Polski internauta korzysta z 5,7 subskrypcji, za każdą płaci do 50 zł. Najpopularniejsze Netflix, Spofity i Wyborcza.pl.pdf

(1675 KB) Pobierz
Szukaj
Newsletter
dołącz do nas
Telewizja
Internet
Prasa
Reklama
Radio
PR
Badania
Technologie
Biznes
Rozrywka
Wideo
pokaż wszystkie działy
Wirtualnemedia.pl Kultura serwis streamingowy
Polski internauta korzysta z 5,7 subskrypcji, za
każdą płaci do 50 zł. Najpopularniejsze Net ix,
Spotify i Wyborcza.pl
Polscy użytkownicy usług subskrypcyjnych korzystają średnio z 5,7 takich zobowiązań, płacąc po
kilkadziesiąt zł miesięcznie. Najpopularniejsze są platformy z lmami i serialami, na czele z Net ixem.
serwis streamingowy
autor:
Podziel się
komentarze 14
najpopularniejsze
TVN Grupa Discovery
uruchomi naziemną wersję
platformy Player
tw
2021-09-27
Zmarł aktor Krzysztof
Kiersznowski
Poranki w Trójce bez
Łukasza Ciechańskiego
polecamy
Viaplay.pl z 2,2 mln
użytkowników. Player i
platformy Polsatu mocno w górę
(TOP10)
Youtuber Okiem Kosmetologa z
wyrokiem za zniesławienie
Skin79
Facebook zmieni nazwę, chce
tworzyć metaverse.
Przyspieszenie czy nierealna
wizja?
Net ix wprowadzi znaczące
zmiany. Powodem sukces
"Squid Game"
Facebook zmieni nazwę,
Zuckerberg stawia na metaverse
Żabka wchodzi na rynek
ekspresowych dostaw. Kurierzy
dowiozą je w 15 minut
W sondażu zrealizowanym przez Fundację Digital Poland 25 proc. polskich
użytkowników usług subskrypcyjnych zadeklarowało, że korzysta obecnie z jednej
takiej usługi. 21 proc. ma wykupione dwie, a 17 proc. - trzy.
Przeciętna liczba usług przypadająca na użytkownika wyniosła 5,7.
Fundacja „Twarze depresji”
odcina się od słów Bożeny
Dykiel w „Dzień dobry TVN”
Zmarł aktor James Michael
Tyler, Gunther z serialu
„Przyjaciele”
LINK4 doceniony za
innowacje
Materiał partnerski
7 grzechów głównych
marketera w planowaniu
strategii content
marketingowej
Materiał partnerski
Live shopping, audio,
Metawers, AR, VR czy
QR. Oto trendy w
marketingu mediów
społecznościowych w
2022 roku
zobacz więcej
- Zakupy w modelu subskrypcyjnym w Polsce zyskują na popularności, szczególnie
w obszarze rozrywki. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że cała rozrywka
idzie w tę stronę w takiej formule oglądamy zarówno lmy i seriale, słuchamy
muzyki, oraz audiobooków, gramy w gry komputerowe, jak i kupujemy
abonamenty do kina czy teatru. Nawet drona można mieć już w subskrypcji.
Niezmiennie najczęściej wybieranymi usługami w tym modelu są serwisy VOD. To
pokazuje, że rynek wideo na żądanie nad Wisłą rośnie i ma się dobrze - komentuje
Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Playera w TVN Grupie Discovery.
Platformy VoD popularniejsze od telekomów
53 proc. użytkowników subskrypcji korzysta z
platform z lmami i serialami.
48
proc. ma wykupione usługi telekomunikacyjne i telewizyjne, 38 proc. - usługi dla
domu typu prąd, gaz i czynsz, a 28 proc. - różnego rodzaju ubezpieczenia.
26 proc. deklaruje używanie muzycznych serwisów streamingowych, 10 proc. -
płatnych gier i aplikacji mobilnych, 9 proc. - platform z audiobookami, a 6 proc. -
prasy w formie cyfrowej.
Spotify znacznie
zwiększy zatrudnienie
pracowników działu
marketingu
zobacz więcej
Net ix z 11,9 mln polskich użytkowników, Viaplay
wystartował z 1,3 mln
Największy udział osób najmłodszych (w wieku 18-24 lat) jest wśród
subskrybentów platform muzycznych (44 proc.) i z grami wideo (27 proc.), a tych
najstarszych (50-65 lat) - wśród użytkowników usług telekomunikacyjnych i
telewizyjnych (58 proc.) i usług dla domu (48 proc.).
Net ix, Spo ty i Wyborcza.pl najpopularniejsze
Aż 86 proc. wszystkich respondentów zna
Net ixa.
Wśród platform VoD kolejne
pozycje zajmują platformy nadawców telewizyjnych:
HBO GO
(71 proc. wskazań),
Ipla (70 proc.), Player (65 proc.) i Canal+ (62 proc.).
Ipla zniknęła z końcem sierpnia w ramach rebrandingu kluczowych marek Grupy
Polsat Plus, zastąpiły ją darmowa platforma Polsat Go i subskrypcyjna Polsat Box
Go.
Z portali tytułów prasowych w modelu subskrypcyjnym najbardziej znana jest
Wyborcza.pl
(60 proc.) przed Newsweek.pl (48 proc.) i serwisem „Rzeczpospolitej”
(41 proc.).
- O tym, że przed tym modelem biznesowym rysuje się dobra przyszłość, świadczy
też fakt, jak wiele osób deklaruje chęć korzystania z nowych usług w formie
abonamentu. Tutaj szczególnie otwarte są kobiety. Odpowiedzi na pytanie
dlaczego tak jest można szukać w głównych powodach wyboru takich rozwiązań tj.
wygoda, ochrona środowiska oraz atrakcyjna cena. Użytkownicy cenią sobie także
łatwość rezygnacji z usługi, co potwierdzają także nasze doświadczenia. Finalnie
cieszyć może fakt, że sam model biznesowy jest oceniany przez Polaków bardzo
dobrze, według badania, aż 46% spośród nas nie widzi żadnych wad - zauważa
Dorota Adamczyk, chief revenue o cer Wyborcza.pl w Agorze.
Wśród subskrypcyjnych platform muzycznych najpopularniejsze są
Spotify
(66
proc. wskazań) i YouTube Premium Music (65 proc.).
YouTube Music i Premium ma ponad 50 mln
użytkowników
W kategorii platform z grami wideo
PlayStation
Plus z 40 proc. wskazań
nieznacznie wyprzedza Xbox Game Pass (38 proc.).
Żadnej platformy edukacyjnej w modelu subskrypcyjnym nie zna dwie trzecie
respondentów. Natomiast po 13 proc. wskazało Udemy i Strefakursow.pl.
W przypadku usług subskrypcyjnych dla biznesu zdecydowanie najpopularniejszy
jest
Microsoft
(64 proc. wskazań), a dalej są Symfonia (Sage) i Comarch (po 20
proc.).
Wśród użytkowników subskrypcji 12 proc. w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce
wykupić dostęp do platformy muzycznej, 11 proc. - do platformy VoD, a 8 proc. -
do zajęć sportowych.
Wygoda i lmy największymi atutami platform VoD
28 proc. respondentów jako motywację do skorzystania z subskrypcyjnych
platform VoD w ciągu najbliższych 6 miesięcy podało szeroką i interesującą ofertę
lmową, 15 proc. - ciekawą ofertę programów, a 13 proc. - to że lubią telewizję.
Natomiast tylko 1 proc. wskazał brak czasu na tradycyjną telewizję.
Z kolei dla 29 proc. ankietowanych największą korzyścią z usług subskrypcyjnych
jest wygoda w korzystaniu z nich (także przy realizacji płatności). Wysoką jakość
obrazu wskazało tylko 2 proc., a brak reklam - 4 proc.
46 proc. użytkowników subskrypcji uważa, że takie usługi nie mają żadnych wad.
Dla 19 proc. mankamentem są zbyt wysokie ceny i mniej korzystne warunki dla
stałych niż nowych subskrybentów.
Właśnie niższe ceny jako najważniejszą z pożądanych zmian wskazało prawie trzy
czwarte ankietowanych.
Subskrypcje kosztują po kilkadziesiąt tys. zł
W przypadku większości kategorii usług subskrypcyjnych użytkownicy
zadeklarowali, że płacą miesięcznie do 50 zł. Przy platformach muzycznych 51
proc. wskazało przedział 11-30 zł, a przy platformach edukacyjnych - 37 proc.
Największy udział wskazań przedziału 0-10 zł jest w przypadku aplikacji i gier
mobilnych (32 proc.) i platform edukacyjnych (24 proc.).
47 proc. użytkowników samodzielnie płaci za platformy VoD, 43 proc. - za usługi
telekomunikacyjne i telewizyjne, a 33 proc. - za usługi dla domu.
Jak Polacy płacą za usługi subskrypcyjne
W sumie 72 proc. użytkowników usług subskrypcyjnych zdarza się płacić za nie
kartą płatniczą. Główną przyczyną jest wygoda (27 proc. wskazań), a wśród innych
są łatwość zapisania danych karty w systemie (13 proc.) i wysoki poziom
bezpieczeństwa (10 proc.).
Najpopularniejszymi metodami płatności za subskrypcje internetowe są przelewy:
internetowe, tradycyjne i zlecenia stałe, a także systemy Blik i Peo Pay.
W przypadku usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, usług dla domu i
ubezpieczeń najczęściej wybierane są przelewy tradycyjne.
Sondaż został przeprowadzony od 16 do 23 lipca br. na reprezentatywnej grupie 1
tys. Polaków w wieku 18-65 lat, którzy przez ostatnie 12 miesięcy kupili coś w
internecie. Badanie zrealizowano metodą CAWI na panelistach GfK Access Panel.
Więcej informacji:
Subskrypcja Platforma subskrypcyjna Płatności Net ix Gazeta Wyborcza
Spotify
Podziel się
praca.wirtualnemedia.pl
Redaktor Online – Dział Rozrywka radiozet.pl
Eurozet
Dziennikarz ekonomiczny w INNPoland.pl (Warszawa)
Grupa NaTemat
Inżynier Studia/Ekspert w dziedzinie wirtualnych sceno...
Ringier Axel Springer
Inżynier Studia/Technik Studia
Ringier Axel Springer
Producent/tka Video
Ringier Axel Springer
Retention Specialist
Agora
Redaktor o2
Wirtualna Polska Media
Head of Video (Fakt)
Ringier Axel Springer
Lead Product Owner (Onet.pl)
Ringier Axel Springer
DZIENNIKARZ
Telewizja Polsat
Szukasz
pracownika?
Ponad milion użytkowników miesięcznie
Zobacz więcej Ogłoszeń o Pracę
Dodaj ogłoszenie
Newsletter
WirtualneMedia.pl
w Twojej skrzynce mailowej
Najnowsze wydanie - 2021.10.25
Podaj swój e-mail
Wydania archiwalne
Wyślij
najnowsze wiadomości
„Gazeta Wyborcza” szykuje
przeprosiny dla Rafała Brzoski po
tekście o Pandora Papers
„Gazeta Wyborcza” przeprasza i
usuwa tekst o zarobkach w PAN.
Kurski: to nasze poważne uchybienie
warsztatowe
Net ix wprowadzi znaczące zmiany.
Powodem sukces "Squid Game"
"Gazeta Wyborcza" ma opublikować
sprostowanie szefa Orlenu do tekstu o
tzw. „taśmach Obajtka”
Nowe platformy osłabią Canal+?
„Mamy długoterminowe umowy w
zakresie TVOD”
Natalia Szroeder w reklamie Spotify na
Times Square w Nowym Jorku
Druga część "Kajko i Kokosz" od 17
listopada na Net iksie. W obsadzie
Stuhr, Janda, Seweryn
Spotify znacznie zwiększy
zatrudnienie pracowników działu
marketingu
Dołącz do dyskusji:
Polski internauta korzysta z 5,7 subskrypcji, za każdą płaci do 50 zł. Najpopularniejsze Net ix, Spotify
i Wyborcza.pl
14 komentarze
Twoje imię/nick
Twój komentarz
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na
forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym
redakcja@wirtualnemedia.pl
statyka
2021-09-25 11:40
chyba żarty z tym badaniem...
odpowiedź
17
8
JJ
2021-09-25 13:18
wysoka pozycje wyborcza.pl to efekt tego, ze sami pracownicy musza placic za dostep i zawyzaja
statystyki haha
odpowiedź
20
33
Z
2021-09-25 13:28
Pytanie było czy znasz a nie czy korzystasz. Dlatego Wyborcza niech się tak nie cieszy, bo też o
niej słyszałem (promocji w dostępie do wersji elektronicznej) ale z niej nie korzystam.
odpowiedź
17
29
1
2
3
4
Następna strona
o nas
o rmie polityka prywatności polityka cookies reklama kontakt
strona
mapa artykułów RSS wersja na komórkę
dołącz do nas
facebook twitter linkedin
© Copyright 2001-2021 by Wirtualnemedia.pl
Realizacja Grupa AMP Media
Zgłoś jeśli naruszono regulamin