T-9 Taktyczna zmiana magazynka w parach.doc

(64 KB) Pobierz
Poznań, dnia 10

Poznań, dnia 03.03.2016 r.

          ZATWIERDZAM

 

             ……………………..

           …...…………………

 

 

 

PLAN PRACY
INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA

 

 

I.  ZAGADNIENIE: Taktyczna wymiana magazynka w parach.

 

II. CEL:

        Uczyć taktycznej  wymiany magazynka w różnych sytuacjach.

 

III. CZAS: 10 min.

 

IV. MIEJSCE: Boisko.

 

V.  LITERATURA:

        Instrukcja o działalności szkoleniowo  metodycznej – Szkol. 816/2009.

        „System szkolenia z walki i bezpiecznego posługiwania się bronią” - poradnik DWLąd. Wewn. 187/2011

        Poradnik dowódcy drużyny /załogi/obsługi” – DWLąd. Wewn. 190/2011

        Podręcznik walki pododdziałów wojsk zmechanizowanych

( pluton, drużyna )” - DWLąd. 26/2000

 

VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:

        7,62mm kbk AKMS                                                     - na stan szkolonych

        Hełm                                                                                    - na stan szkolonych

        Kamizelka taktyczna                                          - na stan szkolonych

        ubiór polowy                                                      - na stan szkolonych

 

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

Kategorycznie zabraniam oddalać się z miejsca zajęć bez wiedzy i zgody prowadzącego zajęcia, samowolnego celowania do ludzi i zwierząt oraz pod żadnym pozorem pozostawiania bez nadzoru broni i oporządzenia.

Nakazuję wykonywać tylko czynności nakazane przez instruktora, zwracać uwagę na nierówności terenu. Niezwłocznie meldować o wszelkich urazach.

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI SZKOLONYCH

1.

PODANIE TREŚCI ZAGADNIENIA

„BACZNOŚĆ” Taktyczna wymiana magazynka w parach „SPOCZNIJ”

Stoją na zbiórce
i słuchają.

2.

OKREŚLENIE CELU ZAGADNIENIA

Uczył Was będę TAKTYCZNEJ WYMIANY MAGAZYNKA W PARACH,

Ma to na celu przygotować Was do wykonywania zadań taktycznych i bojowych.

Stoją na zbiórce
i słuchają.

3.

WPROWADZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ:  

Nie dotyczy

Stoją na zbiórce
i słuchają.

4.

PODANIE KOMENDY NA JAKĄ WYKONUJE SIĘ TĘ CZYNNOŚĆ 

Taktyczna  wymianę magazynka wykonuje się na komendę „MAGAZYNEK” lub „AWARIA”

Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają.

5.

WZOROWY POKAZ 

Stojąc przed frontem szyku wykonuje wzorowy pokaz przy pomocy drugiego instruktora, wydaję komendy do taktycznej wymiany magazynka w parach.

Stoją na zbiórce, obserwują.

6.

POKAZ Z OBJAŚNIENIEM

Pokazuję i objaśniam taktyczną wymianę magazynka korzystając z pomocy drugiego instruktora. Taktyczną wymianę magazynka wykonuje się przed przystąpieniem do działania w celu przygotowania broni do jej ewentualnego użycia, lub jeśli zmiana jest wymuszona brakiem amunicji bądź zacięciem. Całą czynność taktycznej wymiany magazynka żołnierz wykonuje w pozycji klęczącej, wzrok skierowany na wprost, broń w kierunku zagrożenia, drugi żołnierz ubezpiecza go stojąc za jego plecami. Ręką wspomagającą żołnierz odłącza pusty (niepełny) magazynek i wkłada go do ładownicy/kieszeni. Tą samą ręką wyciąga załadowany, pełny magazynek i dołącza do broni. Jeśli istnieje taka konieczność przeładowuje broń. Po załadowaniu żołnierz
nr 1 podaje komendę „GOTÓW”   

Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają.

7.

ĆWICZENIE NA TEMPA

Żołnierze ćwiczą w parach.

Tempo I – przyjęcie postawy klęczącej odłączenie magazynka
i włożenie go do ładownicy/kieszeni

Tempo II – wyjęcie pełnego magazynka z ładownicy/kieszeni
i dołączenie do broni.

Tempo III – przeładowanie broni ręką wspomagającą.

W momencie kiedy żołnierz nr 1 wykonuje zmiany magazynka, żołnierz nr 2 osłania go prowadząc ogień do celu.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie.

8.

ĆWICZENIE ETAPAMI - nie dotyczy.

-

9.

ĆWICZENIE DO PEŁNEGO OPANOWANIA

Szkoleni stoją w parach, żołnierz nr 1 prowadzi ogień do celu, po komendzie „MAGAZYNEK”  lub „AWARIA” samodzielnie przechodzi do postawy klęczącej i wymienia magazynek, żołnierz nr 2 samoczynnie przyjmuje sektor. Szkolenie prowadzę do pełnego opanowania czynności przez każdego żołnierza.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie.

10.

REAGOWANIE INSTRUKTORA NA POPEŁNIANE BŁĘDY

Na popełniane błędy reaguję na bieżąco. Szczególną uwagę zwracam na obserwacją sektora ognia podczas wymiany magazynka, kierowanie lufy
w stronę zagrożenia i poprawne wykonanie czynności na broni.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie.

 

11.

OMÓWIENIE ZREALIZOWANEGO ZAGADNIENIA

Omawiam zrealizowane zagadnienie, dokonuje przejrzenia broni. Omawiam najczęściej popełniane błędy i sposób ich usunięcia. Wskazuje najlepiej
i najsłabiej ćwiczących. Podaję literaturę do samokształcenia.

Stoją na zbiórce, słuchają, zadają ewentualne pytania.

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁ

 

          ……………………………….

 

 

 

                                                                                                                 ZAŁĄCZNIK 1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin