Łada wymiana sprężyn podnoszenie zawieszenia na VAZ 2107 poradnik.pdf

(638 KB) Pobierz
Instrukcja jest Mojego autorstwa.
Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć zastrzeżone.
Zabrania się rozpowszechniania tej instrukcji osobom trzecim za opłatą.
Jest to wersja BEZPŁATNA
------------------------------------***------------------------------------
W samochodach Żiguli spory problem stanowi bardzo miękkie tylne zawieszenie. Już
przy stosunkowo niewielkim załadunku bagażnika albo przy jeździe z kompletem
pasażerów prześwit pojazdu staje się znacznie mniejszy. Jeśli tak jest to należy
zastanowić się nad wymianą sprężyn na stosowane w wersji combi lub zainstalowanie
wysokich dystansów nad sprężyny.
NIE ZALECA SIĘ montażu rozpowszechnionych
głównie w sprzedaży internetowej gum pomiędzy zwoje sprężyn.
Pracują one
wtedy z mniejszą długością – całe obciążenie przenoszone jest na zwoje nie usztywnione
gumami i po pewnym czasie pekają.
Potrzebne będą:
sprężyny, lewarek hydrauliczny i pomocniczy trapezowy, dwa klucze
19, najlepiej oczkowe, łyżka do opon, solidny wkrętak, ściski do sprężyn, młotek, WD-40,
podstawki pod samochód, taśma izolacyjna i opcjonalnie piłeczki tenisowe w liczbie 6 lub
więcej. Do sprężyn należy zakupić gumowe podkładki z metalowymi pierścieniami.
W sprzedaży znajdują się trzy rodzaje podkładek: standardowe, średnie i
wysokie.
Prace najlepiej prowadzić jest na kanale. Odkręcenie szpilek amortyzatorów na
leżąco z ziemi jest bardzo niewygodne. Zaleca się oczyszczenie szczotką drucianą i
spryskanie w.w. szpilek WD-40, na dzień, dwa przed przystąpieniem do prac.
Artykuł opisuje instalację standardowych sprężyn z wysokimi dystansami.
Wysokie dystanse nadają się do montażu ze zwykłymi sprężynami [2101], nie
należy stosować ich w połączeniu ze wzmocnionymi [2102].
Nadwozie może
podnieść się do tego stopnia, że nie będzie możliwy montaż amortyzatorów. Ale
instalacja wzmocnionych sprężyn w modelu Łada 2101, 2105, 2106 i 2107 wymagana
jest tylko w skrajnych przypadkach – jeśli samochód używany jest jako mały dostawczak
Kolejność wymiany tylnych sprężyn w samochodach VAZ-2101, VAZ-2104, VAZ-
2105, VAZ-2106, VAZ-2107:
1.
Luzujemy śruby koła, wchodzimy do kanału i odkręcamy dolną szpilkę amortyzatora.
2.
Podnosimy nadwozie (koło pozostanie na ziemi, ponieważ amortyzator został
odkręcony od mostu), wspieramy samochód na solidnych podpórkach.
3.
Wyciągamy lewarek albo bierzemy drugi pomocniczy i podkładamy pod most.
Odkręcamy koło. Na ściśniętą sprężynę zakładamy ściągacze i obniżamy most na
uprzednio podłożonym lewarku, zwracając przy tym uwagę, żeby nie doszło do urwania
przewodu hamulcowego.
4.
Demontujemy sprężynę i stare elementy dystansowe podważając łyżką do opon.
Kontrolujemy stan gniazd w moście i stożków znajdujących się w błotniku. Czyścimy
szczotką drucianą, w razie potrzeby wymieniamy gumowe odboje.
5.
Przed zainstalowaniem sprężyn należy przywiązać do nich gumowe podkładki
dystansowe za pomocą taśmy lub drutu.
6.
Zakładamy sprężynę pamiętając o tym ażeby jej koniec znalazł się w specjalnie do
tego celu przygotowanym wyżłobieniu dolnego gniazda.
7.
Gdy sprężyna jest na miejscu, można zdemontować ściągacze, wcisnąć do jej wnętrza
piłeczki – po 3-4 na stronę, podnieść most i zamontować koło. Następnie samochód
można opuścić na ziemię i przykręcić amortyzator.
To wszystko! Teraz możemy cieszyć się wynikiem pracy. Aby nie zgadywać, czy
samochód się podniósł czy nie, i o ile można zmierzyć odległość między ziemią a
nadkolem przed i po wymianie. W opisywanym przypadku: +4 cm.
Autor:
mariuszw2145@wp.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin