Marcin Kosman - Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych.pdf

(12565 KB) Pobierz
Marcin Kosman
NIE TYLKO WIEDZMIN
Historia polskich gier komputerowych
Wydawnictwo Open Beta
Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych
Copyright © 2015 by Marcin Kosman
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie w całości lub
fragmentach zabronione.
Ilustracja na okładce
Michał Śledziński
Projekt graficzny okładki
Rafał Sroczyński
Konsultacja merytoryczna
Mariusz Rozwadowski
Skład
Roman Tobjasz
Druk
Mazowieckie Centrum Poligrafii
ul. Duża 1
05-270 Marki
www.drukksiazek.pl
ISBN 978-83-941625-0-4
Wydawnictwo Open Beta
http://openbeta.pl/
wydawnictwo@openbeta.pl
Wydanie I
Warszawa 2015
Spis treści
Przedmowa 1............................................................................. 13
Przedmowa I I ........................................................................... 15
W stęp..........................................................................................17
Część
I. Lata
1958-1991........................................................ 20
Rozdział 1. Komputery rozdzierają żelazną k u rty n ę ......21
Rozdział 2. Otwarcie Puszki Pandory............................... 35
Rozdział 3. Bolesne doświadczenia pionierów................. 41
Rozdział 4. Firma, która wyprzedziła epok ę................... 47
Rozdział 5. Robbo go home.................................................57
Rozdział 6. Atari wiecznie żyw e........................................ 61
Rozdział 7. Początki gigantów............................................ 67
M irage............................................................................. 67
IPS Computer G roup..................................................... 71
Techland..........................................................................74
LK A valon...................................................................... 76
Część II. L ata 1992-1996.................................................... 80
Rozdział 8. Atak na twierdzę P C ....................................... 81
Rozdział 9. Tajemnica Teenagenta.....................................89
Rozdział 10. Czułe objęcia Przyjaciółki.......................... 101
TSA.................................................................................102
A R T 4............................................................................. 104
Gobi Software............................................................... 106
Encore Games............................................................... 108
Akson Soft..................................................................... 111
...i inni.............................................................................113
Rozdział 11. Muszka i szczerbinka................................... 117
Rozdział 12. Słowiańska du sza........................................ 129
Łowca: Ostatnie starcie...............................................129
Szalona zemsta Franko................................................ 130
Seven S tars....................................................................137
9
Taekwondo M aster....................................................... 141
Rajd Przez Polskę......................................................... 142
Polanie........................................................................... 142
Rozdział 13. Sportowe m anew ry...................................... 145
Rozdział 14. Rzeszowska droga do h itu .......................... 153
Rozdział 15. Ustawa, która nie od razu rynek zbudowała 163
Rozdział 16. Branża w rozkw icie..................................... 169
CD Projekt..................................................................... 171
Przetasowania................................................................176
Rozdział 17. Przem ijanie............................................. 181
Część III. L ata 1997-2001 .................................................. 184
Rozdział 18. Niemiecka rewolucja.................................... 185
Rozdział 19. Metropolis idzie za ciosem ......................... 191
Rozdział 20. Leryx Longsoft mierzy w ysoko................203
Rozdział 21. Aktorskie podchody..................................... 211
Rozdział 22. Strzelanina P L ..............................................219
Target............................................................................. 219
Pył...................................................................................221
M o rty r.............................................................................22
Rozdział 23. „Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać
drużynę” ................................................................................. 229
Rozdział 24. Cyfrowy Tarantino znad W isły................239
Rozdział 25. Poszukiwacze złotej formuły.................... 247
Rozdział 26. Rynkowe roszady.......................................253
Część IV. L ata 2002-2007...................................................262
Rozdział 27. Gry prosto z ta śm y ......................................263
Rozdział 28. Nieudana randka z agentką........................271
Rozdział 29. Lokalizacja a la L’ rt..... ;........................... 277
A
Rozdział 30. Gra z gliny i bez duszy............................... 285
Rozdział 31. Świt niezależności........................................289
Rozdział 32. Chromowy świat Techlandu...................... 293
Rozdział 33. Metropolis na zakręcie............................... 301
Rozdział 34. Wojna inna niż wszystkie...........................307
10
Zgłoś jeśli naruszono regulamin