Marek Uhma - Telewizja. Technologia i technika procesu produkcji.pdf
(
3356 KB
)
Pobierz
MAREK UHMA
Marek Uhma
TELEWIZJA
TECHNOLOGIA I TECHNIKA PRODUKCJI
TELEWIZJA
Technologia i technika
procesu produkcji
Marek Uhma
TELEWIZJA
Technologia i technika
procesu produkcji
Dla studentów
Dziennikarstwa i Organizacji Produkcji Filmowo-Telewizyjnej
Kraków 2020
Rada Wydawnicza Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego:
Klemens Budzowski, Maria Kapiszewska, Zbigniew Maciąg, Jacek M. Majchrowski
Recenzja:
dr hab. Dariusz Kamiński, prof. PWSFTViT w Łodzi
Projekt okładki: Oleg Aleksejczuk
Adiustacja: Halina Baszak
ISBN 978-83-66007-38-3
Copyright© by Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Kraków 2020
Żadna część tej publikacji nie może być powielana ani magazynowana
w sposób umożliwiający ponowne wykorzystanie,
ani też rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie
za pomocą środków elektronicznych, mechanicznych, kopiujących,
nagrywających i innych, bez uprzedniej pisemnej zgody właściciela praw autorskich
Na zlecenie:
Krakowskiej Akademii
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
www.ka.edu.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2020
Skład: Oleg Aleksejczuk
Spis treści
Zamiast wstępu ........................................................................................ 11
Rozdział I. Technika telewizyjna ........................................................... 33
1. Fizyczne podstawy telewizji ............................................................... 34
2. Analiza obrazu ..................................................................................... 39
3. Transmisja sygnału telewizyjnego ..................................................... 51
4. Telewizja satelitarna ............................................................................ 55
5. Synteza obrazu telewizyjnego ............................................................ 57
6. Telewizja cyfrowa ................................................................................ 65
Rozdział II. Urządzenia produkcji telewizyjnej .................................. 83
1. Narzędzia produkcji telewizyjnej ...................................................... 84
2. Statywy kamerowe .............................................................................. 96
3. Kamera w ruchu ................................................................................ 102
4. Rodzaje światła i urządzenia oświetleniowe .................................. 109
Rozdział III. Studio telewizyjne ........................................................... 125
1. Tor wizyjny
127
2. Mikser obrazu .................................................................................... 130
Rozdział IV. Produkcja pozastudyjna ................................................. 137
1. ENG i EFP
137
2. Wóz transmisyjny ............................................................................. 137
Rozdział V. Dźwięk w telewizyjnej produkcji .................................... 143
1. Mikrofony
146
2. Konsoleta dźwięku ............................................................................ 155
3. Urządzenia odsłuchowe.................................................................... 156
10
Spis treści
Rozdział VI. Produkcja telewizyjna .................................................... 159
1. Ludzie telewizji .................................................................................. 161
1.1. Dziennikarze ............................................................................. 162
1.2. Telewizyjna osobowość a aktorstwo ....................................... 192
1.3. Zawody telewizyjne .................................................................. 195
1.4. Zespół realizacyjny ................................................................... 197
1.5. Personel techniczny stacji telewizyjnej .................................. 199
1.6. Personel produkcji informacyjnej .......................................... 203
2. Organizacja produkcji telewizyjnej................................................. 204
2.1. Realizatorzy telewizyjni ........................................................... 205
2.2. Producent – człowiek lub organizacja ................................... 205
2.3. Kierownik produkcji ................................................................ 209
2.4. Audycja, program, scenariusz, konspekt ............................... 210
2.5. Kosztorys i harmonogram produkcji ..................................... 211
Rozdział VII. Telewizja dziennikarzy –
typologia dziennikarskich produkcji telewizyjnych ......................... 219
1. Rejestracje ... ...................................................................................... 223
2. Narracje ...... ....................................................................................... 226
3. Widowiska . ........................................................................................ 228
4. Przekazy retoryczne .......................................................................... 230
5. Przekazy perswazyjne ....................................................................... 233
Rozdział VIII. Television Production Handbook ............................. 235
1. Proces telewizyjnej produkcji w pigułce ........................................ 235
2. Wymyślanie audycji telewizyjnej..................................................... 236
Rozdział IX. Działania realizatorskie .................................................. 241
1. Zdjęcia ........ ....................................................................................... 241
2. Montaż ....... ........................................................................................ 249
Bibliografia ..... ....................................................................................... 253
Plik z chomika:
Izakolobrzeg
Inne pliki z tego folderu:
Alicja Jaskiernia - Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej.pdf
(6160 KB)
Piotr Tomasz Nowakowski - Fast Food dla mózgu, czyli telewizja i okolice.pdf
(5768 KB)
Jerzy Uszyński - Telewizyjny pejzaż genologiczny.pdf
(6356 KB)
Paweł Kuca, Wojciech Furman, Kazimierz Wolny-Zmorzyński - Publiczna telewizja regionalna w Polsce. Stan na koniec grudnia 2015 roku.pdf
(1523 KB)
Wojciech Siesicki - Telemetria. Jak czytać, rozumieć i interpretować wyniki badań widowni telewizyjnej.pdf
(3308 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dziennikarstwo
Edukacja medialna
Historia mediów
Komunikacja społeczna
Nowe media
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin