Errata-WFRP-4-ed-PL-1.2.pdf

(249 KB) Pobierz
WARHAMMER FANTASY ROLEPLAY 4 ED.
ERRATA
POSTAĆ
Strona 27
Szpalta prawa, Wysokie Elfy, pierwszy
akapit. Brak kropki w szóstym wierszu
między „Reiklandzie” a „Dla”.
Strony 65, 67, 71, 73, 78
Na liście Wyposażenia, Strażnika,
Śledczego: Szpicla, Namiestnika:
Nadzorcy, Służącej: Pokojowej oraz
Górnika „lampę oliwną” należy zamienić
na „olej do lampy”.
Strona 134
Strona 31
W Tabeli losowych Klas i Profesji
w kolumnie Ludzie należy zamienić
pozycjami wyniki 80 oraz 81.
Strona 73
Klaryfikacja dla Talentu „Czarownica!”:
zaklęcia zdobywane dzięki wydawaniu
Punktów Bohatera podlegają wszystkim
zasadom Magii Tajemnej Czarownic,
nawet jeśli pochodzą z listy konkretnej
Tradycji Magii Tajemnej.
Na liście Talentów Służącej: Posługaczki
„Krzepki” należy zamienić na „Tragarz”.
Strona 136
Strona 36
Strony 83, 108
W Talencie Magia Prosta drugie zdanie
przybiera brzmienie:
„Kiedy wykupujesz ten Talent, uczysz
się tylu zaklęć Magii Prostej, ile wynosi
twój Bonus z Siły Woli”.
Na liście Talentów Rasowych
Krasnoludów „Odporny na Magię”
należy zmienić na „Odporność na
Magię”.
Do listy Umiejętności Rasowych
Krasnoludów należy dodać
„Odporność”.
Na liście Talentów Zielarki oraz
Złodzieja: Mistrza „Zręczne palce”
należy zamienić na „Zręczny”.
Strona 116
Na liście Talentów Rasowych Niziołków
„Odporność na Chaos” należy zmienić
na „Odporny na (Chaos)”. Interpretacja
zakresu zastosowania tej Odporności
jest według autorów pozostawiona MG.
Na liście Wyposażenia dla Żołnierza:
Rekruta „skórzany napierśnik” należy
zamienić na „kolet”.
W Talencie Magia Prosta w tabeli
w każdym wierszu należy zmienić zapis
„Bonus z Siły Woli” na „do Bonusu
z Siły Woli”.
Przykład poniżej tabelki przyjmuje
brzmienie:
UMIEJĘTNOŚCI
I TALENTY
Strona 123
W opisie Umiejętności Leczenie ostatni
akapit w pierwszej szpalcie należy
zmienić na:
KLASY I PROFESJE
Strona 58, 70, 82, 94
Na liście Umiejętności Mniszki,
Doradcy, Zarządcy oraz Flisaka:
Znawcy Rzeki „Przekonywanie” należy
zamienić na „Charyzmę”.
„Jeśli Twój Bonus z Siły Woli wynosi 3
i masz 3 zaklęcia, pierwsze zakupione
będzie Cię kosztowało 50 PD. Kolejne
trzy będą kosztowały 100 PD i tak
dalej. Pełne zasady uczenia się zaklęć
znajdziesz w Rozdziale 8: Magia”.
Strona 136
Strona 63
Lista Talentów Mieszczki: Przekupki
powinna brzmieć:
Etykieta (Słudzy), Niegodny Uwagi,
Tragarz, Ulicznik.
„Nieudany Test Leczenia może
spowodować spadek Żywotność,
za każdy punkt, o który suma PS +
Bonus z Inteligencji spadnie poniżej
0. Zdumiewająca Porażka oznacza
dodatkowo, że u pacjenta rozwinie się
Pomniejsza Infekcja (patrz strona 187)”.
W Talencie Magia Tajemna w tabeli
w każdym wierszu należy zmienić zapis
„Bonus z Inteligencji” na „do Bonusu
z Inteligencji”.
Klaryfikacja: Zapis w przykładzie
o pierwszych pięciu zaklęciach jest
poprawny. Chodzi o pierwsze ORAZ
kolejne cztery zaklęcia (czyli aż
do przekroczenia wartości Bonusu
z Inteligencji). Jest to ta sama reguła,
która opisana jest dla Magii Prostej,
gdzie przy BSW 3 postać płaci niższy
koszt jeszcze za czwarte zaklęcie.
Strona 132
Na liście Wyposażenia dla Mieszczki:
Burmistrza „sieć biur” należy zamienić
na „symbol władzy”.
Talent Atak Wyprzedzający otrzymuje
dodatkową zasadę:
„Testy: Inicjatywy wynikające z tego
Talentu”.
Strona 137
Odnośnik do Bestiariusza w Talencie
Mały powinien wskazywać na str. 340 a
nie 320.
Strona 141
Talent Rozproszenie Uwagi otrzymuje
dodatkową zasadę:
RELIGIE I WIARA
Strona 223
Ostatnie zdanie Cudu z dziedziny
Morra: Wieczny Odpoczynek zmienia
brzmienie na:
„Jeżeli celem Cudu jest stworzenie
posiadające jednocześnie Cechy
Ożywieniec i Konstrukt, zostaje ono
zniszczone”.
PRZEWODNIK
KONSUMENTA
Strona 300
Drugi przypis pod tabelką Pancerze
zmienia brzmienie na:
„Testy: Atletyka podczas Rozproszenia
Uwagi”.
Strona 144
Talent Tarczownik otrzymuje
dodatkową zasadę:
„Testy: Każdy Test przy obronie Tarczą”.
„** Noszenie dowolnych elementów
pancerza kolczego lub płytowego
obarczone jest karą -10 do Skradania
dla obu typów pancerza”.
ZASADY
Strona 164
Szpalta prawa, pierwsza linijka: „dale”
należy zamienić na „daje”.
Strona 237
Strona 165
Klaryfikacja: Zasada „Bieganie”
(poświęcenie Akcji w celu uzyskania
dodatkowego ruchu), nie jest tożsama
z typem ruchu Bieg, natomiast korzysta
z niego dla ustalania przebytego
dystansu (to Bieg + PS z Przeciętnego
(+20) Testu Atletyki).
Na początku sekcji Rozpraszanie
magii zamienić zapis: „Jeśli postać
jest celem zaklęcia lub jej cel znajduje
się odległości równej Sile Woli w
metrach...” na „Jeśli postać jest celem
zaklęcia lub cel zaklęcia znajduje się od
niej w odległości równej Sile Woli w
metrach...”.
Strona 308
W tabeli Wyposażenie różne „lampę
oliwną” należy zamienić na „olej do
lampy”.
BESTIARIUSZ
Strona 343
Drugie zdanie Cechy Stworzenia:
Zwierzęcy zmienia brzmienie na:
MAGIA
Strona 245
Pierwsze zdanie zaklęcia z Tradycji
Cienia: Luka w pamięci zmienia
brzmienie na:
„Unika ognia i dostaje Stan Panika, jeśli
zostanie nim trafione”.
Strona 172
Szpalta prawa, Rany, akapit 4, wiersz 5.
Słowo „wyniku” należy zamienić na
„wynik”.
„Wyczarowujesz delikatne nici Ulgu
w umyśle swojego celu, sprawiając, że
wszelka jego pamięć o Tobie znika na
czas trwania zaklęcia”.
Strona 183
Strona 250
W sekcji Umiarkowane źródło zepsucia
„Porażka, w której postać uzyskała 0 PS
skutkuje 1 Punktem Zepsucia” należy
zamienić na „Znikomy Sukces (0-1 PS),
skutkuje 1 Punktem Zepsucia”.
Drugie zdanie zaklęcia z Tradycji
Śmierci: Wyssanie życia zmienia
brzmienie na:
Strona 219
„Zaklęcie to jest magicznym pociskiem
zadającym +1 poziom Stanu Zmęczenie
oraz +6 Obrażeń ignorujących Punkty
Pancerza”.
Tradycja Światła, Leczące, Światło:
Bardzo Trudny (-20) Test Odporności”.
Usunąć „Bardzo”.
Rzut w Tabeli Gniewu Bogów, wartość
81-87: Bardzo Trudny (-20) Test
Odporności”. Usunąć „Bardzo”.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin