Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura - Współczesne media. Status. Aksjologia. Funkcjonowanie. Tom I.pdf

(5679 KB) Pobierz
Spis treci
5
SPIS TRECI
Wstêp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
I. Struktura mediów: teoria i praktyka
Janusz W³odzimierz Adamowski
Przeobra¿enia rynku medialnego w Polsce prze³omu tysi¹clecia. Refleksje uwa¿nego
obserwatora . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Aleksandra Seklecka
Koncepcje instytucji medialnych w odniesieniu do praktyki funkcjonowania
w Europie, ze szczególnym uwzglêdnieniem Polski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Ilona Biernacka-Ligiêza
Zmiany na rynku prasy lokalnej i regionalnej w Wielkiej Brytanii . . . . . . . . . . . . . . 30
Wies³awa Szymczuk
Polskojêzyczne media na Ukrainie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Alicja Kamierak
Rozwój prasy Tatarów krymskich w latach 19902007 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
II. Etyczne i prawne aspekty
funkcjonowania mediów
Maria Magoska
O mediach, polityce i populizmie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Zbigniew Oniszczuk
Niedostatki polskiej polityki medialnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Wies³awa Pi¹tkowska-Stepaniak
Wspó³czesne media w debacie publicznej stra¿nik demokracji czy ³owca sensacji? 82
Ignacy S. Fiut
Etyka publicznoci i mediów. Zarys problematyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Bogus³aw Nierenberg
Wyznaczniki wolnoci mediów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Aleksandra Lato
Kategoria wolnoci i podmiotowoci w kulturze masowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Arkadiusz Dudziak
W krêgu antropologii reklamy spo³ecznej wymiar aksjologiczny . . . . . . . . . . . . . 126
6
Spis treci
Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Miêdzy wolnoci¹ a odpowiedzialnoci¹ polskie media wobec publikacji
karykatur Mahometa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Maria £oszewska-O³owska
Satyra jako okolicznoæ wy³¹czaj¹ca bezprawnoæ dzia³ania dziennikarza . . . . . . . . 149
Olga Bia³ek-Szwed
Problem voyeuryzmu medialnego w kontecie polskiej prasy masowej . . . . . . . . . . 155
Jacek Sobczak
Dostêp do informacji publicznej i potrzeba ochrony danych osobowych a prawa
i obowi¹zki dziennikarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Lucyna Szot
Profesjonalizm dziennikarzy w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Karolina Woldan
Dziennikarstwo ledcze w erze postdeontycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
Justyna Wasil
Tajemnica dziennikarska w wietle kodeksów etyki dziennikarskiej . . . . . . . . . . . . 214
Wojciech Kostorz
Dzia³alnoæ Papieskiej Rady do spraw rodków Spo³ecznego Przekazu
19882005 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
III. Spo³eczne i edukacyjne oddzia³ywanie mediów
Stanis³aw Michalczyk
Kognitywne i afektywne motywy korzystania z mediów. Rekonstrukcja koncepcji
teoretycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
Jerzy Miku³owski-Pomorski
Marketing mediów w wietle
Consumer Culture Theory
(CCT) . . . . . . . . . . . . . . . 249
Alina Balczyñska-Kosman
Teorie dotycz¹ce oddzia³ywania mediów a rzeczywistoæ spo³eczno-polityczna
wybrane aspekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
Piotr Francuz
Adresat, przes³anie, u¿ytecznoæ zagubione wymiary komunikacji medialnej . . . 274
Leon Dyczewski
Radio Kocio³a katolickiego w Polsce: historia, struktura, funkcje . . . . . . . . . . . . . 280
Jan Pleszczyñski
Wiedza medialna i jej status . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
Magdalena Wasylewicz
Aktywnoæ medialna jako czynnik determinuj¹cy poziom umiejêtnoci
odczytywania komunikatów wizualnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304
Zgłoś jeśli naruszono regulamin