Photoshop_Maskowanie_i_komponowanie_Wydanie_II_phmas2.pdf

(7969 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa
Wstęp
X
XIII
insPiracja:
obserwuj i twórz
1. Historia komPonowania obrazów
Historia wielowarstwowa
Kolaże niefotograficzne
Tradycyjne kompozycje fotograficzne
Wiek XX — dadaizm
Wiek XX — surrealizm
Wiek XX — mistrzowie ciemni
Artysta ma głos
— Jerry Uelsmann
Przejście od analogu do cyfry
Artysta ma głos
— Glen Wexler
o swoim przejściu do świata cyfrowego
Wiek XXI — mistrzowie technik cyfrowych
Następne pokolenie
Lekcja w Hollywood
Odrzucenie niedowierzania
Efekty wizualne
Kluczowanie kolorem
Animacja
Dolina niesamowitości
Terminologia i typy kompozycji
Metody tradycyjne
Sztuka subiektywna lub intelektualna
Podsumowanie
Proces tworzenia obrazu
Inspiracja
Kolekcjonowanie wycinków i fotografii
Obserwacja
Burza mózgów i rozwijanie pomysłu
Szkice
Projekty wieloobrazowe
Sprawdzanie pomysłu
Plan i zdjęcia
4
4
5
7
8
8
10
12
15
16
18
18
20
20
21
21
22
22
22
25
28
3
Artysta ma głos
— Fran Forman o kreatywnej
inspiracji
Digitalizacja i archiwizacja
Przygotowanie plików
Czyszczenie i korekcja koloru
Zaznaczanie i maskowanie
Komponowanie i uszlachetnianie
Podsumowanie
40
42
43
43
44
44
45
eksPozycja:
FotograFowanie
Pod kątem komPozycji
3. Planowanie i Przygotowania
Planowanie obrazu
Tworzenie mapy drogowej
Wygląd, wrażenie i styl
Czynniki produkcyjne
Preprodukcja
Zarządzanie na etapie preprodukcji
Budżet
Komponować czy nie komponować
Fotografowanie w plenerze
Fotografowanie w studio
Wyszukiwanie plenerów
Casting
Stylizacja
Fotografowanie pod kątem kompozycji
Artysta ma głos
— Laura Lemkowitz
o fazie produkcyjnej
Czynniki obiektywne
Czynnik decydujący
Dopasowywanie pozostałych ujęć
Proces twórczy od końca
Podsumowanie
49
50
50
50
54
55
55
55
56
56
58
58
58
58
59
2. Proces twórczy
29
30
30
31
33
33
34
36
38
38
60
62
63
64
68
71
4. oświetlenie i tło
Jakość światła
Punktowe źródło światła
Źródło światła kierunkowego rozproszonego
73
74
74
78
Kup książkę
Poleć książkę
SpIS treścI
VII
Powierzchniowe źródło światła
Relacje między odległością
i rozmiarami źródła światła
Znaczenie światła wypełniającego
Jakość oświetlenia — galeria obrazów
Temperatura barwowa
Korygowanie barwy światła
za pomocą filtrów
Dopasowywanie oświetlenia w przypadku
pojedynczego źródła kierunkowego
Analiza zdjęcia stanowiącego tło
Dopasowywanie kierunku światła
Dopasowywanie jakości światła
Dopasowywanie barwy światła
Artysta ma głos
— Jim Huibregtse o światłach
Dopasowywanie światła pochodzącego
z wielu źródeł
Analiza tła
Dopasowanie kierunku (kierunków) światła
Dopasowanie jakości światła
Dopasowanie barwy światła
Wybór tła dla fotografowanego elementu
Biel
Szarość
Czerń
Greenscreen i bluescreen
Podsumowanie
79
81
81
85
89
90
91
91
93
95
95
96
98
98
101
101
101
102
102
103
104
106
106
umiejętności:
zaznaczanie
i maskowanie
6. Podstawy zaznaczania
Czym jest zaznaczenie?
Typy zaznaczeń
Kształt i forma
Tony i kolory
Brzegi i szczegóły
Przezroczystość i światło
Przeciwieństwa i różnice
Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania
Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee
(Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne)
Narzędzia typu Lasso
Dodawanie, odejmowanie
i przecinanie zaznaczeń
Zaznaczanie tonów i kolorów
Czarodziejska różdżka
Artysta ma głos
— Tommy Ingberg i jego
„Rzeczywistość przemeblowana”
Szybkie zaznaczanie
Lasso magnetyczne
Łączenie narzędzi
Ustawienia łączonych narzędzi
Praca w trybie szybkiej maski
Zaczynanie od zaznaczenia
Sprawdzanie zaznaczeń
w trybie Szybka maska
Zaczynanie bez zaznaczenia
Podsumowanie
Prezentacja menu
Zaznaczanie wszystkiego
Usuwanie i przywracanie zaznaczenia
Odwracanie zaznaczenia
Zaznaczanie warstw
Zakres kolorów
Próbkowanie kolorów
Sterowanie zakresem koloru
Tolerancja
Zlokalizowane klastry kolorów
Podgląd zaznaczenia
Predefiniowane zakresy kolorów i tonów
Artysta ma głos
— Bojune Kwon
Zakres kolorów a maska warstwy
Poprawianie krawędzi
Tryb wyświetlania
Wykrywanie krawędzi
Dopasowywanie krawędzi
Wyjście
149
150
150
151
152
153
153
154
154
154
159
166
169
169
170
174
177
181
183
184
184
186
188
190
5. PersPektywa,
Punkt widzenia i skala
Obiektywy
Długość ogniskowej
Punkt widzenia
Widok z poziomu oczu
Widok z góry
Widok z poziomu gruntu
Perspektywa
Perspektywa jednopunktowa
Perspektywa dwupunktowa
Perspektywa trzypunktowa
Ustalanie perspektywy
Skala
Skala realistyczna
Artysta ma głos
— Giselle Behrens
Skala nienaturalna
Wzajemna zależność między skalą
a perspektywą
Podsumowanie
107
108
108
114
115
115
117
119
119
122
125
127
137
137
138
142
7. niedoceniane menu: zaznacz
191
144
145
192
192
193
194
194
194
195
196
197
197
198
200
202
204
204
205
207
210
211
Kup książkę
Poleć książkę
VIII
Photoshop
MaSkowanIe I koMponowanIe
Zapamiętywanie ustawień
Poprawianie zaznaczenia psa
Polecenie Modify (Zmień)
Border (Brzeg)
Smooth (Wygładź)
Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie)
Feather (Wtapianie)
Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne)
Przekształcanie zaznaczenia
Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń
Wczytywanie zaznaczenia
Kilka faktów dotyczących kanałów alfa
Podsumowanie
212
213
213
213
214
214
214
214
215
216
217
218
218
Mieszanie ogólne
Mieszanie zaawansowane
Podsumowanie
268
268
272
9. Potęga maskowania warstw
8. wProwadzenie do warstw
Podstawowe informacje o warstwach
Typy warstw
Warstwa tła
Warstwy puste
Warstwy częściowe
Warstwy dopasowania
Warstwy wypełnienia
Warstwy neutralne
Warstwy tekstowe
Warstwy obiektów inteligentnych
Warstwy wideo
Elastyczność warstw
Zarządzanie warstwami
Nazywanie warstw
Grupowanie warstw
Filtrowanie warstw
Scalanie oraz usuwanie warstw
Artysta ma głos
— Brigitte Carnochan
Ciemniejsza strona warstw
Anatomia panelu warstw
Widoczność
Tryby mieszania
Krycie i wypełnienie
Blokowanie, czyli ochrona warstw
Układanie warstw
Zaznaczanie warstw
Łączenie warstw
Przyciski panelu Layers (Warstwy)
Menu panelu Layers (Warstwy)
Przemieszczanie warstw
Przekształcanie warstw
Menu Transform (Przekształć)
Kompozycja „Karty czasu”
Dodawanie cieni
Mieszanie zaawansowane
Suwaki Blend If (Mieszaj gdy)
219
220
221
221
222
223
223
224
224
225
226
227
227
227
228
229
231
231
232
234
235
235
236
242
244
245
246
246
247
248
249
251
251
258
259
266
266
Praca z bitmapowymi maskami warstw
Maski powstałe na bazie zaznaczenia
Malowane maski warstw
Gradientowe maski warstw
Wektorowe maski warstw
Tworzenie masek wektorowych
Anatomia maski warstwy
Wyświetlanie maski warstwy
Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie
Przenoszenie i kopiowanie maski
do innej warstwy
Włączanie i wyłączanie maski warstwy
Łączenie i rozłączanie maski z warstwą
Zatwierdzanie maski warstwy
Dopracowywanie masek warstw
Panel Properties (Właściwości)
Modyfikowanie tonów masek
Modyfikowanie masek za pomocą filtrów
Artysta ma głos
— David Julian. Zagubiony
i odnaleziony w Photoshopie
Maskowanie grup warstw
Tryb mieszania Pass Through
(Przejście bezpośrednie)
Podsumowanie
273
274
274
276
284
295
295
303
303
304
305
305
306
309
309
309
317
318
320
322
323
324
10. Potęga
maskowania kanałowego
Typy kanałów obrazu
Maski i ich rodzaje
Istota maskowania
Praca z kanałami alfa
Kiedy używać kanałów alfa
Maski warstwy a maski alfa
Zarządzanie maskami alfa
Tworzenie kanałów alfa
Rozpoczynanie od zaznaczenia
Rozpoczynanie od kanału podstawowego
Poprawianie szczegółów za pomocą
trybów mieszania
Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz)
Okno dialogowe polecenia
Apply Image (Zastosuj obraz)
Przewodnik po trybach mieszania
Wszystkie chwyty dozwolone
Artysta ma głos
— Viktor Koen
o pięknie ciemnej strony życia
Cieniowanie wzmacniające głębię
325
326
327
328
328
328
329
331
331
331
334
336
338
338
339
340
348
350
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin