Wszystko jest muzyką.docx

(1175 KB) Pobierz

Marzec, tydzień 1 Muzyka jest wszędzie

Dzień 1 Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki

 

Ćwiczenia poranne – zestaw 22.Tamburyn, woreczki.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Omiń woreczki. Dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, omijając rozłożone na podłodze woreczki. Podczas przerwy przykucają obok wybranego woreczka.

 

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał

Woreczek pokazuje...

Dzieci wskazują woreczkiem trzymanym w ręce różne części ciała, których nazwy wypowiada N.

 

• Ćwiczenie równowagi Nie zgub woreczka.

Dzieci poruszają się po sali w różnych kierunkach, wykonując pięć kroków z woreczkiem położonym na głowie. Co pewien czas przykucają, wstają i zmieniają kierunek poruszania się.

 

• Ćwiczenie umiejętności rzucania i chwytania – Podrzuć i złap.

Chodzą po sali, podrzucając i łapiąc woreczki dwoma rękami, a następnie – jedną ręką.

 

• Podskoki Przeskocz przez woreczek.

Dzieci przeskakują przez woreczki leżące na podłodze – do przodu, do tyłu i na boki.

 

• Zabawa Zmień miejsce.

Maszerują w rytmie wystukiwanym na tamburynie, w przeciwnych kierunkach, w dwóch

kołach współśrodkowych. Podczas przerwy w grze zatrzymują się i zamieniają woreczkami

i miejscami z dziećmi stojącym naprzeciwko. Dzieci z koła wewnętrznego idą w lewą stronę,

a dzieci z koła zewnętrznego w prawą stronę.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa Dźwięki .Instrumenty perkusyjne.

Dzieci poruszają się ostrożnie po sali, z otwartymi  oczami. Kiedy usłyszą dźwięk jakiegoś

instrumentu perkusyjnego – przykucają. Hasło: Idziemy, zaprasza do ponownego marszu.

Po zakończeniu zabawy dzieci próbują ułożyć we właściwej kolejności instrumenty, których

dźwięki słyszały w zabawie.

 

Zabawa rozwijająca inwencję twórczą – Szukamy dźwięków.Gazety.

Dzieci siedzą w kole na dywanie. N. gromadzi na środku gazety. Kolejne dzieci próbują wydobyć z gazety jakiś dźwięk, ale w inny sposób niż ich poprzednicy.

 

Karta pracy, cz. 3, nr 28.

Połączcie zdjęcia instrumentów z ich cieniami. Posłuchajcie nazwy jednego z instrumentów.

Połączcie tę nazwę z odpowiednim zdjęciem.

 

Słuchanie nagrań głosów: żeńskiego, męskiego, chóru. Płyta z nagraniem głosów: żeńskiego, męskiego ,chóru, odtwarzacz CD. • Wyjaśnianie pojęć: solo, chór.

 

Zabawy muzyczne.

N. wyklaskuje sylaby imion dzieci, nie wypowiadając ich. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie,

o kogo chodzi.

 

Zabawa przy dźwiękach instrumentów. Instrumenty perkusyjne, kamień, szyfonowa chustka, nagranie muzyki, odtwarzacz CD.

• Dzieci swobodnie tańczą przy dźwiękach instrumentów, na których gra N. Później Graja dzieci.

 

Zabawa ruchowa Motyle – niedźwiedzie. Dzwonki, bębenek, szyfonowe chustki, kamienie.

Gdy N. gra na dzwonkach, dzieci, które są motylami, poruszają się w części sali z chusteczką.

Kiedy rozbrzmiewa bębenek, dzieci zamieniają się w niedźwiedzie i tańczą w części sali

z kamieniem.

 

Słuchanie opowiadania Niedźwiedzie i motyle, ilustrowanego ruchem.

N. dzieli dzieci na dwie grupy: motyle i niedźwiedzie. Dzieci będące motylami dostają szyfonowe

chustki, a dzieci będące niedźwiedziami – opaski z uszami.

N. opowiada, a dzieci naśladują ruchy, poruszając się według słów opowiadania.

 

W lesie żyła sobie niedźwiedzia rodzina. Przez całą zimę spała ona w niedźwiedziej gawrze. Teraz

zbliżała się wiosna. Pojawiły się pierwsze motyle, które tańczyły przy ciepłych promieniach słońca.

Ciepłe promienie słońca obudziły też niedźwiedzie, które powoli poruszały swoimi ciężkimi

ciałami. Wyglądały z gawry i przyglądały się tańczącym motylom. Kiedy tak na nie patrzyły, je

również nachodziła chęć do tańca. Próbowały tańczyć, przytupując w kółku na tylnych łapach.

Przyłączyły się do nich motyle. Teraz wspólnie tańczą w dużym kole.

 

Zabawa na zakończenie .Instrumenty perkusyjne.

Wszystkie dzieci kolejno grają na jednym z instrumentów i poruszają się w odpowiedni

sposób.

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy instrumenty. Tamburyn.

Dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze naśladują

grę na dowolnym instrumencie.

 

Zorganizowanie koncertu piosenek przedszkolnych dla dzieci z grupy.

Nagrania utworów muzycznych, odtwarzacz CD.

• Wspólne przygotowanie sceny i widowni.

• Wykonanie biletów wstępu.

• Zakup biletów poprzez podanie słowa, w którym występuje głoska z.

• Prowadzenie koncertu przez wybrane dziecko – zapowiadanie, kto wystąpi i jaką piosenkę

zaprezentuje.

• Śpiewanie piosenek zaproponowanych przez dzieci – pojedynczo, we dwoje, a następnie

we troje. (Dzieci same proponują, w jaki sposób zostaną wykonane poszczególne fragmenty

piosenek).

• Nagradzanie wykonawców brawami przez dzieci siedzące na widowni.

 

Zabawy i ćwiczenia z literą z.

 

Oglądanie zdjęcia zegara. Omawianie jego wyglądu. Zdjęcie zegara.

 

Analiza i synteza słuchowa słowa zegar.

 

• Dzielenie słowa zegar na sylaby.

Co słyszycie na początku słowa zegar?

 

Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską z. Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską z.

 

• Dzielenie słowa zegar na głoski.

Z ilu głosek składa się słowo zegar?

 

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską z (zebra, zapałki, zupa...), mających

ją w środku (koza, waza, mazurek...).

(W słowach kończących się głoską z często słyszymy głoskę s).

 

Budowanie schematu słowa zegar. Białe nakrywki.

 

Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską z (Zuzia, Zosia, Zenek...).

 

Pokaz litery z: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Litery: z, Z.

 

Umieszczanie poznanych liter: z, Z, a, r, g, e, n, k, pod schematami słów zegar, Zenek.

Litery: z, Z, a, r, g, e, n, k.

 

• Odczytywanie wyrazów zegar, Zenek.

 

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 60 - 61

• Odczytanie wyrazu. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz

zegar. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie

rysunku.

• Odczytanie sylab.

• Odczytanie sylab i wyrazów.

• Pisanie liter z, Z po śladach, a potem – samodzielnie.

• Odczytanie, jakie dźwięki wydają zegary i zegarek. Naśladowanie ich.

• Odczytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab.

KONIEC

 

PS. MAGICZNY DYWAN ZABAWA Z INSTRUMENTAMI!!!!

 

 

Marzec, tydzień 1 Muzyka jest wszędzie

Dzień 2 Śpiewamy i gramy

 

Ćwiczenia poranne – zestaw 22

 

Zabawa Jesteśmy instrumentami .Instrumenty perkusyjne, pałeczki.

N. dzieli dzieci na poszczególne grupy instrumentów. Układa przed każdą grupą odpowiedni instrument, następnie wskazuje na nie pałeczką w różnej kolejności i różną liczbę razy, a dzieci je naśladują, np. bębenek, bębenek (bum, bum), kołatka, kołatka, kołatka (klap, klap, klap), grzechotka, grzechotka (szu, szu), drewienka, drewienka, drewienka (puk, puk, puk).

 

Karta pracy, cz. 3, nr 29. • Nauka rymowanki z pomocą N.

Muzyka to szum,

to gwizd, to trzask.

Muzyka jest wokół nas.

• Śpiewanie rymowanki na wymyśloną melodię.

• Naśladowanie dźwięków wydawanych przez poruszanie przedmiotami przedstawionymi na zdjęciach: oplatanie rąk folią, uderzanie plastikowymi butelkami o siebie, uderzanie łyżką w metalowy przedmiot.

 

Karta pracy, cz. 3, nr 30.

Połączcie obrazki przedstawiające dzieci ze zdjęciami instrumentów, na których naśladują grę.

 

Zabawa ze śpiewem Ja jestem muzykantem (holenderska melodia ludowa, opracowanie

Edward Pałłasz). Odtwarzacz CD, nagranie piosenki Ja jestem muzykantem.

Dzieci stoją w kole, śpiewają piosenkę wspólnie z N. i naśladują grę na instrumentach,

o których jest mowa w poszczególnych zwrotkach.


Ja jestem muzykantem,

na skrzypcach sobie gram.

A smyczek słucha

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin