Łada wymiana sprężyn podnoszenie zawieszenia na VAZ 2107 poradnik.pdf
(
638 KB
)
Pobierz
Instrukcja jest Mojego autorstwa.
Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć zastrzeżone.
Zabrania się rozpowszechniania tej instrukcji osobom trzecim za opłatą.
Jest to wersja BEZPŁATNA
------------------------------------***------------------------------------
W samochodach Żiguli spory problem stanowi bardzo miękkie tylne zawieszenie. Już
przy stosunkowo niewielkim załadunku bagażnika albo przy jeździe z kompletem
pasażerów prześwit pojazdu staje się znacznie mniejszy. Jeśli tak jest to należy
zastanowić się nad wymianą sprężyn na stosowane w wersji combi lub zainstalowanie
wysokich dystansów nad sprężyny.
NIE ZALECA SIĘ montażu rozpowszechnionych
głównie w sprzedaży internetowej gum pomiędzy zwoje sprężyn.
Pracują one
wtedy z mniejszą długością – całe obciążenie przenoszone jest na zwoje nie usztywnione
gumami i po pewnym czasie pekają.
Potrzebne będą:
sprężyny, lewarek hydrauliczny i pomocniczy trapezowy, dwa klucze
19, najlepiej oczkowe, łyżka do opon, solidny wkrętak, ściski do sprężyn, młotek, WD-40,
podstawki pod samochód, taśma izolacyjna i opcjonalnie piłeczki tenisowe w liczbie 6 lub
więcej. Do sprężyn należy zakupić gumowe podkładki z metalowymi pierścieniami.
W sprzedaży znajdują się trzy rodzaje podkładek: standardowe, średnie i
wysokie.
Prace najlepiej prowadzić jest na kanale. Odkręcenie szpilek amortyzatorów na
leżąco z ziemi jest bardzo niewygodne. Zaleca się oczyszczenie szczotką drucianą i
spryskanie w.w. szpilek WD-40, na dzień, dwa przed przystąpieniem do prac.
Artykuł opisuje instalację standardowych sprężyn z wysokimi dystansami.
Wysokie dystanse nadają się do montażu ze zwykłymi sprężynami [2101], nie
należy stosować ich w połączeniu ze wzmocnionymi [2102].
Nadwozie może
podnieść się do tego stopnia, że nie będzie możliwy montaż amortyzatorów. Ale
instalacja wzmocnionych sprężyn w modelu Łada 2101, 2105, 2106 i 2107 wymagana
jest tylko w skrajnych przypadkach – jeśli samochód używany jest jako mały dostawczak
Kolejność wymiany tylnych sprężyn w samochodach VAZ-2101, VAZ-2104, VAZ-
2105, VAZ-2106, VAZ-2107:
1.
Luzujemy śruby koła, wchodzimy do kanału i odkręcamy dolną szpilkę amortyzatora.
2.
Podnosimy nadwozie (koło pozostanie na ziemi, ponieważ amortyzator został
odkręcony od mostu), wspieramy samochód na solidnych podpórkach.
3.
Wyciągamy lewarek albo bierzemy drugi pomocniczy i podkładamy pod most.
Odkręcamy koło. Na ściśniętą sprężynę zakładamy ściągacze i obniżamy most na
uprzednio podłożonym lewarku, zwracając przy tym uwagę, żeby nie doszło do urwania
przewodu hamulcowego.
4.
Demontujemy sprężynę i stare elementy dystansowe podważając łyżką do opon.
Kontrolujemy stan gniazd w moście i stożków znajdujących się w błotniku. Czyścimy
szczotką drucianą, w razie potrzeby wymieniamy gumowe odboje.
5.
Przed zainstalowaniem sprężyn należy przywiązać do nich gumowe podkładki
dystansowe za pomocą taśmy lub drutu.
6.
Zakładamy sprężynę pamiętając o tym ażeby jej koniec znalazł się w specjalnie do
tego celu przygotowanym wyżłobieniu dolnego gniazda.
7.
Gdy sprężyna jest na miejscu, można zdemontować ściągacze, wcisnąć do jej wnętrza
piłeczki – po 3-4 na stronę, podnieść most i zamontować koło. Następnie samochód
można opuścić na ziemię i przykręcić amortyzator.
To wszystko! Teraz możemy cieszyć się wynikiem pracy. Aby nie zgadywać, czy
samochód się podniósł czy nie, i o ile można zmierzyć odległość między ziemią a
nadkolem przed i po wymianie. W opisywanym przypadku: +4 cm.
Autor:
mariuszw2145@wp.pl
Plik z chomika:
mariuszw2145
Inne pliki z tego folderu:
Wentylator chłodnicy Lada VAZ 2107 2105 Niva 4x4 Polonez Fiat.mp4
(4812 KB)
Wymiana rozrusznika krok po kroku ZRÓB TO SAM DIY.mp4
(5012 KB)
Wymiana demontaż wentylatora nagrzewnicy Łada VAZ 2105 2107 Lada 2104 Niva instrukcja.pdf
(650 KB)
IMG_20210920_144308.jpg
(2377 KB)
Krzemień scena pościgu Lada 2105.mp4
(2073 KB)
Inne foldery tego chomika:
Cinquecento
Fotel Chierowskiego 366 Budowa Renowacja
Galeria
Gaz 53
Gify
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin