Scythe.-Najezdzcy-z-Dalekich-Krain-Automa.pdf

(1497 KB) Pobierz
AUTOMA
NAJEŹDŹCY Z DALEKICH KRAIN
KONSULTACJE: LINES J. HUTTER I MORTEN MONRAD PEDERSEN
PR OJ EK T: DAVI D STUDLEY
ELEMENTY GRY
4 nowe karty Automy
2 karty pomocy Automy (odzwierciedlające zmiany zasad frakcji
Albion i Togawa)
PRZYGOTOWANIE
Gdy po raz pierwszy grasz partię z tym rozszerzeniem, usuń
z talii Automy karty nr 5, 8, 18 i 19 i zastąp je czterema kartami
Automy z tego pudełka. Odrzucone karty nie będą już nigdy
więcej w użyciu.
Jeśli Automa gra jako Albion albo Togawa, umieść na jej planszy
frakcji znaczniki flag albo pułapek (uzbrojoną stroną do góry).
Przemieszaj znaczniki pułapek, tak byś nie znał ich zawartości.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Graj według zasad Automy z modyfikacjami opisanymi w tej
instrukcji. Dotyczą one wyłącznie sytuacji, gdy Automa gra frakcją
Albion albo Togawa.
Umieszczone na planszy przez Automę znaczniki flag i pułapek
nie wpływają na ruchy Automy, czasami tylko Automa-Togawa
wejdzie na pułapkę, by ją uzbroić. Pułapki umieszczone przez gracza
czasami wpłyną na ruch Automy.
Automa będzie zyskiwać dodatkowe punkty dzięki flagom
i pułapkom, zatem walka z tym przeciwnikiem będzie szczególnie
wymagająca.
OGRANICZENIA DOZWOLONYCH RUCHÓW
DLA ALBIONU I TOGAWY
Gdy Automa gra frakcją Albion albo Togawa, ma dodatkowe
ograniczenia ruchu: nie może wchodzić na terytorium z tunelem,
jeśli kostka technologii znajduje się na polu oznaczonym
na karcie toru gwiazdek. Ograniczenie dotyczące
symbolem
przekraczania rzek normalnie obowiązuje.
Umieszczanie flag: Grając Albionem, Automa korzysta
z możliwości umieszczania na planszy znaczników flag.
Pod koniec gry terytoria z flagami dają frakcji Albionu dodatkowe
punkty, tak jak opisano to w zasadach rozszerzenia. Umieszczenie
flagi ma miejsce podczas wykonania akcji SPOTKANIE/
FABRYKA ( ). Po zakończeniu ruchu, jeśli Automa ma jeszcze
w puli znacznik flagi, umieszcza go na terytorium z postacią.
AUTOMA GRAJĄCA FRAKCJĄ ALBION
AUTOMA GRAJĄCA PRZECIWKO FRAKCJI ALBION
Zasady gry nie zmieniają się.
AUTOMA GRAJĄCA FRAKCJĄ TOGAWA
UMIESZCZANIE PUŁAPEK:
Grając Togawą, Automa korzysta z możliwości
umieszczania na planszy znaczników pułapek. Pod koniec gry
terytoria z pułapkami dają frakcji Togawa dodatkowe punkty,
tak jak to opisano w zasadach rozszerzenia. Umieszczenie
pułapki ma miejsce podczas wykonania akcji SPOTKANIE/
FABRYKA ( ). Po zakończeniu ruchu, jeśli Automa ma
jeszcze w puli znacznik pułapki, umieszcza losowy uzbrojony
znacznik na terytorium z postacią. Nie wolno ci podglądać
rewersu znacznika pułapki, chyba że uruchomisz daną pułapkę.
UZBRAJANIE PUŁAPEK.
Jeśli na planszy znajduje się nieuzbrojona
pułapka, a sprawdzenie możliwości wykonania akcji
SPOTKANIE/FABRYKA ( ) daje odpowiedź negatywną,
należy przemieścić postać na terytorium z nieuzbrojoną
pułapką i uzbroić ją. Akcję tę należy wykonać tak samo
jak akcję SPOTKANIE/FABRYKA ( ), ale terytorium
z nieuzbrojoną pułapką nie musi sąsiadować z terytorium
z jednostką Automy.
Postać Automy może przemieścić się
na dowolne terytorium z nieuzbrojoną pułapką
podczas
wykonywania akcji SPOTKANIE/FABRYKA ( ). Jeśli takich
terytoriów jest więcej, wybierz to, które jest najbliżej jednostki
przeciwnika (używaj zwykłych zasad rozstrzygania remisów
odległości).
AUTOMA GRAJĄCA PRZECIWKO FRAKCJI TOGAWA
Automa normalnie uruchamia pułapki i ponosi związane z tym
straty,
poza stratą popularności, którą ignoruje.
By Automa wpadała
w pułapki, należy dodać nową linię w zasadach rozstrzygania
remisów odległości: Terytorium zawierające uzbrojoną pułapkę,
przed analizą po kolei każdego rzędu na planszy. Zatem w tej
sytuacji rozstrzygamy remisy w odległości w następujący sposób:
ROZSTRZYGNIĘCIE 1:
Terytorium położone bliżej Fabryki.
ROZSTRZYGNIĘCIE 2:
Terytorium zawierające
uzbrojoną pułapkę.
ROZSTRZYGNIĘCIE 3:
Normalna kolejność.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin