Warhammer 4ed - Tabele konwersji.pdf

(35922 KB) Pobierz
®
TM
TABELE KONWERSJI NA 4 EDYCJĘ
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E PL AY
Autor tekstu:
Andy Law, Ben Scerri
Współautor tekstu:
Pádraig Murphy
Ilustracje:
Ralph Horsley, Sam Manley, Scott Purdy
Opracowanie graficzne i leyout:
Rory McCormack
& Rachael Macken
Redakcja:
Síne Quinn
Kierownik projektu:
Andy Law, Pádraig Murphy
Wydawca:
Dominic McDowall
Specjalne podziękowania dla:
Games Workshop
Original English language edition by
Cubicle 7 Entertainment Ltd, Unit 6 Block 3B,
City North Business Campus, Stamullen, Co. Meath,
Ireland
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie .................................................................3
Konwersja między WFRP 1 a WFRP 4 ...........................3
Atrybuty ..........................................................................4
Konwersja z edycji 1 ...................................................4
Konwersja z edycji 2 ...................................................5
Profesje ............................................................................6
Konwersja z edycji 1: Profesje podstawowe.................6
Konwersja z edycji 1: Profesje zaawansowane .............8
Konwersja z edycji 2: Profesje podstawowe...............10
Konwersja z edycji 2: Profesje zaawansowane ...........12
Umiejętności i talenty ....................................................14
Konwersja Umiejętności z edycji 1 ...........................14
Konwersja Umiejętności z edycji 2 ..........................18
Konwersja Zdolności z edycji 2 ................................20
Edycja polska
Tłumaczenie:
Jan Frąckowiak
Redakcja:
Jakub Zapała
Korekta:
Maciej Sznurkowski
Skład:
Andrzej Karlicki
Żaden fragment tej książki nie może być reprodukowany, składowany lub
transmitowany w żadnej formie elektronicznej,
mechanicznej lub fotograficznej bez pisemnej zgody wydawcy.
Copernicus Corporation
ul. D∏ugosza 2/16
01-174 Warszawa
www.copcorp.pl
Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja © Copyright Games Workshop Limited
2020. Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja, logo Warhammer Fantasy Roleplay
4. edycja, GW, Games Workshop, Warhammer, The Game of Fantasy Battles, logo
komety o dwóch ogonach i wszystkie powiązane logo , ilustracje, obrazy, nazwiska,
stworzenia, rasy, pojazdy, lokalizacje, broń, postacie oraz ich charakterystyczne
podobieństwo są ® lub TM i / lub © Games Workshop Limited, zarejestrowane
na całym świecie i używane na podstawie licencji. Cubicle 7 Entertainment i logo
Cubicle 7 Entertainment są znakami towarowymi firmy Cubicle 7 Entertainment
Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
2
WFRP NA 4 EDYCJĘ
TABELE KONWERSJI
I
WPROWADZENIE
Przewodnik, który macie w rękach, został zaprojektowany tak,
by pomóc wam przenieść postaci między edycjami
Warhammer
Fantasy Roleplay,
a konkretnie między pierwszą (WFRP
1)
i drugą (WFRP
2)
a czwartą (WFRP
4).
Rzecz jasna nie
będzie to doskonałe odwzorowanie. Nie taki był zresztą zamysł,
bo między edycjami zmieniło się dużo więcej niż tylko reguły.
Nie da się więc dokonać idealnego przełożenia. Będziecie za to
mieli doskonałą okazję do przedyskutowania całą grupą,
co taka
konwersja dla was znaczy.
Zastanówcie się, jak wasi Bohaterowie
odnajdą się w nowej wersji settingu i co te zmiany o nich mówią.
By ułatwić wam zadanie, na początek podajemy
Podstawowe
różnice.
Potem prezentujemy zasady przeliczania
Atrybutów,
zestawiamy ze sobą
Profesje
a następnie przedstawiamy
poradnik, co do dobierania właściwych
Umiejętności i Talentów
w oparciu o biegłości i zdolności, które postać miała wcześniej.
Najlepszą drogą jest stworzenie postaci od nowa korzystając
z zasad, które rozpoczynają się na stronie 24 WFRP 4. Wtedy
korzystajcie z tego przewodnika jako źródła pomysłów
i wskazówek. To świetna okazja dla doszlifowania swojego
Bohatera, tak by jak najlepiej odpowiadał wizji gracza i dawał jak
najwięcej frajdy w czasie gry. Dokonaj wyborów, które najlepiej
pasują do tego, co działo się z postacią podczas odbytych już
sesji i decyduj o wszystkim pod kątem tego, co przyniesie ci
najwięcej przyjemności w dalszej grze. Nie ma przecież sensu
grać Bohaterem, którego losy nie są dla ciebie wciągające.
Między tymi edycjami Punkty Doświadczenia nie zmieniły
znacząco wartości. Kiedy już rozpiszesz na nowo swojego
Bohatera, wydaj na zwykłych zasadach tyle PD, ile twoja dawna
postać uzbierała do tego momentu.
Weźcie pod uwagę to, że zasady Profesji w WFRP 4 różnią się od
poprzednich edycji. Może to wpłynąć na to, jak wyglądała historia
postaci. Jeżeli ich losy uzasadniają skakanie między różnymi
Profesjami, róbcie to śmiało! Pamiętajcie zawsze, że zarówno
podręcznik podstawowy, jak i te reguły konwersji, to narzędzia,
które wasza grupa wykorzystuje do opowiadania ciekawych historii.
Korzystajcie z nich tak, by były wam pomocą, a nie obciążeniem.
0
PODSTAWOWE RÓŻNICE
K
onwersja między
wFrP 1
a
wFrP 4
Wszystkie Cechy w WFRP 4 mieszczą się w przedziale
od 1 do 100, a w pewnych szczególnych sytuacjach mogą
być nawet wyższe;
Postaci w WFRP 4 mają średnio dwa razy więcej punktów
Żywotności niż ich odpowiedniki z WFRP 1;
W WFRP 4 nie ma „Ataków”. Zasady walki są prostsze
i przystępniejsze;
WFRP 4 wprowadza Cechę Zwinność, której nie ma
w WFRP 1;
Cecha Opanowanie z WFRP 1 jest oddana w WFRP 4
przez Cechę Siła Woli oraz Umiejętność Opanowanie;
Cechy Przywódcze z WFRP 1 jest oddana w WFRP 4
przez Cechę Ogłada i Umiejętność Dowodzenie;
WFRP 1 posiada tylko Umiejętności, gdy WFRP 4
rozdziela je na Umiejętności i Talenty.
0
0
0
0
0
0
K
onwersja między
wFrP 2
a
wFrP 4
0
Wszystkie Cechy w WFRP 4 mieszczą się w przedziale
od 1 do 100, a w pewnych szczególnych sytuacjach mogą
być nawet wyższe;
W WFRP 4 nie ma „Ataków”. Zasady walki są prostsze
i przystępniejsze;
WFRP 4 wprowadza Cechę Zwinność, której nie ma
w WFRP 2;
WFRP 4 wprowadza Cechę Inicjatywa, której nie ma
w WFRP 2. Przejmuje ona część działania Inteligencji.
0
0
0
3
I
Edycja
Sz
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
Edycja 1
Edycja 4
Działanie
TA B E L E KO N W E R S J I N A 4 E DY C J Ę
K
onwersja z edycji
1: a
trybuty
Człowiek
k3 + 2 (4)
4
= Zmień na 4
Elf
k3 + 2 (4)
5
= Zmień na 5
Krasnolud
k2 + 2 (3)
3
= Zmień na 3
Niziołek
k2 + 2 (3)
3
= Zmień na 3
WW
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
US
S
k3 + 1 (3)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
k3 + 1 (3)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Usuń
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Usuń
k3 + 4 (6)
k3 + 1 (3)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
k3 + 1 (3)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
2k10 + 50 (61)
2k10 + 40 (51)
= Zmniejsz o 10
2k10 + 30 (41)
= Wylosuj
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
k3 + 1 (3)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
k3 + 2 (4)
2k10 + 30 (41)
= Pomnóż przez 10
2k10 + 10 (21)
2k10 + 20 (31)
= Zwiększ o 10
2k10 + 10 (21)
= Wylosuj
2k10 + 10 (21)
2k10 + 20 (31)
= Zwiększ o 10
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
k3 (2)
2k10 + 10 (21)
= Pomnóż przez 10
k3 (2)
2k10 + 20 (31)
= Pomnóż przez 10
2k10 + 40 (51)
2k10 + 20 (31)
= Zmniejsz o 20
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
Wt
I
Zw
Zr
Int
2k10 + 40 (51)
2k10 + 30 (41)
= Zmniejsz o 10
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 40 (51)
= Usuń
2k10 + 10 (21)
2k10 + 30 (51)
= Zwiększ o 20
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 40 (51)
2k10 + 40 (51)
= Bez zmian
2k10 + 40 (51)
= Usuń
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
2k10 + 40 (51)
= Usuń
k3 + 5 (7)
SW
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 10 (21)
= Usuń
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 10 (21)
= Usuń
(2 x BWt) + BSW (10)
Op
Ogd
2k10 + 30 (41)
2k10 + 20 (31)
= Zmniejsz o 10
2k10 + 30 (41)
= Usuń
k3 + 3 (5)
Op
Żyw
BS + (2 x BWt) + BSW (12) BS + (2 x BWt) + BSW (13) BS + (2 x BWt) + BSW (16)
k3 + 3 (5)
= Wylicz ponownie
1
= Usuń
= Wylicz ponownie
1
= Usuń
= Wylicz ponownie
1
= Usuń
= Wylicz ponownie
1
= Usuń
A
4
KO N W E R S J A D O C H A R A K T E R Y S T Y K 4 . E DY C J I
I
Krasnolud
Niziołek
4
3
= Zmniejsz o 1
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
K
onwersja z edycji
2: a
trybuty
Edycja
Sz
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Człowiek
4
4
= Bez zmian
Elf
5
5
= Bez zmian
WW
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
BS + (2 x BWt) + BSW (12)
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 40 (51)
= Wylosuj
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 30 (41)
= Wylosuj
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
2k10 + 30 (51)
= Wylosuj
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
3
3
= Bez zmian
US
S
Wt
I
Zw
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
Edycja 2
Edycja 4
Działanie
2k10 + 10 (21)
2k10 + 20 (31)
= Zwiększ o 10
2k10 + 20 (31)
= Wylosuj
2k10 + 30 (41)
2k10 + 20 (31)
= Zmniejsz o 10
2k10 + 30 (41)
= Wylosuj
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
Zr
Int
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 20 (31)
2k10 + 20 (31)
= Bez zmian
Tabela (11)
SW
2k10 + 20 (31)
2k10 + 40 (51)
= Zwiększ o 20
2k10 + 10 (21)
2k10 + 10 (21)
= Bez zmian
Tabela (13)
2k10 + 20 (31)
2k10 + 30 (41)
= Zwiększ o 10
2k10 + 30 (41)
2k10 + 30 (41)
= Bez zmian
Tabela (10)
Ogd
Żyw
Tabela (12)
= Wylicz ponownie
1
= Usuń
BS + (2 x BWt) + BSW (13)
= Wylicz ponownie
1
=
Usuń
BS + (2 x BWt) + BWt (16)
= Wylicz ponownie
1
=
Usuń
= Wylicz ponownie
1
=
Usuń
(2 x BWt) + BSW (10)
A
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin