Małgorzata Adamik-Szysiak - Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych.pdf

(22913 KB) Pobierz
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 1. Strategie (sieciowego) komunikowania politycznego
a mediatyzacja polityki
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1 .1 . Istota, definicje i typologie strategii (sieciowego) komunikowania
politycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1 .2 . Profesjonalizacja i marketyzacja komunikowania politycznego . . . . . . .
1 .3 . Mediatyzacja i hybrydyzacja komunikowania politycznego
– logika mediów społecznościowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 2. Media społecznościowe przestrzenią komunikowania
politycznego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .1 . Istota, definicje i klasyfikacje mediów społecznościowych . . . . . . . . . . .
2 .2 . Media społecznościowe w politycznych strategiach komunikacyjnych
na poziomie marketingu 2 .0 i 3 .0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .3 . Media społecznościowe a partycypacja polityczna – potencjalni
wyborcy generacji Y i Z . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .3 .1 . E-społeczność marki politycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .4 . Kluczowe media społecznościowe jako platformy komunikowania
politycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .4 .1 . YouTube . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .4 .2 . Facebook . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 .4 .3 . Twitter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
27
27
57
76
101
101
112
138
151
160
160
171
179
Rozdział 3. Strategie komunikowania wyborczego w mediach
społecznościowych
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
3 .1 . Profesjonalizacja i modernizacja komunikowania wyborczego
w kontekście wykorzystania mediów społecznościowych . . . . . . . . . . . . 201
8
Spis treści
3 .2 . Media społecznościowe w strategiach komunikowania wyborczego
na przykładzie polskich elekcji w 2015 roku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3 .2 .1 . Kampania prezydencka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3 .2 .2 . Kampania parlamentarna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3 .2 .3 . Konkluzje – typologia strategii komunikowania wyborczego
w mediach społecznościowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 4. Media społecznościowe narzędziem politycznej kampanii
permanentnej w świetle badań empirycznych
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .1 . Polityczna kampania permanentna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .1 .1 . Polityczna kampania permanentna w mediach
społeczościowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .2 . Wydarzenia i pseudowydarzenia medialne w mediach
społecznościowych z perspektywy podmiotów politycznych
w okresie międzywyborczym – studia przypadków . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .2 .1 . Bilanse rządów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .2 .2 . Grudniowy kryzys parlamentarny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 .2 .3 . „Wakacje parlamentarne” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
223
235
284
326
331
331
341
367
376
395
415
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 435
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447
Aneks 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 489
Aneks 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 493
Aneks 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 503
Spis tabel, wykresów, rysunków i ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 521
Indeks osobowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 529
Zgłoś jeśli naruszono regulamin