Adobe_Premiere_Pro_CC_Oficjalny_podrecznik_prprop.pdf

(1730 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SpiS Treści
Wstęp
O „Oficjalnym podręczniku”. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wymagania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Instalacja Premiere Pro CC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Optymalizacja wydajności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Korzystanie z plików lekcji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podłączanie plików lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jak korzystać z lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dodatkowe materiały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Autoryzowane ośrodki szkoleniowe Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ix
ix
ix
x
x
xi
xi
xii
xii
xiii
1
przegLąd adobe premiere pro cc
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montaż nieliniowy w Premiere Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozszerzanie obiegu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Obszar pracy Premiere Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
xiv
2
2
5
7
2
TWorzenie projekTu
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tworzenie projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tworzenie sekwencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
18
20
21
34
3
imporToWanie muLTimedióW
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Importowanie zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Praca z przeglądarką Media Browser . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Importowanie obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Konfigurowanie pamięci podręcznej multimediów . . . . . . . . . . . .
Nagrywanie tymczasowej ścieżki narracyjnej . . . . . . . . . . . . . . . . .
42
44
44
48
53
57
59
4
organizoWanie muLTimedióW
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Używanie panelu Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Praca z folderami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przeglądanie materiału filmowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Modyfikowanie klipów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
62
64
64
69
76
82
iv
SpiS treści
Kup książkę
Poleć książkę
5
podSTaWy edycji Wideo
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Używanie panelu Source Monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Posługiwanie się panelem Timeline . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
88
90
90
97
Najważniejsze polecenia edycyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
6
praca z kLipami i znacznikami
114
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Kontrolki panelu Program Monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Rozdzielczość odtwarzania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Wykorzystanie znaczników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Blokada synchronizacji i ścieżki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Znajdowanie luk na osi czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Zaznaczanie klipów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Przenoszenie klipów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Wyciąganie i usuwanie segmentów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
7
dodaWanie przejść
142
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Czym są przejścia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Punkty edycji i krawędzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Dodawanie przejść wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Dopracowywanie przejścia w trybie A/B . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Dodawanie przejść audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
8
zaaWanSoWane Techniki edycji
164
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Czteropunktowa edycja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Zmiana szybkości odtwarzania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
Zastępowanie klipów i materiału . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Osadzanie sekwencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Przycinanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Przycinanie zaawansowane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Przycinanie w panelu Program Monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
9
WpraWianie kLipu W ruch
194
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
Dostosowywanie efektu Motion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
Zmiana położenia, rozmiaru i obrotu klipu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Interpolacja klatek kluczowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
Inne efekty ruchowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
Adobe premiere pro cc. oficjAlny podręcznik
v
Kup książkę
Poleć książkę
10
monTaż WieLokameroWy
222
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
Proces montażu wielokamerowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Tworzenie sekwencji wielokamerowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Przełączanie między kamerami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Kończenie prac nad montażem wielokamerowym . . . . . . . . . . . . 232
11
edycja i mikSoWanie dźWięku
236
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
Konfiguracja interfejsu do pracy z dźwiękiem . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
Przeglądanie właściwości dźwięku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
Tworzenie ścieżki z narracją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
Dopasowywanie głośności dźwięku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
Tworzenie cięcia split edit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
Dopasowywanie poziomów dźwięku klipu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
12
dopracoWyWanie dźWięku
260
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
Dopracowywanie dźwięku z zastosowaniem efektów audio . . . 262
Regulowanie equalizera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Czyszczenie szumu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272
13
dodaWanie efekTóW Wideo
286
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288
Praca z efektami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288
Efekty klipów wzorcowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301
Maskowanie i przesuwanie efektów wizualnych . . . . . . . . . . . . . . . 303
Stosowanie efektów z klatkami kluczowymi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 305
Predefiniowane ustawienia efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310
Często używane efekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
14
korekcja koLoróW i grading
320
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
Tryb pracy nad kolorem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 323
Przegląd efektów kolorystycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 339
Rozwiązywanie problemów z ekspozycją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 344
Naprawianie balansu kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347
Specjalne efekty kolorów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354
Tworzenie wizualnego charakteru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355
vi
SpiS treści
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin