Informatyka_Europejczyka_Podrecznik_dla_szkoly_podstawowej_Klasa_8_iepsp8.pdf
(
3217 KB
)
Pobierz
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Witaj w klasie 8! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 1. Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów . . . .
Lekcja 1. Temat: Algorytmy wyszukiwania i porządkowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 2. Temat: Rozwiązywanie problemów za pomocą JavaBlock . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 3. Temat: Iteracje w rozwiązywaniu problemów,
czyli jak przedstawić algorytm Euklidesa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 2. Programowanie i rozwiązywanie problemów
z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych . . . . . . . . . .
Lekcja 4. Temat: Animowana kartka z życzeniami — programowanie w Scratchu . . .
Lekcja 5. Temat: Programujemy grę w Scratchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 6. Temat: Tworzymy i testujemy programy w Pythonie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 7. Temat: Wykorzystanie Pythona do prezentacji działania algorytmów . . . . .
Lekcja 8. Temat: Porządkowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym,
czyli na czym polega sortowanie i filtrowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 9. Temat: Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 10. Temat: Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym
z wykorzystaniem chmury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 11. Temat: Graficzna prezentacja danych i wyników
w arkuszu kalkulacyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 12. Temat: Projektowanie szkolnej witryny internetowej.
Podstawy języka HTML . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 3. Realizacja projektów z wykorzystaniem komputera,
aplikacji i urządzeń cyfrowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 13. Temat: Tworzymy reklamę szkoły — projekt grupowy . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 14. Temat: Wykorzystanie w reklamie efektu przenikania zdjęć . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 15. Temat: Na czym polega optymalizacja plików graficznych —
obróbka cyfrowa grafiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 16. Temat: Współtworzenie dokumentów wielostronicowych —
realizacja projektu w chmurze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 17. Temat: Nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 18. Temat: Praca nad projektem „Miejsca w Polsce, które warto odwiedzić” . .
Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5
7
8
13
18
23
25
26
29
32
43
54
61
69
73
78
85
87
88
95
99
106
111
116
125
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
3
Rozdział 4. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi
i sieciami komputerowymi. Przestrzeganie prawa i zasad BHP . . . . . . . .
Lekcja 19. Temat: Posługiwanie się urządzeniami cyfrowymi.
Współczesne zastosowania informatyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 20. Temat: Ochrona własności intelektualnej —
współtworzenie dokumentu w chmurze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lekcja 21. Temat: Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem
komputerów i sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
127
128
132
136
140
To już wiesz, umiesz, potrafisz! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Źródła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Kup książkę
Poleć książkę
4
Spis treści
WITAJ W KLASIE 8!
To kolejny rok Twojej przygody z informatyką.
Korzystając z podręcznika, będziesz utrwalać poznane treści, doskonalić nabyte
umiejętności i poszerzać zdobytą wiedzę z zakresu algorytmiki, programowania
wizualnego w Scratchu i tekstowego w Pythonie oraz stosować arkusz kalkulacyjny
do rozwiązywania codziennych problemów. Podczas pracy w różnych programach
zetkniesz się z zagadnieniami, z którymi spotykasz się na co dzień.
Z pewnością zaciekawią Cię treści związane z tworzeniem stron internetowych,
wykorzystywaniem możliwości chmurowych i współtworzeniem dokumentów.
Podczas realizacji interesujących projektów zmierzysz się z problemem optymalizacji
plików graficznych, tworzeniem reklamy o szkole i projektowaniem profesjonalnej
prezentacji multimedialnej.
Dowiesz się, na czym polega nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów oraz jakie
zastosowania informatyka ma współcześnie.
Korzystając z różnych systemów operacyjnych i aplikacji, zwracaj uwagę na to, jakich
narzędzi oraz jakich poleceń należy używać. Pamiętaj, że w zależności od wersji systemu
operacyjnego i danego programu polecenia mogą się od siebie różnić. Prezentowane
w podręczniku programy to tylko propozycja — możesz korzystać również z innych,
równie profesjonalnych aplikacji, które umożliwią Ci wykonanie określonych prac.
Treści zawarte w podręczniku mogą być realizowane także w innej, niż proponowana,
kolejności, a interesujące zagadnienia poszerzane poprzez pozyskiwanie wiedzy z różnych
źródeł. Należy pamiętać, że informatyka jest prężnie rozwijającą się dziedziną, którą stale
warto poznawać, aby móc korzystać z jej najnowszych osiągnięć.
Mam nadzieję, że ten podręcznik będzie dla Ciebie inspiracją do poszerzania wiedzy
i umiejętności związanych z informatyką. Pamiętaj jednak zawsze, że używając różnych
systemów, aplikacji, narzędzi czy zbiorów, należy szanować cudzą własność i przestrzegać
zasad etyki pracy z informacjami.
Życzę Ci powodzenia!
Jolanta Pańczyk
Kup książkę
Poleć książkę
Witaj w klasie 8!
5
Plik z chomika:
Faficzek-10
Inne pliki z tego folderu:
Informatyka_Europejczyka_iPodrecznik_dla_szkoly_podstawowej_kl_IV_VI_posp46.pdf
(4420 KB)
Informatyka_Europejczyka_icwiczenia_dla_szkoly_podstawowej_kl_IV_VI_Czesc_II_iecws2.pdf
(3169 KB)
Informatyka_Europejczyka_icwiczenia_dla_szkoly_podstawowej_kl_IV_VI_Czesc_I_iecws1.pdf
(3497 KB)
Edukacyjna_wartosc_dzieciecych_pytan_e_1et5.pdf
(660 KB)
Farminkowo_Der_Gast_Niemiecki_dla_dzieci_e_1u03.pdf
(243 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin