Office_2010_PL_Nieoficjalny_podrecznik_of21np.pdf
(
1406 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Office 2010 PL.
Nieoficjalny podręcznik
Autorzy: Nancy Conner,
Matthew MacDonald
Tłumaczenie: Grzegorz Kowalczyk, Maria Chaniewska
ISBN: 978-83-246-2972-5
Tytuł oryginału:
Office 2010: The Missing Manual
Format: 168×237, stron: 808
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Zorganizuj swoją pracę za pomocą najnowocześniejszych narzędzi!
• Jak przygotować elegancki dokument?
• Jak zainteresować widza prezentacją?
• Jak skutecznie walczyć ze spamem w Microsoft Outlook 2010?
Pakiet Microsoft Office to najbardziej znany zestaw narzędzi, bez których mało kto wyobraża sobie
codzienną pracę. Idealnie dobrane komponenty, innowacyjność, wydajność, a przede wszystkim
niezwykle pozytywny wpływ na codziennie wykonywane zadania to cechy, które zadecydowały
o sukcesie tego produktu. Musisz przygotować skomplikowany i monotonny raport? A może
stworzyć elegancki list motywacyjny lub zaprezentować swoje osiągnięcia? Setki maili, zadań
i bałagan w kalendarzu?
Nic prostszego! Właśnie trzymasz w rękach książkę, dzięki której poznasz najskrytsze możliwości
narzędzi należących do pakietu Microsoft Office. Książka podzielona jest na cztery istotne części,
a każda z nich poświęcona głównemu programowi należącemu do zestawu. Na pierwszy ogień
rzucono tu edytor tekstu Microsoft Word 2010. Dowiesz się, jak poprawnie przygotować najbardziej
skomplikowany dokument zawierający zdjęcia, wykresy lub tabele. Ponadto zobaczysz, jak
skorzystać z narzędzi do sprawdzania pisowni, recenzji oraz publikacji Twoich dokumentów.
W części drugiej omawiany jest program Outlook, dzięki któremu zapanujesz nad ogromem maili,
zadań i spotkań. Nauczysz się komponować wiadomości, korzystać z filtrów oraz organizować
pocztę w foldery. Część trzecia w całości opisuje aplikację Microsoft Excel – niezastąpioną, gdy
musisz przygotować raport lub zestawienie. Excel sprawdza się wszędzie tam, gdzie konieczne jest
wykonywanie żmudnych obliczeń na ogromnej ilości danych. Dodatkowo sprawdzisz, jak tworzyć
wykresy wizualizujące Twoje dane oraz korzystać z mechanizmu tabeli przestawnych. W części
czwartej uwaga skupiona jest na programie PowerPoint. Po jej lekturze przygotowanie robiącej
wrażenie prezentacji nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu! Oprócz omówienia
czterech głównych programów pakietu Microsoft Office w tej książce znajdziesz informacje na
temat innych narzędzi należących do tego pakietu, często równie przydatnych. Jest ona idealnym
źródłem informacji na temat Microsoft Office 2010 w polskiej wersji językowej. Razem z nią
pokonasz każde wyzwanie biurowe!
Odkryj potencjał pakietu biurowego Microsoft Office!
Spis tre ci
Nieoficjalna czo ówka ...................................................................................... 19
Wprowadzenie ..................................................................................................23
Cz�½ ë I Word
Rozdzia 1. Podstawy edycji tekstów ...............................................................33
Uruchamianie Worda ................................................................................ 33
G ówne okno programu Word 2010 ........................................................ 35
Zastosowanie skrótów klawiszowych ..................................................... 39
Tworzenie nowego dokumentu ................................................................. 39
Tworzenie nowego pustego dokumentu .................................................. 40
Tworzenie nowego dokumentu na bazie szablonu .................................. 41
Tworzenie nowego dokumentu na bazie istniejîcego .............................. 42
Wpisywanie tekstu .................................................................................... 44
Zapisywanie dokumentów ........................................................................ 44
Zapisywanie dokumentów przy u yciu myszy ........................................ 44
Zapisywanie dokumentów przy u yciu skrótów klawiszowych ................ 45
Zastosowanie okna dialogowego Zapisz jako .......................................... 46
Zamykanie dokumentu ............................................................................. 47
Otwieranie istniejîcych dokumentów ........................................................ 49
Ró ne sposoby wy wietlania edytowanego dokumentu .............................. 51
Przeglîdanie dokumentu przy u yciu okienka Nawigacja ........................ 52
Powi kszanie i pomniejszanie widoku .................................................... 54
Praca z wieloma oknami jednocze nie .................................................... 56
Rozdzia 2. Edycja i formatowanie ................................................................... 61
Zaznaczanie i przenoszenie tekstu ............................................................. 61
Cztery sposoby na przenoszenie tekstu ................................................... 64
Wyszukiwanie i zamiana tekstu ................................................................ 68
Wyszukiwanie przy u yciu okienka nawigacji ......................................... 68
Ustawianie opcji wyszukiwania .............................................................. 70
Wyszukiwanie przy u yciu tradycyjnego okna
Znajdowanie i zamienianie .................................................................71
Zamiana tekstu ......................................................................................73
Formatowanie tekstu: czcionka, rozmiar i styl ...........................................75
Centrum sterowania: karta Narz dzia g ówne .........................................75
Kopiowanie formatowania przy u yciu Malarza formatów .......................77
Szybkie formatowanie przy u yciu minipaska narz dzi ...........................78
Formatowanie przy u yciu stylów ...........................................................79
Formatowanie akapitów: wyrównywanie, wci cia i odst py ........................83
Wyrównywanie tekstu ............................................................................83
Wci cia akapitów ...................................................................................84
Ustawianie odst pów mi dzy wierszami .................................................87
Ustawianie odst pów mi dzy akapitami .................................................88
Praca z listami ...........................................................................................88
Tworzenie listy .......................................................................................89
Formatowanie listy .................................................................................91
Formatowanie dokumentu ........................................................................94
Zastosowanie polece grupy Ustawienia strony ......................................95
Zastosowanie polece grupy T o strony ..................................................97
Wstawianie nag ówków, stopek i numeracji stron ................................. 103
Rozdzia 3. Tabele, grafika i wykresy ............................................................. 111
Tworzenie tabel ....................................................................................... 111
Tworzenie tabeli od podstaw ................................................................. 112
Tworzenie tabeli na podstawie tekstu ................................................... 115
Wpisywanie danych do tabeli ................................................................... 116
Edytowanie tabeli .................................................................................... 117
Zaznaczanie fragmentu lub ca ej tabeli ................................................. 117
Wstawianie wierszy i kolumn ............................................................... 119
Przenoszenie kolumn i wierszy ............................................................. 120
Scalanie i podzia komórek ................................................................... 120
Usuwanie ca ej tabeli lub jej cz ci ........................................................ 121
Formatowanie tabeli ................................................................................ 122
Zastosowanie wbudowanych stylów formatowania tabel ....................... 122
Tworzenie cieniowania i obramowa .................................................... 124
Cieniowanie tabeli ............................................................................... 124
Tworzenie obramowa ......................................................................... 125
Wstawianie elementów graficznych ......................................................... 127
Wstawianie obrazów ............................................................................. 127
Wstawianie obiektu clipart ................................................................... 128
Wstawianie zrzutów ekranu ................................................................. 129
Edytowanie obrazów ................................................................................ 131
Zmiana rozmiaru obrazu ...................................................................... 131
Kadrowanie obrazu ............................................................................... 132
Usuwanie t a obrazu ............................................................................. 133
Przenoszenie i obracanie obrazów ......................................................... 135
Zmiana wyglîdu obrazu ....................................................................... 135
4
SPIS TRE CI
Zastosowanie stylów obrazu ................................................................. 137
Zawijanie tekstu dooko a obrazu .......................................................... 138
Wyszukiwanie obrazów ........................................................................ 140
Zabawy z czcionkami i grafikami SmartArt ............................................. 140
Wstawianie obiektów typu WordArt ..................................................... 141
Edytowanie obiektów WordArt ............................................................. 141
Wstawianie grafiki SmartArt do dokumentu ......................................... 143
Dodawanie wykresów i diagramów .......................................................... 144
Rozdzia 4. Sprawdzanie pisowni i opcje poszukiwania .............................. 147
Sprawdzanie pisowni i gramatyki ............................................................ 147
Wykrywanie b dów pisowni ................................................................ 148
Sprawdzanie poprawno ci gramatycznej ............................................... 151
Automatyczna korekta b dów ................................................................ 153
Wycofywanie zmian wprowadzonych przez funkcj Autokorekta .......... 153
Ustawianie opcji Autokorekty .............................................................. 154
Autoformatowanie dokumentów .......................................................... 157
Wbudowane narz dzia poszukiwania ...................................................... 161
Wyszukiwanie wyrazów w s owniku ..................................................... 161
U ywanie tezaurusa ............................................................................. 162
Wyszukiwanie informacji w sieci .......................................................... 162
T umaczenie tekstu ............................................................................. 163
Rozdzia 5. Drukowanie dokumentów .......................................................... 167
Pierwsze kroki z drukowaniem ................................................................ 167
Przeglîdanie dokumentów przed drukowaniem .................................... 168
Drukowanie dokumentu ...................................................................... 169
Zmiana opcji i ustawie drukowania ....................................................... 169
Wybieranie drukarki ............................................................................ 170
Konfiguracja ustawie .......................................................................... 170
Wysy anie faksów .................................................................................... 172
Tworzenie strony tytu owej .................................................................. 172
Wysy anie faksu ................................................................................... 173
Drukowanie kopert ................................................................................. 175
Formatowanie adresów na kopercie ...................................................... 177
Wybieranie metody podawania kopert .................................................. 178
Drukowanie etykiet ................................................................................. 178
îczenie danych adresowych z dokumentami .......................................... 180
Krok 1.: Wybierz typ dokumentu .......................................................... 180
Krok 2.: Wybierz dokument poczîtkowy ............................................... 181
Krok 3.: Wybierz adresatów .................................................................. 182
Krok 4.: Napisz list ............................................................................... 183
Krok 5.: Przejrzyj listy .......................................................................... 185
Krok 6.: Uko cz scalanie ...................................................................... 185
Samodzielne tworzenie korespondencji seryjnej
za pomocî polece karty Korespondencja .......................................... 186
SPIS TRE CI
5
Plik z chomika:
Faficzek-10
Inne pliki z tego folderu:
DeRATyzacja_komputerow_Jak_schwytac_i_ubic_trojany_gdy_antywirusy_zawodza_s_5600.pdf
(1008 KB)
AdWords_360_Katalog_skutecznych_kampanii_ad360k.pdf
(1003 KB)
Access_Programowanie_w_VBA_acpvba.pdf
(751 KB)
Analiza_biznesowa_Praktyczne_modelowanie_organizacji_sfomod.pdf
(833 KB)
Excel_2007_PL_Pierwsza_pomoc_ex27pp.pdf
(764 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin