Marcin Sanakiewicz – Poetyka telewizyjnych programów porannych.pdf

(1410 KB) Pobierz
Recenzent:
prof. dr hab. Wiesław Godzic
Redakcja i korekta:
Zofia Kozik
Projekt okładki:
Katarzyna Juras
Copyright © by Wydawnictwo Naukowe Scholar
Warszawa 2013
ISBN 978-83-7383-617-4
Wydawnictwo Naukowe Scholar Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 62, 00-322 Warszawa
tel./fax 22 826 59 21, 22 828 95 63, 22 828 93 91
dział handlowy: jak wyżej, w. 105, 108
e-mail: info@scholar.com.pl; scholar@neostrada.pl
http://www.scholar.com.pl
Wydanie pierwsze
Skład i łamanie: WN Scholar (Michał
Moczarski)
Druk i oprawa:
Wrocławska Drukarnia Naukowa PAN
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 1
Program poranny jako gatunek telewizyjny . . . . . . . . . . . . . . .
1.1. Geneza programów porannych – narodziny telewizji
śniadaniowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.2. Najważniejsze cechy gatunku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3. Magazyn – przykład wielogatunkowości . . . . . . . . . . . .
1.3.1. Układ ramowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3.2. Rozmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3.3. Pozostałe formy gatunkotwórcze . . . . . . . . .
Rozdział 2
Poetyka szczegółowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.1. Czas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2. Temat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.3. Goście . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4. Materiały filmowe i graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.5. Scenografia i realizacja TV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 3
Nowe czasy, nowe media . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1. Telewizyjna codzienność poranna . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.2. Informatywność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3. Tabloidyzacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.4. Autopromocja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.5. Komunikacja z widzem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.6. Problemy etyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7
13
13
15
19
22
25
29
39
39
43
48
52
59
67
68
73
77
82
85
89
Rozdział 4
Postgatunek: poranne obrazy rzeczywistości . . . . . . . . . . . . . . .
4.1. Konteksty kultury współczesnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.2. Konteksty społeczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.3. Przestrzeń dyskursywna i metafory . . . . . . . . . . . . . . . .
4.4. Genologia postgatunku – podsumowanie . . . . . . . . . . .
Aneks nr 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aneks nr 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aneks nr 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Źródła internetowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
93
94
99
103
110
117
121
125
129
133
Zgłoś jeśli naruszono regulamin