Wampir_Maskarada_5_Edycja_Ciche_Noce_nad_Jeziorem.pdf

(5442 KB) Pobierz
NOC NAD JEZIOREM
KONRAD GAJOWIEC
CICHE NOCE
NAD JEZIOREM
1
WA M P I R – M A S K A R A D A
CICHE NOCE NAD JEZIOREM
autor
– Konrad Gajowiec
redakcja – Marek Stankiewicz
redakcja merytoryczna – Andrzej Jagła
ilustr acje – Bartosz Knapik | Marta Powązka
skład i opieka gr aficzna – Bartosz Knapik & LegoBK
wydawca – Alis.Games
P O D Z I Ę K OWA N I A
Karim Muammar & Dhaunae De Vir
Wszystkie prawa zastrzeżone. Wykorzystanie materiałów z niniejszej książki do celów komercyjnych
(poprzez wykorzystanie nośników fotograficznych, elektronicznych i innych nośników odtwórczych) jest zabronione.
WWW.ALISGAMES.PL
twój sklep z gr ami
2
NOC NAD JEZIOREM
3
WA M P I R – M A S K A R A D A
Motywy
P
oniższa kronika jest umiejscowiona
w domenie nad dużym Jeziorem.
Wokół Jeziora jest sporo małych wiosek
i miasteczek oraz jedno większe Miasto
na jego północnym brzegu. Mimo, że jest to
największa metropolia w okolicy, załóż że to bardziej
rozwinięte miasteczko.
Kronika opiera się na 4 głównych motywach
wypisanych poniżej:
każdy każdego zna. Nietypowe zachowanie lub
akty  rzemocy może bardzo szybko wywołać plotkę,
która błyskawicznie rozejdzie się po okolicy.
3. CICHE NOCE
- W mniejszych miejscowościach nie
ma zbyt wielu atrakcji po zmroku. Ludzie wcześniej
kładą się spać i wcześniej wstają. To utrudnia polowanie.
Zwłaszcza uwzględniając motywy powyżej.
4. ROZPADAJĄCE SIĘ SPOŁECZEŃSTWO
1. GŁÓD
- Miasto jest przeludnione. Jest zbyt
wielu Spokrewnionych na obecną populację.
Odpowiednia ilość żywicieli przebywa tutaj tylko
w wakacje, ale opowieść ma miejsce jesienią.
Wampiry starają się przetrwać poprzez spożywanie
krwi zwierząt, dostępnej dzięki bliskości wsi
i farm. Ale jak długo można egzystować na
zwierzęcej krwi?
2. NA WIDOKU
- W przeciwieństwie do dużych
miast, gdzie każdy jest tylko nieznaną twarzą
w tłumie, ludzie tutaj znają swoich sąsiadów.
Szczególnie niebezpieczne są wioski, w których
- Cała domena jest zarządzana przez renegatów
i przegranych. Przez Spokrewnionych, nie dość
silnych i przebiegłych by zdobyć i utrzymać pozycje
w znaczących domenach, zesłanych tutaj. Delikatna
struktura domeny jest ciągle sprawdzana przez ich brak
doświadczenia i żądze władzy, dotychczas ratowana
przez Księcia i jego autorytet, lecz jego zaginięcie jest
rysą, która zagraża jej integralności.
Upewnij się, że powyższe motywy są wyraźnie
pokazane graczom. Ich postaci są teraz częścią tej
domeny czy im się to podoba czy nie. Jeśli chcą
przetrwać  uszą przywrócić porządek. Odnalezienie
Księcia wydaje się najszybszym sposobem ale jeśli
mieliby inny pomysł to daj im taką możliwość.
4
NOC NAD JEZIOREM
Wstęp
N
iniejsza kronika jest przygotowana
dla  koterii Spokrewnionych
Camarilli. Postaci graczy
prawdopodobnie żyły w dużym
mieście, ale opowieść zaczyna się od zesłania
ich do niewielkiej domeny nad jeziorem. Po
atakach Drugiej Inkwizycji Camarilla zaczęła
zaludniać mniejsze, wcześniej nieatrakcyjne
dla wampirów miasta, argumentując, że takie
miejsca są niezbędne dla przepływu informacji
(odkąd korzystanie z telefonów i internetu
stanowi zagrożenie dla Maskarady, kainici
wrócili do korzystania z usług kurierskich)
oraz bezpieczeństwa. Jeśli łowcy wpadli na trop
jakiegoś wampira, to przenosi się on na kilka lat
do małej domeny, żeby zgubić prześladowców.
W praktyce Spokrewnieni zaczęli wykorzystywać
możliwość zesłania jako narzędzie w politycznej
walce. W związku z tym można zaimplementować
tę opowieść w dowolnym miejscu obecnie
prowadzonej kroniki.
Poniżej znajdziesz przykłady, dlaczego koteria graczy
mogła być zesłana:
1.
Kara – gracze złamali Tradycje i Książę postanowił
ukarać ich izolacją od społeczności.
2.
Trop Inkwizycji – śmiertelni łowcy zaczęli
interesować się koterią. Książę wysyła postaci
graczy do małej domeny, by przeczekali, aż
sytuacja się uspokoi.
3.
Gra polityczna – jakiś wpływowy Kainita zadbał
o to, żeby koteria, która sprawiała mu problemy,
zniknęła z areny politycznej.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin