Trzy-kosmiczne-przeslania-zeszyt-12.pdf

(6348 KB) Pobierz
ZESZYT
stosują się do Słowa Bożego i zachowują prawdziwy dzień odpoczynku, Bożą
sobotę, zostaną napiętnowani jako przeciwnicy jedności i wrogowie publiczni.
Ap 13,17 wskazuje, że będą na nich wywierane naciski, by odrzucili nakaz sumie-
nia i przestali trzymać się prawdy: „Nikt nie może kupować ani sprzedawać, jeżeli
nie ma znamienia, to jest imienia zwierzęcia lub liczby jego imienia”. Sytuacja sta-
nie się jeszcze bardziej poważna, kiedy — jak mówi Ap 13,15 — „wszyscy, którzy
nie oddali pokłonu posągowi zwierzęcia, zostaną zabici”. Jedyny sposób, w jaki
możemy przetrwać, to pokładanie zaufania w tym, że Chrystus może i chce nas
ochronić i zatroszczyć się o nas.
12
TRZY KOSMICZNE PRZESŁANIA
Zapieczętowani na wieczność
W tym krytycznym czasie wierny lud Boży zostanie zapieczętowany przez
Ducha Świętego i wytrwa w swoich przekonaniach, podążając wiernie za Bogiem.
W starożytności pieczęci używano w celu potwierdzenia autentyczności oficjal-
nych dokumentów. Ponieważ ostatni konflikt rozegra się o oddawanie czci i auto-
rytet Boga, możemy się spodziewać, że pieczęć Boga znajduje się w Jego prawie.
Przykazanie dotyczące soboty znajduje się w centrum prawa Bożego i zawiera
Bożą pieczęć.
5. Jakie elementy pieczęci są zawarte w przykazaniu sobotnim? (Wj 20,8-11).
______________________________________________________________
Widzimy tu trzy elementy autentycznej pieczęci: 1) imię właściciela pieczęci
— „Pan, Bóg twój”, 2) tytuł pieczętującego: „uczynił” [Stwórca] oraz 3) terytorium
Jego władania: „niebo i ziemię, morze i wszystko, co w nich jest”.
Według Ap 7,2-3 pieczęć Boga jest umieszczana na czole. Czoło jest symbo-
lem umysłu i oznacza świadome decyzje — w tym przypadku oparte na nauce
Słowa Bożego. Znamię bestii jest umieszczane na czole albo na ręce, co wska-
zuje, że ludzie przyjmują kłamstwa szatana albo z wyboru, albo pod przymusem,
wbrew swej woli.
Sobota potwierdza więź między Stwórcą a Jego ludem. Jej święcenie jest pie-
częcią, która ratyfikuje nasze przyjęcie autorytetu Stwórcy.
Ostatnie Boże przesłanie osiąga kulminacyjny punkt, kiedy apostoł Jan w pro-
roczej wizji opisuje grupę obdarzonych łaską wierzących w czasie końca, którzy
„przestrzegają przykazań Bożych i wiary Jezusa” (Ap 14,12). Serca zbawionych
z łaski są przepełnione wiarą Jezusa. Łaska uwalnia ich od win, wyzwala z niewoli
grzechu i napełnia nadzieją na przyszłość. Przez Jego moc są Mu wierni i służą
Mu w całkowitym posłuszeństwie na zawsze.
Więcej informacji: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
Pytania i intencje modlitewne: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
© 2020 Hart Research Center. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Niniejszy materiał może być w całości kopiowany i publikowany bez żadnych ograniczeń.
OSTATNI ZIEMSKI
MARK FINLE Y
Pieczęć Boga i znamię bestii
— część 2
O
stateczny konflikt w wielkim boju między dobrem a złem rozegra się o to,
komu i jak należy oddawać cześć. Mówiliśmy o tym w poprzednim roz-
ważaniu. Zbuntowany anioł usiłował podważyć panowanie Boga, twier-
dząc, że przykazania Boże są zbyt surowe i nie można ich przestrzegać. Zbawieni
z łaski, wierni wyznawcy Chrystusa chętnie Mu służą, bo wiedzą, że Jego sposób
życia prowadzi do trwałego szczęścia. Szatan usiłuje dokonywać największych
zwiedzeń przy pomocy fałszywej organizacji religijnej przedstawionej jako bestia.
Potęga ta wyrosła z Rzymu i stała się ogólnoświatowym systemem kultycznym.
W tej lekcji zidentyfikujemy kolejne cechy tej organizacji.
1. Jakie kluczowe słowo opisuje moc nazwaną bestią? (Ap 13,1.6).
______________________________________________________________
Bluźnierstwo jest wymienione jako jedna z charakterystycznych cech bestii.
2. Jak Biblia definiuje bluźnierstwo? (J 10,33; Łk 5,21).
______________________________________________________________
Bluźnierstwo jest opisane jako: 1) udawanie lub twierdzenie, że jest się Bogiem
oraz 2) twierdzenie, iż posiada się prawo odpuszczania grzechów. Kościół rzym-
skokatolicki ma dwie szczególne doktryny, które Biblia określa jako bluźnierstwo.
Pierwsza z nich przypisuje papieżowi rolę Boga na Ziemi. Druga przypisuje kapła-
nom prawo odpuszczania grzechów.
Lucius Ferrris napisał: „Papież posiada tak wielką godność i jest tak wywyż-
szony, iż nie jest już jedynie człowiekiem, ale niejako Bogiem i wikariuszem Boga”
(Prompta
Bibliotheca,
t. 6, s. 26-29). Papież Leon XIII chełpił się: „Na tej Ziemi zajmu-
jemy [jako papież;
pluralis maiestatis]
miejsce Boga Wszechmocnego” (encyklika
z 20.6.1894, w: The
Great Encyclical Letters of Pope Leo XIII,
Nowy Jork 1903, s. 304).
O odpuszczaniu grzechów inny znany katolicki autor napisał: „Szukajcie, gdzie
chcecie, w niebie i na ziemi, a znajdziecie tylko jedną stworzoną istotę, która
może przebaczyć grzesznikowi i uwolnić go z kajdan piekła. Tą niezwykłą istotą
jest kapłan, katolicki kapłan” (Michael Müller,
God the Teacher of Mankind,
s. 332).
3. Jakie ostrzeżenie daje nam Paweł? (2 Tes 2,3-4).
______________________________________________________________
4. Jaka jest kolejna szczególna cecha tej organizacji? (Ap 13,5).
______________________________________________________________
Jak wspomnieliśmy wcześniej, dzień w proroctwie oznacza rzeczywisty rok.
Mnożąc okres wymieniony w Ap 13,5 — 42 miesiące — przez trzydzieści dni hebraj-
skiego miesiąca, otrzymujemy 1260 proroczych dni, czyli 1260 rzeczywistych lat.
W 538 roku n.e. rzymski cesarz Justynian oficjalnie nadał biskupowi Rzymu tytuł
sędziego heretyków i obrońcy wiary. Dokładnie 1260 lat później, w 1798 roku,
napoleoński generał Berthier aresztował papieża. Papiestwo odgrywało istotną
rolę przez 1260 lat — od 538 do 1798 roku.
Aresztowanie papieża było wypełnieniem proroctwa Apokalipsy: „Jeźli kto
w pojmanie wiedzie, w pojmanie pójdzie” (Ap 13,10 BG). Cios zadany papiestwu
był dotkliwy, ale nie śmiertelny.
Według Ap 13,12 ta pozornie śmiertelna rana miała się wygoić. Papiestwo miało
odzyskać swoje wpływy. W niestabilnym świecie przygotowana została scena,
na której papież znowu zacznie odgrywać ważną rolę moralnego przywódcy.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, czym diabeł mógłby się posłużyć, aby zjedno-
czyć społeczeństwo pod swoją władzą? Konstantyn wydał pierwsze prawo nie-
dzielne, by zjednoczyć swoje imperium. Kościół rzymskokatolicki poparł ten
cesarski dekret decyzjami kościelnych soborów, czyniąc niedzielę świętym dniem
nabożeństwa. Słynny historyk Arthur Weigall napisał: „Kościół uczynił niedzielę
dniem świętym (...) przede wszystkim dlatego, że było to cotygodniowe święto
Słońca. Stałą praktyką chrześcijaństwa było przejmowanie pogańskich świąt tra-
dycyjnie obchodzonych przez ludzi i nadawanie im chrześcijańskiego znaczenia”
(The
Paganism in Our Christianity,
s. 145).
Wspólny dzień nabożeństwa ma potencjał jednoczący podzielony świat. Jed-
nak aby zmienić prawo Boże, trzeba mieć autorytet przewyższający autorytet
Boga. Ponieważ zmiana soboty na niedzielę została wprowadzona przez unię
kościelno-państwową w pierwszych wiekach naszej ery, uczestniczenie w nabo-
żeństwie w pierwszym dniu tygodnia oznacza podporządkowanie się autoryte-
towi papieża zamiast autorytetowi Stwórcy wszechświata.
Louis Gaston Segur w swoim traktacie o autorytecie Kościoła katolickiego napi-
sał: „Świętowanie niedzieli przez protestantów jest hołdem składanym mimo-
wolnie autorytetowi Kościoła katolickiego” (Plain
Talk about the Protestantism
of Today,
s. 213).
Kolejny cytat nie pozostawia żadnych wątpliwości co do istoty sprawy: „Oczy-
wiście Kościół katolicki przyznaje się do tej zmiany. (...) To dokonanie jest znakiem
jego kościelnej władzy i autorytetu w sprawach religii” (C.F. Thomas,
Letter to Car-
dinal Gibbons,
28.10.1895).
Proroctwo zapowiada, że w czasie międzynarodowego kryzysu papiestwo
wyłoni się jako moralne przywództwo świata. Święcenie niedzieli będzie pro-
mowane jako świętowanie światowego dnia jedności służącego dobru ludzkości.
Prawa niedzielne zostaną narzucone dla dobra społeczeństwa i ochrony świę-
tości rodziny. Już dzisiaj przygotowywana jest scena dla wprowadzenia ustawo-
dawstwa niedzielnego.
Podczas przemówienia wygłoszonego w czerwcu 2012 roku do ponad pięt-
nastu tysięcy osób na placu św. Piotra w Rzymie papież Benedykt XVI oświad-
czył: „Niedziela musi być dniem odpoczynku dla wszystkich, aby ludzie mieli
czas dla rodziny i Boga” (Catholic
News Service,
6.6.2012). Dodał także: „Broniąc
niedzieli, bronimy ludzkiej wolności”. Z czasem ci, którzy zgodnie z sumieniem
Zgłoś jeśli naruszono regulamin