Taylor Laini_Strange the Dreamer_02_Muza koszmarow.rtf

(154897 KB) Pobierz
Taylor Laini_Strange the Dreamer_02_Muza koszmarow




Spis treści:

 

 

CZĘŚĆ I

1. Jak klejnoty, jak opór

2. Nowe koszmary

3. Potargana dziewczynka o oczach przypominających pancerzyk żuka

4. Wojna z niemożliwym

5. Żąo i ból

6. Wszyscy krzyczeli: Potwór

7. Zjawa

8. Ulice pełne jak ży

9. Szafa martwego boga

10. Duchy nie płoną

11. Kanibale i dziewice

12. Wiedźmowe światło i skrucha

13. by

14. Pionki na szachownicy

15. Przerwa na herbatkę przed końcem świata

 

CZĘŚĆ II

16. Z gwiazd

17. Od czasu do czasu przyjemny sen

18. Szara

19. Pierwsza noc ducha

20. Odczytywanie uczuć

21. Ze starego rodu niespokojnych nozdrzy

22. Też chcesz umrzeć?

23. Czerwona dł Minyi

24. Błękitna potrawka

25. Popsuta zabawka Isagol

26. Beztroski mały pomiot

27. Żywi i duchy

 

CZĘŚĆ III

28. Pogrzebane dary

29. Drganie

30. Jak jedzenie ciasta we śnie

31. Kocha, mimo że jesteś gryzącym duchem

32. Poszarpane krawędzie

33. Nieopłakani

34. Bekonowe przeznaczenie

35. Cokolwiek niesie los

36. Nic wyjątkowego

37. Karą jest śmierć

38. Morze odwzajemniło spojrzenie

39. Zdradliwy szept

40. Napaść

41. Jedynie wszystko

42. Martwa to zła odpowiedź

43. lepiający blask

44. miech pirata

45. Gdyby cięcie nożem było jak taniec

46. Niczym człowiek wydzierający sobie bijące serce

 

CZĘŚĆ IV

47. Tajemnica tajemnicy

48. Patrząc na paskudztwa

49. Grzeczne dziewczynki nie zabijają, one umierają

50. Początek opowieści

51. Wesołe zniknięcie

52. Strach był jasnowłosą boginią

53. Istota wypełniona pustką

54. Jak u diabła

55. Pokój i drożdżówki

56. Piraci Pożeracza

57. Zdumienie, zachwyt, przerażenie

58. Przedśmiertne życzenie

59. Gra, której nie wygra się śmiercią

60. Cienki lód

61. List w butelce

62. Ci, którzy wiedzą

 

CZĘŚĆ V

63. Dziwne, jakby nie było smoków

64. Nowe pokolenie życzeń

 

Epilog

 

Podziękowania


Dla mamy


CZĘŚĆ I

 

 

elilith (el lil lith) rzeczownik

 

Tatuaż wykonywany przy pku na ciałach dziewcząt pochodzących ze Szlochu po osiągnięciu przez nie dojrzałci.

 

Archaizm; wywodzi się od eles (ja) i lilithai (przeznaczenie), oznacza moment, kiedy kobieta staje się panią swojego przeznaczenia i wyznacza sobie życiową ścieżkę.

 


1.

JAK KLEJNOTY, JAK OPÓR

 

 

Kora i Nova nigdy nie widziały żadnego Mesarthima, ale wiedziały o nich wszystko. Tak jak każdy. Nigdy nie widziały też szafiru, a jednak wiedziały, że ich skóra jest błękitna jak szafir.

Jak lodowa ra, mawiała Kora. Te widywały ciągle. Wiedziały, że Mesarthim oznacza ugę, choć nie byli to zwyczajni użący, ale bojowi magowie imperium. Potrafili latać albo ziać ogniem, albo czytać w myślach, albo zmieniać się w cień. Przychodzili i odchodzili przez rozcięcia na niebie. Mogli uzdrawiać, zmieniać kształ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin