Anna Antoniuk, Iryna Kononenko, Wioletta Mela-Cullen, Irena Mytnik, Julia Roguska, Anna Szafernakier-Świrko, Elżbieta Wasiak - Słownik tematyczny polsko-rosyjski.pdf

(3506 KB) Pobierz
SŁOWNIK TEMATYCZNY
polsko-rosyjski
Польско-русский
тематический словарь
Anna Antoniuk, Iryna Kononenko, Wioletta Mela-Cullen, Irena Mytnik,
Julia Roguska, Anna Szafernakier-Świrko, Elżbieta Wasiak
Słownik tematyczny
polsko-rosyjski
Польско-русский
тематический словарь
Anna Antoniuk
Iryna Kononenko
Wioletta Mela-Cullen
Irena Mytnik
Julia Roguska
Anna Szafernakier-Świrko
Elżbieta Wasiak
Warszawa 2019
Recenzenci
dr hab. Volodymyr Dubichynskyi
prof. dr hab. Adam Fałowski
Publikacja sfinansowana przez
Katedrę Ukrainistykі i Wydział Lingwistyki Stosowanej
Uniwersytetu Warszawskiego
Wydawca
Katedra Ukrainistyki
Uniwersytet Warszawski
Copyright by
Anna Antoniuk
Iryna Kononenko
Wioletta Mela-Cullen
Irena Mytnik
Julia Roguska
Anna Szafernakier-Świrko
Elżbieta Wasiak
ISBN
978-83-948051-6-6
Skład, łamanie, druk, oprawa i projekt okładki
Sowa – Druk na życzenie
www.sowadruk.pl
tel. +48 22 431 81 40
Myśli uczesane
Seria leksykograficzna Katedry Ukrainistyki UW
pod red. Ireny Mytnik, Julii Roguskiej i Piotra Nagórki
Tom III
pod red. Iryny Kononenko
W serii ukazały się
Irena Mytnik,
Słownik historyczno-etymologiczny antroponimów ziemi
chełmskiej (XVI-XVII wiek),
Warszawa 2017.
Renata Botwina, Anna Kizińska, Marta Saniewska,
Mini-słownik angielsko-
ukraiński,
Warszawa 2017.
Spis treści
СОДЕРЖАНИЕ
Wstęp.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Предисловие . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1. CZŁOWIEK
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ЧЕЛОВЕК. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wygląd zewnętrzny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
В�½еш�½ий вид . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ciało i organizm ludzki, anatomia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Человеческое тело, орга�½изм, а�½атомия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zmysły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Чувства . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Osobowość. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лич�½ость. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Cechy charakteru, zachowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Черты характера, поведе�½ие. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Uczucia, doznania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Чувства, ощуще�½ия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Czynności i stany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Действия и состоя�½ия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Myślenie, postrzeganie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Мышле�½ие, восприятие . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. CZŁOWIEK I ŚRODOWISKO SPOŁECZNE.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ЧЕЛОВЕК И СОЦИАЛЬНАЯ СРЕДА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Życie ludzkie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Жиз�½ь человека . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Relacje rodzinne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Семей�½ые от�½оше�½ия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Relacje społeczne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Обществе�½�½ые от�½оше�½ия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Komunikowanie się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Обще�½ие . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. DOM, MIESZKANIE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ДОМ, КВАРТИРА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Słownictwo ogólne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Базовая лексика . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przedpokój . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Перед�½яя (прихожая). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pokój dzienny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Гости�½ая . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pokój ucznia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ком�½ата уче�½ика . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pokój dziecięcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
23
23
23
23
27
27
33
33
35
35
39
39
42
42
46
46
49
49
52
52
52
52
54
54
61
61
63
63
69
69
69
69
74
74
74
74
75
75
76
Spis treści
СОДЕРЖАНИЕ
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin