WFRP 4ed Przygody w Ubersreiku.pdf

(166711 KB) Pobierz
PR Z Y G O DY W U B E R S R E I K U
I
Projekt:
Andy Law and Dave Allen
Autor tekstu:
Dave Allen
Współautor tekstu:
Ben Scerri
Ilustracje:
Ralph Horsley and Scott Purdy
Opracowanie graficzne i layout:
Paul Bourne
Mapy:
Andy Law
Producent:
Andy Law
Projekt i autor tekstu:
Dave Allen
Współautor tekstu:
Andy Law
Ilustracje:
Henrik Rosenborg, Jonathan O’Donoghue, Matteo
Spirito, Sam Manley, Scott Purdy
Opracowanie graficzne:
Andy Law, Paul Bourne
Layout:
Rachael Macken
Mapy:
Jérôme Huguenin
Producent:
Andy Law
Projekt i autor tekstu:
Mac Dara Mac Donnacha
Współautor projektu i tekstu:
Andy Law
Współautor tekstu:
Ben Scerri
Ilustracje:
Erin Rea, Jonathan O’Donoghue,
Matteo Spirito, Scott Purdy
Opracowanie graficzne:
Paul Bourne
Layout:
Rachael Macken
Mapy:
Miska Fredman
Asystent Producenta:
Ben Scerri
Producent:
Andy Law, Dominic McDowall
Projekt i autor tekstu:
Ben Scerri
Współautor projektu i tekstu:
Andy Law
Ilustracje:
Ralph Horsley, Sam Manley,
JG O’Donoghue Scott Purdy, Matteo Spirito
Opracowanie graficzne:
Paul Bourne
Layout:
Rachael Macken
Mapy:
Dániel Kovács
Asystent Producenta:
Emmet Byrne
Producent:
Andy Law, Dominic McDowall
Projekt i autor tekstu:
Mac Dara Mac Donnacha
Współautor projektu i tekstu:
Andy Law
Współautor tekstu:
Ben Scerri
Ilustracje:
Erin Rea, Jonathan O’Donoghue,
Matteo Spirito, Scott Purdy
Opracowanie graficzne:
Paul Bourne
Layout:
Rachael Macken
Mapy:
Miska Fredman
Asystent Producenta:
Ben Scerri
Producent:
Andy Law, Dominic McDowall
GDYBY WZROK MÓGŁ ZABIJAĆ
Projekt i autor tekstu:
Dave Allen
Ilustracje:
Giacomo Tappainer
Opracowanie graficzne:
Paul Bourne
Layout:
Rory McCormack & Rachael Macken
Mapy:
Jerome Huguenin & Safary Levente
Asystent Producenta:
Emmet Byrne
Producent:
Andy Law, Dominic McDowall, Pádraig Murphy
Kierownik projektu:
Síne Quinn
Redakcja:
Chris Walz
Layout:
Mary Lillis
Wydawca:
Dominic McDowall
Producent:
Emmet Byrne, Pádraig Murphy,
Zak Dale-Clutterbuck
Specjalne podziękowania dla:
Games Workshop
Published by:
Cubicle 7 Entertainment Ltd,
Unit 6 Block 3B, City North Business Campus, Stamullen, Co. Meath, Ireland
WINNA STRONA
SZALEŃCY Z GOTHEIM
PRZYGODY W UBERSREIKU
SERCE ZE SZKŁA
EDYCJA POLSKA
Tłumaczenie:
Jan Frąckowiak, Marcin Roszkowski,
Radosław Plato, Jakub Zapała
Redakcja:
Jakub Zapała
Redakcja merytoryczna:
Michał Szewczyk
Korekta:
Maciej Sznurkowski
Skład DTP:
Andrzej Karlicki, Paweł Karlicki
Żaden fragment tej książki nie może być reprodukowany,
składowany lub transmitowany w żadnej formie elektronicznej,
mechanicznej lub fotograficznej bez pisemnej zgody wydawcy.
Copernicus Corporation
ul. D∏ugosza 2/16
01-174 Warszawa
www.copcorp.pl
JATKA W SPITTLEFELD
PRZYNĘTA I ZAKLĘCIE
Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja © Copyright Games Workshop Limited
2021. Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja, logo Warhammer Fantasy Roleplay
4. edycja, GW, Games Workshop, Warhammer, The Game of Fantasy Battles, logo
komety o dwóch ogonach i wszystkie powiązane loga, ilustracje, obrazy, nazwiska,
stworzenia, rasy, pojazdy, lokalizacje, broń, postacie oraz ich charakterystyczne
podobieństwo są ® lub TM i / lub © Games Workshop Limited, zarejestrowane na
całym świecie i używane na podstawie licencji. Cubicle 7 Entertainment i logo Cubicle
7 Entertainment są znakami towarowymi firmy Cubicle 7 Entertainment Limited.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
PR Z Y G O DY W U B E R S R E I K U
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
I
Wprowadzenie .....................................5
Kampania Przygód w Ubersreiku ......5
Za wolny i zasobny Ubersreik! .....5
Pradawne bestie...............................6
Robota korników ..............................6
GDYBY WZROK MÓGŁ ZABIJAĆ
II
Streszczenie przygody.............................7
Wprowadzenie ......................................8
Część 1: Rąbnięta łódź ..................................8
Wszyscy na pokład dobrej łodzi
Trandafir
.................................................8
Rutger Reuter – kupiec.....................8
Bosman..................................................10
Reiko – Bosman..............................10
Strzygańska mistyczka ..........................10
Vadoma – mistyczka .......................10
Kolizja ....................................................11
Młody Striski Szczupak..................12
Następstwa ............................................12
Część 2: Mglista droga ...............................12
Opinie o Rutgerze Reuterze ................13
Plotki ze Strzyganami...........................14
Część 3: W obozie ......................................14
Thulgrim – Szarlatan ......................15
Spotkanie z Johanną Stiegler................16
Johanna Stiegler – kupiec ...............17
Koszmary...............................................17
Część 4: Budowa i głazy .............................18
Kamienie ogham...................................18
Test Wiedzy (Historia) ..................20
Test Sztuki (Rzeźbiarstwo)
lub Rzemiosła (Kamieniarstwo) ....20
Test Intuicji......................................21
Usunięcie głazów ogham......................21
Koniec roboty ........................................21
Część 5: Morderstwo Rutgera Reutera .....21
Kluczowy moment................................22
Część 6: Bestia z Ortschlamm ...................22
Podążanie za tropem.............................22
Bestia z Ortschlamm ......................23
Hans Strahnig, Gurdt,
i Frederick Hynckel ........................23
Walka z Bazyliszkiem ...........................24
Sprzedaż bazyliszka, żywego lub
martwego ...............................................25
Wytwarzanie trucizn.......................25
Coś tu śmierdzi .....................................25
Oskarżenie zbójów................................26
Część 7: Z powrotem w obozie..................26
Dotarcie do obozu.................................26
Rozmowa ze Strzyganami....................27
Rozprawa ze Stiegler ............................27
Podsumowanie ............................................27
Wytropienie Thulgrima ........................27
Opowieść Thulgrima.......................28
Nagrody .......................................................28
Jak tu namieszać? ........................................29
Początek przygody ................................29
To sporo cech! .......................................30
Akcje bazyliszka ..............................30
Nie zapomnij ...................................30
Pomoce dla Graczy .....................................31
SZALEŃCY Z GOTHEIM
Świątynia Sigmara ................................41
Smarkacze: Perle, Schneck i Kal ....41
Martha Scheren, balwierka i cyrulik 42
Potok, jezioro i usypisko........................42
Gerd Fleisher, rzeźnik.....................43
Maria Bäcker, piekarka ...................43
Powódź ............................................43
Do kamiennego kręgu ....................43
Komplikacje...........................................44
To już koniec?..................................44
Nic z tego nie rozumiem ...............44
Sprowadzenie pomocy....................44
Część 3: Do leża Dżabersmoka .................45
Chłodnia................................................45
Potwór .............................................45
Podsumowanie ............................................46
Nagrody .................................................46
Jak tu namieszać? ........................................47
Początek przygody ................................47
Zaciekły przeciwnik ..............................47
Pomoce dla
Graczy
.....................................49
III
SERCE ZE SZKŁA
IV
Streszczenie przygody...........................33
Wprowadzenie ....................................33
Część 1: Gotheim .......................................33
Oszalały motłoch ..................................34
Obłąkani wieśniacy .........................34
Sytuacja w Gotheim pogarsza się.........34
Przemawianie wieśniakom do rozumu 35
Część 2: Przybycie do Gotheim.................35
Chaty .....................................................35
Mapa Gotheim .....................................36
Zajazd pod Czerwoną Królową ...........36
Klara Kellner, barmanka .................36
Wilhelm Kreigrisch, burmistrz ......37
Kuźnia....................................................38
Hugo Schmidt, kowal.....................38
Emil Brauer, piwowar .....................38
Kai Bauerr, budowniczy ..................39
Bruno Bäcker, piekarz .....................39
Jak najlepiej wykorzystać kuźnię ....40
Gabinet cyrulik .....................................40
Jak najlepiej wykorzystać gabinet
Marthy ............................................40
Streszczenie przygody...........................50
Wprowadzenie ....................................50
Część 1: Opowieść o dwóch wieżach ........50
Zleceniodawczyni .................................50
Wstępne śledztwo .................................52
Ciało kaprala Tylo Vielfrassa ................52
O zmarłych wspominamy tylko
dobrze ..............................................53
Ślepe zaułki i nowi przyjaciele..............53
Kwatera kaprala ...............................54
Spotkanie w Wieży Magnusa ........55
Toasty i szamotanina ............................57
Wewnętrzne sanktuarium ..............58
Polowanie na czarownicę! ...............59
Rada Heske Glazer...............................59
Część 2: Wiatrowskazy Imperium.............60
Plan podróży .........................................60
Podróż po imperialnych drogach .........61
Tempo wędrówki,
odległości i przystanki ....................61
Czy wszystkie drogi prowadzą
do Elssen? ..............................................63
3
I
Część 3: W cieniu wieży.............................64
Przybycie do wieży................................64
Wewnątrz Wieżycy ..............................65
Pierwsza kondygnacja: Ghur..........65
Druga kondygnacja: Ulgu...............66
Trzecia kondygnacja: Shyish ..........66
Czwarta kondygnacja: Ghyran.......66
Piąta kondygnacja: Aqshy...............66
Szósta kondygnacja: Chamon ........66
Siódma kondygnacja: Hysh............66
Dach: Azyr ............................................67
Oględziny
Luminarku
.....................67
Uwięziona........................................68
Zasadzka Entschalfena! ..................69
Krew na lodzie ................................69
Zdrada na wysokościach .................71
Rozwiązanie ..........................................71
Podsumowanie ......................................71
Nagrody ...........................................72
Dramatis Personae ......................................72
Imperialna wysłanniczka ................72
Martwy podoficer ...........................73
Sierżant w żałobie ...........................73
Kapitan lojalistycznej Straży...........73
Łowczyni czarownic .......................74
Mistrzyni rzemiosła ........................75
Czarodziejka niebios .......................75
Kantor Zboru ..................................75
Współczynniki różnych istot................77
Krąg Nieoszpeconego Ciała ...........77
Jungfreudzcy lojaliści.......................77
Zaniepokojeni obywatele ................77
Jak tu namieszać? ........................................78
Początek przygody ................................78
Podniesienie poziomu trudności ..........78
JATKA W SPITTLEFELD
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E PL AY
Co się dzieje.....................................83
„Dobra pani Doktór” ............................84
Część 2: Zamknięci razem .........................85
Berbeć w ścianach .................................85
Sierociniec Anniki Passerine ..........85
Pościg ...............................................86
Niezwykłe lekarstwo .............................88
Dziwactwa Eluharatha Wavecresta .....89
Część 3: Jedyna droga wyjścia wiedzie w dół...90
Piwnica ..................................................92
Legowisko wampirzycy ........................92
Podsumowanie ............................................93
Nagrody .......................................................93
Następstwa ..................................................93
Jak tu namieszać? ........................................94
Początek przygody ................................94
Stopniowanie przerażenia ....................94
PRZYNĘTA I ZAKLĘCIE
WINNA STRONA
VII
VI
V
Streszczenie
Przygody
...........................80
Rozpoczęcie Przygody ..........................80
Wprowadzenie ............................................80
Spittlefeld ..............................................80
Epidemia w Spittlefeld ...................80
To coś gorszego niż szczury
w ścianach........................................81
Spittle - co?......................................81
Część 1: W niewłaściwym czasie,
w niewłaściwym miejscu.............................82
Nieprzyjemna pobudka ........................82
Streszczenie przygody...........................96
Wprowadzenie ....................................96
W dół ulicy Czarodzieja .............................96
Łowcy ....................................................97
Jannik – przyczajony łowca ............97
Ingrid – niedoświadczona łowczyni 98
Ulicznicy ..........................................98
Apteka Cordelii...........................................98
Zmartwienia Cordelii ...........................98
Wkraczają Bohaterowie........................98
Aptekarka Cordelia.........................99
Gwizdokostna alejka...................................99
Zasadzka................................................99
Pościg za Cordelią ...............................100
Do Przytuliska babuni Rugger.................101
Przybywając do Przytuliska ................101
Hannah Baumann
– renegacka łowczyni czarownic ..101
Podsumowanie ..........................................103
Ścigany czarownik.........................103
Nagrody ...............................................104
Epilog ..................................................104
Jak tu namieszać? ......................................105
Początek przygody ..............................105
Więcej ludzi, więcej psów, więcej
zamieszania! ..............................................105
Streszczenie przygody.........................107
Wprowadzenie ..................................107
Rola Bohaterów ..................................108
Część 1: Woźnica w potrzebie .................109
Oprych.................................................109
Andreas – podwójny agent .................109
Dzień przed spotkaniem ....................110
Pod koroną Karolusa...........................110
Część 2: Wyjazd z Ubersreiku ................111
Jan – podstarzały woźnica ..................111
Rudi .....................................................112
Niespokojna noc .................................112
Nocny atak .........................................112
Uszkodzona oś ...................................113
Pożar w oborze! ..................................113
Część 3: Droga Ubersreik - Bogenhafen
- Altdorf ....................................................114
Stary znajomy......................................114
Obóz żołnierzy....................................115
Pijany rozbójnik ..................................117
Max Drensler ................................117
Beczka Przesławnego Piwa Bugmana 118
Krasnoludzcy podróżni .................118
Podejrzany wygląd ..............................118
Kupiec w potrzebie .............................119
Zniszczona droga ...............................120
Odpadające koło! ................................120
Ungorscy łupieżcy .........................121
Zniszczony powóz .............................121
Obóz i pobojowisko......................121
Zasadzka goblinów .......................122
Przeszukanie obozowiska .............122
Podniesiony alarm ........................122
Wilcze zagrody .............................122
Goblin z plemienia Złamanej Szczęki 123
Gobrat Żółtoszpon .............................123
Ogromny wilk ....................................123
Przeszukanie obozu.......................123
Część 4: Powrót do Andreasa ..................124
Co dalej? ..............................................125
Nagrody ...............................................125
Jak tu namieszać? ......................................126
Początek przygody ..............................126
Więcej wydarzeń w drodze ................126
Etap 2: Prawdziwi Łowcy ............126
Wprowadzenie do
Wewnętrznego Wroga
126
Zgłoś jeśli naruszono regulamin