Programowanie_z_Minecraftem_dla_dzieci_Poziom_srednio_zaawansowany_prmdzz.pdf

(1321 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Barbara Lepionka
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/prmdzz
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-5707-5
Copyright © Komputrilo Urszula Wiejak 2019
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ............................................................................................................. 9
Ważne informacje ......................................................................................11
Rozdział 1. Co to jest programowanie
i kto może programować? ........................................................................13
Podstawowe pojęcia w programowaniu ......................................................................14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? .................................................15
Zakup i instalacja gry Minecraft ....................................................................................15
Pobieranie narzędzia Forge ..........................................................................................22
Instalacja ComputerCraftEdu ......................................................................................24
Rozdział 3.
Żółw
w akcji ...........................................................................27
Pierwsze uruchomienie gry Minecraft .........................................................................27
Tworzenie
świata
w trybie kreatywnym ......................................................................29
Poruszanie się ..............................................................................................................31
Poznaj
żółwie
...............................................................................................................32
Kup książkę
Poleć książkę
X
Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu .......................37
Edytor tekstowy ...........................................................................................................39
Funkcja turtle.forward() ...............................................................................................40
Funkcja turtle.back() i
żółw
podpowiadacz ..................................................................43
Funkcje turtle.up() i turtle.down() ...............................................................................46
Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() ...............................................................49
Rozdział 5. Kopanie ...................................................................................53
Funkcja turtle.dig() .......................................................................................................53
Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() ....................................................................58
Rozdział 6.
Żółw
budowniczy ..................................................................63
Ekwipunek
żółwia
.........................................................................................................63
Funkcja turtle.place() ...................................................................................................66
Funkcja turtle.placeDown() .........................................................................................70
Funkcja turtle.placeUp() ..............................................................................................71
Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarze ..............................................77
Funkcja turtle.select() ..................................................................................................78
Komentarze .................................................................................................................84
Rozdział 8. Powtarzanie ............................................................................87
Instrukcja Repeat (edytor wizualny) ............................................................................87
Pętla for ........................................................................................................................89
Rozdział 9.
Żółw
na czacie i zmienne .....................................................99
Funkcja turtleedu.say() .................................................................................................99
Zmienne .................................................................................................................... 102
Zmienne liczbowe ............................................................................................ 102
Zmiana wartości .............................................................................................. 103
Zmienne mogą też być napisami ...................................................................... 110
Zmienne w pętli for .......................................................................................... 112
Prawda czy fałsz .............................................................................................. 116
6
Kup książkę
Poleć książkę
X
Rozdział 10. Instrukcje warunkowe .....................................................119
Operatory porównania ..............................................................................................119
Instrukcja warunkowa if .............................................................................................127
Liczby losowe .............................................................................................................133
Funkcja math.random() ..............................................................................................133
Instrukcja else ............................................................................................................138
Instrukcja elseif ..........................................................................................................144
Operatory logiczne ....................................................................................................151
Operator logiczny and ...................................................................................... 151
Operator logiczny or ........................................................................................ 153
Operator logiczny not ....................................................................................... 155
Rozdział 11. Czerwony proszek ...........................................................161
Funkcja turtleedu.checkRedstone() ...........................................................................163
Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() ......................................................................167
Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() .................................................................168
Funkcje turtleedu.setRedstone() ...............................................................................172
Rozdział 12. Pętla while ..........................................................................183
Programy działające w nieskończoność .....................................................................188
Rozdział 13. Wykrywanie bloków ........................................................191
Funkcja turtle.detect() ...............................................................................................191
Pozostałe funkcje turtle.detect() ...............................................................................196
Funkcja turtleedu.inspect() ........................................................................................198
Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() ........................................................................201
Rozdział 14. Zliczanie przedmiotów ....................................................205
Funkcja turtle.getItemCount() ...................................................................................205
Rozdział 15.
Żółw
z zegarkiem .............................................................211
Funkcja os.sleep() .......................................................................................................211
Rozdział 16. Jaki to przedmiot? .............................................................215
Funkcja turtleedu.getItemName() .............................................................................215
Kup książkę
Poleć książkę
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin