Repetytorium_osmokalsisty_cz1_Zeszyt_ćwiczeń.pdf

(6306 KB) Pobierz
ZESZYT ĆWICZEŃ DO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
CZĘŚĆ
1
NEW
VIDEOS
INSIDE
Karolina
KOTOROWICZ-
-JASIŃSKA
Dostęp do
Repetytorium Ósmoklasisty część 1
Student’s App Workbook Activities
i cyfrowego odzwierciedlenia podręcznika
1.
Wejdź na stronę:
www.macmillaneducationeverywhere.com
2.
Kliknij:
Zarejestruj się (Register),
aby utworzyć nowe konto,
i postępuj zgodnie z instrukcjami widniejącymi na ekranie.
Konto powinno zostać założone przez osobę pełnoletnią
(rodzic/opiekun).
Jeśli masz już konto, kliknij:
Zaloguj się (Log in).
3.
Po zalogowaniu kliknij:
Aktywuj kod (Activate code)
i przepisz kod podany obok.
4.
Następnie pobierz aplikację
Student’s App
na swój komputer,
tablet bądź smartfon, uruchom instalator i postępuj zgodnie
z instrukcjami widniejącymi na ekranie.
5.
Do logowania w aplikacji używaj nazwy użytkownika oraz
hasła podanych podczas rejestracji.
Dostęp ważny jest przez
15 miesięcy
od dnia aktywacji.
Wszystkie zgłoszenia problemów technicznych prosimy
kierować na adres:
helpdesk@macmillan.pl
Szczegółowy przewodnik dostępny jest na stronie:
www.macmillan.pl/dzial-pomocy
ZESZYT ĆWICZEŃ DO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
CZĘŚĆ
Spis treści
Unit 1.
Człowiek
Unit 2.
iejsce zamieszkania
Unit 3.
Edukacja
Unit 4.
Praca
Unit 5.
ycie prywatne
Unit 6.
ywienie
Unit 7.
Zakupy i usługi
Unit 8.
Podróżowanie i turystyka
Wordlist
Zestaw egzaminacyjny 1
Zestaw egzaminacyjny 2
Audioskrypt
1
ateriały ideo dostępne na:
www.macmillandlaucznia.pl/rep osm cz
lub po zeskanowaniu Q kodu
za pomocą smartfonu:
Karolina
KOTOROWICZ-JASIŃSKA
CZŁOWIEK
UNIT
1
Do każdej definicji dopasuj wyraz z ramki.
Dwa wyrazy zostały podane dodatkowo
i nie pasują do żadnej definicji.
groom
cheerful
ponytail
mo e out
curious
freckles
tracksuit
retire
tights
nickname
VOCABULARY
3
zupełnij pytania o dane osobowe tak aby pasowały do
podanych odpowiedzi. W każdą lukę wpisz jeden wyraz.
1 X:
What
2 X:
Do
3 X:
When
4 X:
5 X:
Can you
is your
name?
Y:
I m Ale .
a nickname?
born?
Y:
In
.
?
Y:
Yes, people call me Jordan because I lo e basketball.
?
Y:
I m British.
your email,
1
loose trousers and a top that you wear
during or after e ercising:
2
long hair tied at the back of the head:
3
a man who is getting married:
4
interested in learning about different
things:
5
small brown spots on your skin:
6
happy and friendly:
7
to stop working at the age of about
:
Y:
Sure It s ale .smith euro.com.
4
zupełnij opis ilustracji. W każdą lukę wpisz
jeden wyraz tak aby powstał sp jny i logiczny tekst
zgodny z ilustracją.
Look at this photograph.
It s me three years ago.
I m wearing my fa ourite
jeans and a striped top
with long
1
In this picture, I still ha e long brown
2
Also, I no longer ha e this
3
I now
I use them
carry my books in a bag. But these
4
are still my fa ourite of all possessions
to listen to music all the time.
.
.
8
a piece of clothing women wear on their
feet and legs:
2
zupełnij luki w zdaniach. Pierwsze litery
brakujących wyraz w zostały podane.
1
The wedding took place in the church, and
the
r
garden.
2
At the weekends, I wear the red
s
ery comfortable.
3
Why don t we buy
n
birthday?
4
I don t belie e you ha e
w
on your face. You re too young for that
5
I think I m of medium
h
but people say I m tall.
6
Tim is ery
g
7
I m always
a
8
ary is
r
always does it on time.
and he
always gi es a lot of money to charity.
about maths
if the teacher
tests because I m afraid I can fail.
makes her responsible for a task, she
,
um a golden
and earrings for her
with a hood because it s
after that was in the
5
Przetłumacz fragmenty zda podane w nawiasach
na język angielski.
My family member
1
(
M ó j s t a r s z y b ra t
)
, Tom, is uite good
kar ac ę)
. is eyes are green. e usually
3
(
n o s i
looking.
e s got brown hair and
2
(
ciem
luzę z kapturem)
My best friend
and some jeans. In his
.
oso
)
osy)
.
.
free me, Tom enjoys
4
(
ro ie ie z ęć)
y friend Jessy is
5
(
est ar zo po a
. She s tall and
6
(
ma ru e
er hobby is
7
(
ra
szac y)
6
bejrzyj video i odpowiedz na zadane
w nim pytanie używając jak najwięcej
wyraz w ze str. . podręcznika.
VIDEO 01
Unit 1
CZŁOWIEK
READING
1
dpowiedz na pytania.
1
On what occasions do people want to make
a good first impression?
2
ow do people make their first impressions?
3
Przeczytaj ponownie ulotkę. zupełnij
luki w e-mailu zgodnie z tre cią ulotki. Luki
należy uzupełni w języku polskim.
New message
Cześć Kuba,
Wiem, że denerwujesz się przed
1
. Wygląda na to, że nie
masz czym! Czytałem ostatnio ulotkę, na której
było kilka porad, jak zrobić dobre wrażenie
na
2
i
3
.
Po pierwsze, załóż coś odpowiedniego – możesz
czuć się zakłopotany, jeśli jako jedyny będziesz
miał na sobie
4
bądź
5
. Ponadto
– nie obawiaj się
2
Przeczytaj ulotkę i odpowiedz na pytania.
Congratulations! Your primary school years are now over
and you will start secondary school soon. If you want
to make new friends and get on well with new classmates,
it’s important that you make a good impression on your
first day. But don’t worry! Here are some tips.
Think about your appearance
Before you leave the house in the morning, think about
what to wear. A tracksuit or a hoodie are comfortable, but
can they really help you make a good impression on other
students or teachers? Also, you can feel a bit embarrassed if
you’re the only one in sports clothes. It’s a good idea to put
on something a little more elegant than everyday clothes.
Be confident
It’s difficult to make a good first impression if you hide
in the corner of the classroom, avoiding other people.
Don’t be too concerned about the new situation –
introduce yourself and shake hands. Thanks to this, you
will learn the names of your classmates. Remember! There
is no need to feel anxious – you’re not taking a test of any
kind after all!
Smile a lot
Sometimes when people feel nervous, they forget to smile.
If you want others to think you’re friendly and cheerful,
you need to look like it. It’s fun to hang out with people
who are positive, right? So just put on your happy face
and off you go!
1
Why is it important to make a good first impression
on your first day at school?
2
What kind of clothes shouldn t you wear on your
first day at school?
3
Why shouldn t you feel ner ous?
4
What do you need to do to look positi e?
przedstawić się nowym kolegom i koleżankom.
No i najważniejsze – nie zapomnij o uśmiechu!
Pamiętaj, że ludzie wolą
6
z osobami pozytywnie nastawionymi do życia.
Powodzenia!
Tomek
4
Napisz jakie wrażenie robi na obie osoba
przedstawiona na zdjęciu. Wykorzystaj
podane zwroty.
I think the girl in the photo is
because
.
She seems
.
.
Unit 1
CZŁOWIEK
5
Who are these tips for?
Also, she
Zgłoś jeśli naruszono regulamin