Etykieta w biznesie.pdf
(
375 KB
)
Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
ETYKIETA W BIZNESIE
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-246-2228-3
Format: A5, stron: 248
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
Kodeks dobrych manier
• Dobre maniery w pracy
• Kindersztuba na co dzień i od œwięta
• Firmowy dress code
• Elegancka wizytówka
• Główne reguły precedencji w biznesie
• Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne
• Właœciwe zachowanie podczas przyjęć
Wszystko, co robisz, rób z klasą!
Zdarza się, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadają ludzie o manierach
dalekich od ideału. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego
z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina
tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważając na to, co mówią i robią inni,
Ty zachowaj klasę — zawsze dbaj o takt, dyplomację i dobre obyczaje.
Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku.
I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneœ
stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca
Twoje biurko. „W uprzejmoœci jest wdzięk i korzyœć” — mawiał Eurypides. I mimo
że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest
bezcenna! Nawet jeœli od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie
zapisać się w pamięci współpracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć
kontaktów to Twoja polisa na biznesową przyszłoœć!
Grzecznie, czyli skutecznie
• Zainwestuj w dobre maniery i osiągaj zysk dzięki znajomoœci etykiety.
• Profesjonalnie reprezentuj swoją firmę w kontaktach służbowych
(w tym na przyjęciach).
• Z klasą prowadź spotkania i rozmowy biznesowe.
• Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej.
• Zachowaj takt przy wręczaniu i przyjmowaniu upominków.
• Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach służbowych.
• Zwracaj uwagę na różnice kulturowe między Tobą a Twoimi pracodawcami,
klientami lub partnerami.
• Wykorzystaj etykietę jako narzędzie osiągania osobistej przewagi w sytuacji
konkurencyjnej.
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
Podziękowania
Wstęp
1. Powitania
Jak się witamy?
Przedstawianie przez osoby trzecie
Tytułowanie
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
2. Wizytówka
O wizytówce słów kilka
Jak posługujemy się wizytówką
Często popełniane gafy
Trochę dyplomacji i starych obyczajów
Bilet przesyłowy
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
3. Precedencja
Główne zasady precedencji w biznesie
Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych
Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych
7
9
13
14
25
28
29
31
33
33
38
41
42
45
46
48
49
50
51
61
4
Etykieta w biznesie
Pierwszeństwo podczas podróżowania
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
66
67
69
71
71
72
75
77
79
80
83
85
101
111
113
115
116
127
130
135
145
162
165
167
168
172
178
184
4. Korespondencja tradycyjna
Przed napisaniem firmowego listu
Ważne elementy listu
Przykładowy list
Kwestie do zastanowienia
5. Ubiór
O higienie słów kilka
Dress code
Typy ubiorów
Wiązanie elementów garderoby
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
6. Wydarzenia specjalne — oprawa protokolarna
Rodzaje przyjęć
Zapraszanie do restauracji
Zaproszenia
Konferencja prasowa — przygotowanie od strony protokolarnej
Przyjęcie w domu
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
7. Spożywanie posiłków
Spożywanie posiłków na stojąco
Spożywanie posiłków na siedząco
Porcjowanie i nakładanie potraw na talerz
Kilka rad dotyczących spożywania wina
Spis treści
Słów kilka o toastach
Różnice kulturowe
Często zadawane pytania
Kwestie do zastanowienia
8. Netykieta
E-mail
WEB 2.0
Kwestie do zastanowienia
9. Komunikacja telefoniczna
Telefon stacjonarny
Telefon komórkowy
Kwestie do zastanowienia
Słownik
Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń
5
186
188
192
198
199
200
212
218
219
220
232
237
239
245
Powitania
1
Mened erowie, których domenÈ jest sprzeda , szkoleni sÈ przy zaïo e-
niu, i pierwsze chwile zwiÈzane z poznawaniem nowej osoby, a przy
tym z prezentacjÈ siebie, majÈ znaczÈcy wpïyw na zawarcie satysfak-
cjonujÈcej transakcji. Jednak nie trzeba byÊ handlowcem, by staraÊ siÚ
budowaÊ pozytywny wizerunek za ka dym razem, gdy spotykamy siÚ
z klientami, wspóïpracownikami czy osobami caïkiem niezaanga owa-
nymi w naszÈ zawodowÈ rzeczywisto Ê. Dama i D entelmen po prostu
wiedzÈ, i pod ka dÈ szeroko ciÈ geograficznÈ wïa ciwe powitanie drugiej
osoby jest niezbÚdnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej
spoïeczno ci.
Sposób, w jaki siÚ witamy, jest swego rodzaju historiÈ, którÈ opowia-
damy o sobie. HistoriÈ, która zawiera rozdziaïy dotyczÈce pewno ci
siebie, elegancji, taktu, elastyczno ci, a tak e poczucia humoru i wiedzy.
Jednak, jak to z historiami bywa, raz mamy pilnych i zaanga owanych
sïuchaczy, a w innym przypadku osoby, które w ogóle nie zwracajÈ
uwagi na to, czy dobrze podamy rÚkÚ, czy siÚ ukïonimy i dobrze zapre-
zentujemy. WyznajÈc jednÈ z zasad etykiety, dotyczÈcej szacunku dla
drugiej osoby, zawsze staram siÚ przedstawiaÊ swojÈ historiÚ z pasjÈ
i zaanga owaniem. O czym z przyjemno ciÈ Pañstwu opowiem.
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
CORPORATE FINANCIAL COMMUNICATION IN POLAND.pdf
(3237 KB)
5 krokow do porozumienia Jak skutecznie negocjowac w biznesie.pdf
(2513 KB)
14 dniowy kurs Podstawy myslenia wizualnego dla biznesu i nie tylko.pdf
(814 KB)
Halo Sprzedaz.pdf
(1264 KB)
AntyMOBBING Walcz o swoje prawa w miejscu pracy.pdf
(314 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin