne dzielnice oraz Zamek Wysoki — siedzibę
barona Stillmayena i pozostającego pod jego roz-
kazami rycerstwa.
Krucze Pole to najbiedniejsza z dzielnic.
Większa jej część, zamieszkana przez biedotę
i wyrobników, znajduje się poza murami. Domi-
nują tu nędzne lepianki i sklecone z trzciny szała-
sy, rozrzucone bez ładu i składu wokół głównej
bramy miejskiej (zwanej popularnie Bramą
Wschodnią). Rzadko kto włóczy się tu po
Zgłoś jeśli naruszono regulamin