Powietrzne_taxi_e_1ojr.pdf

(70 KB) Pobierz
czas
na
biznes
powietrzne taxi
Podróże biznesowe czy turystyczne po polskich
drogach to konieczność przygotowania się na
wielogodzinną udrękę w korkach, objazdach,
podczas wymuszonych spowolnień ruchu itp.
Dla bardzo licznej grupy osób – np. biznesmenów,
artystów, specjalistów różnych dziedzin, jest to
wątpliwy luksus, na który nie mogą lub raczej nie
chcą sobie pozwolić. Niewiele lepiej przedstawia
się podróż pociągiem czy nawet samolotem
rejsowym, w przypadku którego czas podróży
jest krótszy jedynie o ok. 1/3 , a dostępna liczba
lotnisk docelowych jest ograniczona. Dlatego
też bardzo konkurencyjnym rozwiązaniem są
przeloty niewielkimi samolotami i
śmigłowcami.
Przy odpowiednim wyborze trasy, rodzaju
samolotu, liczby pasażerów itp. cena za
przelot może być podobna lub nieznacznie
większa w stosunku do tej oferowanej przez
rejsowych przewoźników. Nie do przecenienia
są za to korzyści wynikające z kilkugodzinnych
oszczędności czasu czy większej liczby
możliwych lotnisk docelowych.
Przeanalizujemy, czy na tego typu usługi jest zapotrzebowanie, oraz ja-
kie warunki trzeba spełnić, by móc je
świadczyć.
Policzymy też niezbędne
do poniesienia koszty oraz spodziewane przychody.
2
czas
na
biznes
powietrzne taxi
Charakterystyka rynku
Jak wynika z raportu Urzędu Lotnictwa Cywilnego, rynek usług lotni-
czych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Dzięki sukcesywnemu
wprowadzaniu jednolitych unijnych standardów staje się on także coraz
bardziej przejrzysty i „cywilizowany”. Najdynamiczniej rozwijającym się
jego segmentem jest rynek lotów czarterowych. Według przedstawicieli
branży krajowy rynek lotniczych przewozów pasażerskich jest wart ponad
200 mln zł.
Według danych z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”
rośnie zainteresowanie Polaków najbardziej luksusowymi
środkami
trans-
portu – samolotami i jachtami.
Klientów powietrznych taksówek można zasadniczo podzielić na trzy
grupy. Pierwszą z nich stanowią biznesmeni – prezesi i członkowie za-
rządów dużych firm, politycy, ludzie ze
świata
show biznesu. Interesu-
je ich głównie jak najkrótszy czas lotu oraz najwyższy poziom wygo-
dy i dyskrecji. Nie stanowi dla nich problemu wynajęcie odrzutowca do
np. Barcelony za ok. 30 000 zł w jedną stronę. Drugą grupę stanowią
osoby i podmioty, które muszą skorzystać z tej formy transportu np. ze
względów medycznych. Do grupy tej zaliczyć można też firmy eventowe,
geodezyjne, ekipy filmowe itp. Ostatnią, najmniej liczną grupę stanowią
przedstawiciele tzw. klasy wyższej
średniej,
dla której współdzielona na
kilka osób kwota przelotu z np. Warszawy do Gdańska rekompensuje
długie godziny jazdy samochodem, a sam lot jest wyznacznikiem luk-
susu i prestiżu.
3
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin