Trzy-kosmiczne-przeslania-zeszyt-04.pdf

(6346 KB) Pobierz
ZESZYT
Zwyciężyli dzięki łasce Chrystusa i mocy Ducha Świętego. Możemy za to oddawać
chwałę Jezusowi, naszemu wszechmocnemu Stwórcy i Zbawicielowi.
Jednak w Ap 5,1 scena gwałtownie się zmienia: „I widziałem w prawej dłoni
tego, który siedział na tronie, księgę zapisaną wewnątrz i zewnątrz, zapieczęto-
waną siedmioma pieczęciami”. Zwróć uwagę na tron i zapisany po obu stronach
zwój. Jest on zapieczętowany Bożymi pieczęciami, których nikt w niebie ani
na Ziemi nie może otworzyć.
W wersecie drugim pada pytanie: „Któż jest godny otworzyć księgę i zerwać
jej pieczęcie?”. Niebiańskie istoty drżą z przerażenia. Jest to niezwykle doniosła
kwestia. Jeśli nikt nie otworzy zwoju, ludzkość zginie. Jednak żaden z aniołów
nie może reprezentować ludzkości na sądzie ostatecznym.
4. Dlaczego Jan płakał, kiedy widział niebiańską scenę. Co przyniosło mu
pocieszenie? (Ap 5,1-7).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Jezus, Baranek Boży, który poświęcił swoje życie dla zbawienia ludzkości, wziął
zwój sądu i go otworzył. Całe niebo rozbrzmiało pieśnią chwały. Jego zwycięstwo
nad pokusami szatana, zmartwychwstanie i kapłańska służba niosą zbawienie
wszystkim, którzy z wiarą przyjmują Jego łaskę.
4
TRZY KOSMICZNE PRZESŁANIA
Nasz dług został spłacony
Bóg nie może patrzeć na grzech przez palce. Sprawiedliwości musi stać się
zadość. Wyrok został ogłoszony, ale to Chrystus wziął na siebie całą karę. Grzesz-
nik otrzymał wolność. Na sądzie ostatecznym Jezus stoi przed całym wszechświa-
tem i ogłasza, że nasz dług został spłacony.
Dla ludu Bożego sąd stanowi więc bardzo dobrą nowinę. Mówi o zakończeniu
panowania grzechu i wyzwoleniu. Czy może być coś lepszego? Jezus wstawia się
za nami na sądzie. Jego doskonała sprawiedliwość okrywa naszą niedoskonałość.
Jego sprawiedliwość działa w nas i nas odradza. Jego łaska daje nam przebacze-
nie, zmienia nas i daje nam moc do pobożnego życia.
Nie musimy się lękać. Na sądzie moce piekła zostały pokonane. Wyrok został
wydany na rzecz ludu Bożego. Celem sądu nie jest ustalenie,
jak źli jesteśmy,
ale
ukazanie,
jak dobry jest Bóg.
Jezus oddał za nas życie. On jest naszym Zbawicie-
lem, Odkupicielem, zabitym Barankiem, pośredniczącym Arcykapłanem, żywym
Chrystusem i przychodzącym Królem. Chrystus jest wszystkim, czego potrzebu-
jemy i czego możemy pragnąć.
OSTATNI ZIEMSKI
MARK FINLE Y
Dlaczego sąd jest dobrą, a nie złą nowiną?
Więcej informacji: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
Pytania i intencje modlitewne: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
© 2020 Hart Research Center. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Niniejszy materiał może być w całości kopiowany i publikowany bez żadnych ograniczeń.
Jezus i sąd
D
aniel Webster był jednym z najwybitniejszych amerykańskich mężów stanu
i mówców. Jego przemówienia przyciągały tłumy słuchaczy w kolonialnej
Ameryce, szybko więc stał się jednym z najpopularniejszych mówców swo-
ich czasów. Pewnego razu zapytano go o najważniejszą myśl, jaka kiedykolwiek
przyszła mu do głowy. Jego odpowiedź brzmiała: „Moją najważniejszą myślą jest
poczucie osobistej odpowiedzialności wobec Boga”.
Jego słowa przypominają nam, że powinniśmy starannie przemyśleć każdą
z naszych codziennych decyzji. Nasze życie składa się z dokonywania wyborów,
które zadecydują o naszym wiecznym przeznaczeniu.
pilne przesłanie teraźniejszej prawdy dla całego świata. Zwróć uwagę, że nie mówi ono,
iż „nadejdzie godzina sądu jego”. Z naciskiem podkreśla, że „nadeszła godzina sądu jego”
— w czasie teraźniejszym. W Apokalipsie Chrystus zapowiada: „Oto przyjdę wkrótce,
a zapłata moja jest ze mną, by oddać każdemu według jego uczynku” (Ap 22,12). Skoro
Chrystus przychodzi, przynosząc nagrodę, to musi wcześniej nastąpić sąd, który okre-
śli, kto otrzyma tę nagrodę w czasie Jego powtórnego przyjścia.
Majestatyczna scena w niebie
Po opisaniu Babilonu, Medo-Persji, Grecji, Rzymu, rozpadu imperium rzym-
skiego oraz unii Kościoła i państwa w okresie średniowiecza Bóg skierował uwagę
Daniela na wspaniałe niebiańskie wydarzenie, które będzie częścią rozwiązania
problemu grzechu.
2. Opisz własnymi słowami scenę sądu (Dn 7,9-10.13).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Przeznaczenie całej ludzkości zostanie określone podczas niebiańskiego sądu.
Prześladowcze siły, które uciskały lud Boży, zostaną osądzone. Dobro, prawda
i sprawiedliwość zwyciężą i będą panować na zawsze.
3. Jaki będzie ostateczny wynik niebiańskiego sądu? (Dn 7,14.22.27).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Jezus jest godny przyjąć królestwo. Miłość zwycięża. Łaska jest większa niż
grzech. Dobro zatriumfuje nad złem. Sprawiedliwość zwycięży nad niesprawie-
dliwością. Sąd dowiedzie mocy zbawczej sprawiedliwości Jezusa i Jego zwycię-
stwa nad mocami ciemności. Zwróćmy uwagę na tę kwestię.
W Ap 4,1 czytamy: „Potem widziałem, a oto drzwi były otwarte w niebie, i głos
poprzedni, który słyszałem, jakby głos trąby rozmawiającej ze mną, rzekł: Wstąp
tutaj, a pokażę ci, co się ma stać potem”. Jezus zaprasza nas, abyśmy zajrzeli przez
otwarte drzwi niebiańskiej świątyni i ujrzeli sceny odwiecznego wielkiego boju
między dobrem a złem. Co widzimy, kiedy patrzymy przez otwarte drzwi nieba?
Jakie kwestie zostaną rozstrzygnięte na niebiańskim sądzie?
W Ap 4,4 zauważamy, że dwudziestu czterech starców zasiada na tronach
wokół tronu Bożego. Kim są ci starcy? W 1 P 2,9 apostoł stwierdza, że wierzący
są „rodem wybranym, królewskim kapłaństwem”. Dwudziestu czterech starców
reprezentuje wszystkich odkupionych, którzy pewnego dnia znajdą się przed tro-
nem Boga. Są to ludzie ze wszystkich wieków, którzy zmartwychwstali w czasie
zmartwychwstania Chrystusa i wraz z Nim wstąpili do nieba (Mt 27,52; Ef 4,7-8).
To wspaniała nowina! Ludzie odkupieni z Ziemi zasiadają wokół tronu Boga.
Doświadczyli wyzwań i pokus podobnych do tych, jakich my doświadczamy.
Sąd ostateczny w Apokalipsie
Ostatnia księga Biblii, Apokalipsa, zwraca naszą uwagę na zakończenie odwiecz-
nego boju między dobrem a złem. Lucyfer, zbuntowany anioł, rzucił wyzwanie
sprawiedliwości, uczciwości i mądrości Boga. Twierdził, że Bóg jest nieuczciwy
i niesprawiedliwy w swoim sposobie zarządzania wszechświatem. W samym cen-
trum konfliktu o charakter Boga Apokalipsa umieszcza sąd ostateczny.
Przesłanie Apokalipsy na czasy ostateczne
W samym środku księgi — w czternastym rozdziale — znajduje się pilne przesła-
nie na czasy ostateczne. Bóg kieruje do ginącego świata ostatnie poselstwo miłosier-
dzia przedstawione jako głoszone przez trzech aniołów lecących środkiem nieba.
1. Jakie dwa fakty na temat sądu zostały tutaj podane? (Ap 14,7).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
W Ap 14,7 czytamy, że sąd dotyczy uczciwości i prawości Boga. Dowiadujemy
się, że „nadeszła godzina sądu jego”. Raz na zawsze mieszkańcy wszechświata
przekonają się, że Bóg uczynił wszystko, co mógł, aby uratować wszystkich ludzi.
Oto cztery fakty dotyczące sądu Bożego.
Sąd ukazuje sprawiedliwość i miłosierdzie Boga.
Sąd jest częścią ostatecz-
nego Bożego rozwiązania problemu grzechu. W Apokalipsie objawia on niepo-
jętą miłość Boga oraz Jego sprawiedliwość w postępowaniu w ramach wielkiego
boju między dobrem a złem. Objawia raz na zawsze, na całą wieczność, że Bóg
uczynił wszystko dla zbawienia ludzkości. Ofiara Chrystusa i sąd w takim samym
stopniu świadczą o tym, że Bóg jest sprawiedliwy i miłosierny.
Złamane prawo Boże domaga się śmierci grzesznika. Zgodnie ze sprawiedliwo-
ścią, „zapłatą za grzech jest śmierć”, ale według miłosierdzia „darem łaski Bożej
jest żywot wieczny w Chrystusie Jezusie, Panu naszym” (Rz 6,23). Śmierć Chry-
stusa stanowi świadectwo wiecznej trwałości prawa Bożego, które jest podstawą
sądu. Nasze dobre uczynki dokonane w mocy Ducha Świętego nie są środkiem
zbawczym, ale świadczą o szczerości naszej wiary. Istotne znaczenie ma także
druga ważna cecha przesłania trzech aniołów na temat sądu.
Sąd już się rozpoczął.
Jest to sąd w czasie teraźniejszym. Godzina sądu Bożego już
nastała. Jan jednoznacznie stwierdza w Ap 14,7, że „nadeszła godzina sądu jego”. Oto
Zgłoś jeśli naruszono regulamin