Scythe.-Igrajac-z-wiatrem-Automa.pdf

(2502 KB) Pobierz
IGRAJĄC Z WIATREM:
AUTOMA
P ROJ EKT: M ORTE N M ONR AD PE D E R S E N
I D AVI D STU DL E Y & L INE S J . H U T TE R
WPROWADZENIE
Starając się wzmocnić swoją ekspansjonistyczną naturę, Automa
przestawiła swoje okręty powietrzne w tryb agresji. Na szczęście
wrogie nastawienie Automy ma swoją cenę: w przeciwieństwie
do ciebie nie może używać pasywnych zdolności okrętów.
Poniższe zasady umożliwiają Automie grę z wykorzystaniem
rozszerzenia Igrając z Wiatrem, z wyjątkiem karty Myto,
która nie działa w grze z Automą.
ELEMENTY GRY
7 kart okrętów Automy.
2 dwustronne karty
rozstrzygnięć Automy.
UWAGI PROJEKTANTA:
Naturalnie nasuwającym się roz-
wiązaniem, jeśli chodzi o zaimplementowanie
ruchu okrętów, byłoby dodanie do talii Automy
nowych kart, które zawierałyby określone
akcje ruchu. Postanowiliśmy tego nie robić,
przede wszystkim, aby oszczędzić dodatkowych
kosztów i problemów wielu graczom, którzy
kupili dodatkowe talie Automy. Chcieliśmy
także zachować istniejący balans występowania
innych akcji Automy.
PRZYGOTOWANIE
Przygotuj rozgrywkę według normalnych zasad, z wyjątkiem
kart rozstrzygnięć oraz agresywnych kart okrętów powietrznych:
JEŚLI CHCESZ UŻYĆ MODUŁU OKRĘTÓW POWIETRZNYCH:
a. Wylosuj lub wybierz jedną z kart okrętów Automy.
b. Znajdź odpowiadającą jej agresywną kartę okrętu
powietrznego. To z niej będziesz korzystać.
JEŚLI CHCESZ UŻYĆ MODUŁU ROZSTRZYGNIĘCIA:
Wybierz kartę
rozstrzygnięcia, a następnie weź odpowiadającą jej kartę
rozstrzygnięcia dla Automy, która opisuje dodatkowe zasady,
jeśli takowe występują.
OBLEGANIE BAZY AUTOMY
Jeśli na początku tury Automy nie posiada ona na planszy żadnych
jednostek lądowych, zaś jednostki przeciwnika kontrolują wszystkie
terytoria sąsiadujące z jej bazą, w tej turze zignoruj dwa pierwsze
rzędy na karcie Automy i zamiast tego użyj tych symboli:
/
OKRĘTY POWIETRZNE
Za każdym razem, gdy postać Automy wykonuje ruch, który
nie jest atakiem (
lub
), przemieszcza także swój
okręt powietrzny. Pierwsza rusza się postać, a następnie okręt.
Okręty powietrzne Automy nie mają zdolności pasywnej.
W przeciwieństwie do innych jednostek, okręty powietrzne
Automy nie mają sąsiedztwa (patrz strona 5 zasad Automy
w podstawowej wersji gry). Oznacza to, że okręty Automy
nie wpływają na żadne zasady, w których wspomniane jest
sąsiedztwo jednostek.
Niektóre zasady okrętów Automy odnoszą się do sąsiedztwa
z okrętem Automy. Sąsiedztwem jest sześć pól wokół okrętu,
ale nie terytorium, na którym okręt się znajduje.
Okręt Automy podlega tym samym ograniczeniom ruchu
co pozostałe jednostki Automy, aż do chwili, gdy żeton na
torze gwiazdek opuści pole . Ograniczenie to dotyczy także
wspomnianej powyżej zasady sąsiedztwa.
RUCH JEDNOSTEK BOJOWYCH AUTOMY
Wszystkie akcje ruchu Automy, które przemieszczają
jednostkę
bojową
(
,
,
,
oraz
), mają
dwa dodatkowe rozstrzygnięcia, które rozpatruje się przed
pozostałymi:
1.
Dozwolone terytorium najbliższe okrętowi Automy.
2.
Dozwolone terytorium
nie
zawierające wrogich okrętów
powietrznych.
KARTY OKRĘTÓW AUTOMY
Agresywne karty okrętów mają odpowiadające im karty
działające z Automą.
Karty te mają ten sam format oraz jeden lub więcej
z następujących elementów:
1.
Procedura
ruchu
dla okrętu Automy.
2.
Specjalna „zdolność” dla okrętu Automy.
3.
Zasady
walki.
Za każdym razem, gdy Automa bierze udział w walce na
terytorium swojego okrętu, użyj zasad walki na karcie okrętu
(chyba że napisano inaczej).
KARTY ROZSTRZYGNIĘĆ
Niektóre karty rozstrzygnięć mają zmienione zasady podczas gry
z Automą. Zmiany te są opisane na kartach rozstrzygnięć Automy.
W przypadku wszystkich rozstrzygnięć Automa wyzwala koniec
gry tak jak gracz.
WARIANT AKTYWNEGO OKRĘTU
Jeśli chcesz, aby okręt powietrzny Automy
był bardziej aktywny, dodaj
jako trzeci
wyzwalacz jego ruchu.
© 2017 Stonemaier LLC. Scythe jest znakiem towarowym Stonemaier LLC. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin