Solenia-instrukcja-skrocona-PL.pdf

(2764 KB) Pobierz
Efekty odłożonych kart sterowca
Otrzymujesz 1 albo 2 sztuki surowca pro-
dukowanego przez wyspę, na której leżała
karta sterowca
(albo gwiazdki, jeśli karta
leżała na dryfującym mieście).
Otrzymujesz 1 sztukę surowca z karty
sterowca niezależnie od rodzaju wyspy/
miasta, na którym leżała.
(Tutaj 1 znacz-
nik drewna).
Otrzymujesz 1 sztukę każdego surowca
z karty sterowca niezależnie od rodza-
ju wyspy/miasta, na którym leżała.
(Tutaj
1 znacznik kamienia i 1 znacznik pszenicy).
Otrzymujesz 1 złotą gwiazdkę, jeśli karta
sterowca leżała na wyspie produkującej
wskazany rodzaj surowca.
Efekty zimowej strony plansz graczy
1A
1B
2C
2D
3E
3F
Zyskujesz nowe pole do magazynowania surowców.
Natychmiast
(i tylko raz)
otrzymujesz 1 znacznik drewna albo 1 znacznik pszenicy
B
/
1 znacznik kamienia albo 1 znacznik wody
B
.
Stały surowiec:
1 znacznik pszenicy
C
/1 znacznik wody
C
. Raz na turę możesz użyć
tego surowca do realizacji zamówienia. Nie możesz użyć tego surowca, aby przedłużyć
podróż.
Na koniec gry
otrzymujesz 1 złotą gwiazdkę za każdy symbol pszenicy
D
/za każdy
symbol wody
D
widoczny na płytkach zamówień zgromadzonych na swojej planszetce
(maksymalnie 12 złotych gwiazdek).
Stały surowiec:
1 znacznik drewna
E
/1 znacznik kamienia
E
. Raz na turę możesz
użyć tego surowca do realizacji zamówienia. Nie możesz użyć tego surowca, aby prze-
dłużyć podróż.
Na koniec gry
otrzymujesz 6 złotych gwiazdek.
A
1
B
C
DZIEŃ
2
D
E
3
F
A
1
B
C
2
NOC
D
E
3
F
Efekty płytek usprawnień
B
Poziom 1
A
Zyskujesz nowe pole do magazynowania
surowców.
Od tej chwili,
gdy realizujesz
zamówienie, 1 znacznik drewna może za-
stępować 1 znacznik pszenicy i odwrotnie
A
/1 znacznik kamienia może zastępować
1 znacznik wody i odwrotnie
B
.
Od tej chwili,
gdy zagrywasz kartę sterowca
o wartości „0”, możesz przesunąć figurkę ogrom-
nego sterowca o 1 dodatkowe pole
(drugi ruch
przebiega w taki sam sposób jak pierwszy).
Je-
śli to zrobisz,
natychmiast
otrzymujesz 1 złotą
gwiazdkę.
Od tej chwili,
gdy przedłużasz podróż, jej koszt
zostaje pomniejszony o 1 surowiec. Jeśli przedłu-
żasz podróż tylko o 1 pole, nie ponosisz kosztu.
C
Od tej chwili,
gdy zagrywasz kartę sterowca
o wartości „0”, jej wartość wynosi 1. Nadal jednak
przesuwasz figurkę ogromnego sterowca.
Od tej chwili
możesz realizować dzienne zamó-
wienia w miastach nocy i odwrotnie.
D
Od tej chwili,
gdy figurka sterowca zmienia
położenie, podwajasz efekty swoich odło-
żonych kart o wartości „1”
C
/otrzymujesz
2 złote gwiazdki
(zamiast 1)
za każdą swoją
odłożoną kartę o wartości „2” niezależnie od
rodzaju wyspy/miasta, na którym się znaj-
dowała
D
.
F
DZIEŃ
Poziom 3
Na koniec gry
otrzymujesz 3 złote gwiazdki za
każdą zrealizowaną parę płytek zamówień
(parę
stanowi 1 dzienna płytka zamówienia i 1 nocna
płytka zamówienia).
Płytki zamówień nie muszą
leżeć w tej samej kolumnie.
W trakcie gry
otrzymujesz 4 złote gwiazdki
za każdym razem, gdy realizujesz dzienne
(dzień)
/ nocne
(noc)
zamówienie
G
.
Płytka działa analogicznie
H
, ale otrzymu-
jesz 3 gwiazdki za nocne
(dzień)
/ dzienne
(noc)
zamówienie.
DZIEŃ
Na koniec gry
otrzymujesz 2 złote gwiazdki za
każde zrealizowane dzienne
(dzień)
/ nocne
(noc)
zamówienie.
E
DZIEŃ
NOC
NOC
DZIEŃ
NOC
Na koniec gry
otrzymujesz 3 złote
gwiazd-
ki za każdą wodę
(dzień)
/ pszenicę
(noc)
w swoim magazynie
E
.
Na koniec gry
otrzymujesz 3 złote
gwiazd-
ki za każdy kamień
(dzień)
/
drewno
(noc)
w swoim magazynie
F
.
G
H
DZIEŃ
Na koniec gry
otrzymujesz 1 złotą gwiazdkę za
każdy symbol drewna
(dzień)
/
symbol kamienia
(noc)
widoczny na płytkach zamówień na Twojej
planszetce.
DZIEŃ
Na koniec gry
otrzymujesz 3 złote gwiazdki za
każdą swoją kartę sterowca, która wciąż znajduje
się na planszy.
NOC
NOC
NOC
Na koniec gry z każdej połówki płytki usprawnienia poziomu 3 możecie otrzymać maksymalnie 12 złotych gwiazdek.
Przygotowanie
Przygotuj rozgrywkę dla 2 osób.
Twój wirtualny przeciwnik używa sześciościennej kości i zakrytego stosu
16 kart sterowca.
Gracz wirtualny nigdy nie otrzymuje surowców ani zło-
tych gwiazdek
i nie korzysta z planszetki gracza.
Możesz grać w wariant 1-osobowy na zimowej albo letniej stronie planszetki
gracza. Możesz także włączyć do gry płytki usprawnień – przygotuj 2 zestawy
płytek usprawnień i wybierz jeden z nich.
Przebieg gry
Rozgrywka przebiega w taki sam sposób jak w grze 2-osobowej. Rozpoczyna
gracz wirtualny.
W swojej turze gracz wirtualny dobiera 1 kartę z wierzchu swojej talii kart ste-
rowca i rzuca kością
(z Twoją pomocą oczywiście).
Wynik na kości wskazuje,
gdzie kładzie kartę sterowca względem pola z figurką ogromnego sterowca.
Wariant 1-osobowy
Jeśli na wskazanym przez kość polu znajduje się Twoja karta sterowca,
połóż kartę gracza wirtualnego na następnym wolnym polu zgodnie z kierun-
kiem ruchu wskazówek zegara.
Przykład.
Wynik na kości wynosi 3, ale na tym polu leży już Twoja karta sterowca.
Z tego powodu karta gracza wirtualnego zostaje położona na polu „4”, które jest wolne.
Jeśli gracz wirtualny nie może położyć karty sterowca na planszy (wszystkie
pola wokół pola z figurką ogromnego sterowca są już zajęte), odkłada ją na
swój stos kart odrzuconych i przesuwa figurkę ogromnego sterowca do przodu.
Gdy gracz wirtualny zagrywa kartę o wartości „0”,
ogromny sterowiec
przesuwa się do przodu.
Gdy gracz wirtualny zagrywa kartę na dryfujące miasto,
automatycznie
realizuje skrajną prawą płytkę zamówienia odpowiadającą rodzajowi miasta
(dzień/noc).
Przesuń pozostałe 2 płytki zamówienia w prawą stronę i dobierz
nową płytkę, aby uzupełnić wolne miejsce.
Za każdym razem, gdy realizujesz zamówienie, przesuń pozostałe płytki
zamówień w prawo i połóż nową płytkę zamówienia na skrajnie lewej
pozycji.
Jeśli na wskazanym przez kość polu znajduje się karta sterowca gracza
wirtualnego,
połóż jego nową kartę na polu sąsiadującym z tą kartą
(według
własnego wyboru).
Jeśli jest to niemożliwe, połóż nową kartę na pierwszym
wolnym polu zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara
(według zasad
opisanych powyżej).
Jeśli gracz wirtualny nie może położyć karty sterowca na
planszy, odkłada ją na swój stos kart odrzuconych i przesuwa figurkę ogrom-
nego sterowca do przodu.
Koniec gry
Gra dobiega końca,
gdy zarówno Ty, jak i gracz wirtualny zagraliście po
16 kart. Oblicz swój wynik.
40–49
Jest lepiej, ale warunki na Solenii są bardzo trudne.
50–59
Życie na Solenii stało się odrobinę przyjemniejsze.
60–69
Na Solenię przybywają nowi mieszkańcy z innych planet.
70–74
Twoja ciężka praca uczyniła z Solenii prawdziwe eldorado.
75≤
W oczach mieszkańców Solenii jawisz się jako półbóg.
• Projekt gry:
Sébastien Dujardin
• Ilustracje:
Vincent Dutrait
• Model figurki 3D:
Dominique Breton
• Opracowanie i zasady gry:
Pearl Games
• Tłumaczenie:
Monika Żabicka
• Redakcja:
zespół Rebel
Podziękowania
Chciałbym serdecznie podziękować moim przyjaciołom, Xavierowi i Alainowi,
za te wszystkie godziny, podczas których graliśmy w „Black Angel” – to dzięki
Wam stworzyłem „Solenię”.
Ta gra wyglądałaby inaczej, gdyby nie cenne wskazówki Renauda, który nauczył
mnie, jak zaprojektować efektywną rozgrywkę.
Dziękuję mojej wspaniałej żonie, Anaëlle, i moim równie wspaniałym córkom:
Madeline, która była moją pierwszą testerką, i Noélie, która wkrótce nią zostanie.
Dziękuję również zespołowi Space Cowboys za wszystkie rady.
Tę grę dedykuję moim babciom.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin