Kapital klienta w budowaniu wartosci przedsiebiorstwa.pdf

(2463 KB) Pobierz
Kup książkę
Recenzenci: Prof. dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Szkoła Główna Handlowa
Projekt został sfinansowany ze
środków
Narodowego Centrum Nauki
© Copyright do wydania polskiego CeDeWu Sp. z o.o.
Wszelkie prawa zastrze
żo
ne.
Zabronione jest kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie w jakimkolwiek celu oraz postaci
bez pisemnej zgody autorki i wydawcy.
Wydawnictwo CeDeWu oraz autorka do
łoży
li wszelkich starań, aby tre
ści
zawarte w niniejszej pu-
blikacji by
ły
kompletne i  rzetelne. Nie biorą jednak odpowiedzialno
ści
za  ich wykorzystanie ani
za związane z tym ewentualne naruszenie praw autorskich oraz za skutki dzia
łań
wynikłe z wyko-
rzystania informacji zawartych w książce.
Zdjęcie (grafika) udostępnione dzięki:
#61408421 – Fantastic background, magic of a stone, gold metal© assistant – Fotolia.com
#65632374 – Fantastic background, magic of a stone, gold metal© assistant – Fotolia.com
#65632529 – Fantastic background, magic of a stone, gold metal© assistant – Fotolia.com
#65632465 – Fantastic background, magic of a stone, gold metal© assistant – Fotolia.com
#65632455 – Fantastic background, magic of a stone, gold metal© assistant – Fotolia.com
Projekt okładki: Agnieszka Natalia Bury
DTP: CeDeWu Sp. z o.o.
Wydanie I, Warszawa 2015
ISBN 978-83-7556-661-1
EAN 9788375566611
Wydawca: CeDeWu Sp. z o.o.
00-680 Warszawa, ul.
Żurawia
47/49
e-mail: cedewu@cedewu.pl
Redakcja wydawnictwa: (4822) 374 90 20 lub 22
Fax: (4822) 827 38 89
Księgarnia Ekonomiczna
00-680 Warszawa, ul.
Żurawia
47
Tel.: (4822) 396 15 00...01
Fax: (4822) 827 38 89
Ekonomiczna Księgarnia Internetowa
www.cedewu.pl
www.4books.pl
Made in Poland
Wydanie I elektroniczne, Warszawa 2020
ISBN
Kup książkę
Spis treści
Wstęp ...................................................................................................................................7
Rozdział 1
Wartość przedsiębiorstwa i jej determinanty ...................................................................15
1.1. Kreowanie wartości jako cel działalności przedsiębiorstwa ...................................15
1.2. Ekonomiczny wymiar wartości ................................................................................24
1.3. Wartość przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna ..........................................29
1.4. Czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa...........................................................37
1.5. Zasoby w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa .......................................44
Rozdział 2
Kapitał klienta jako element kapitału intelektualnego i miernik wartości klientów ......63
2.1. Istota kapitału klientów ............................................................................................63
2.2. Wartość jako fundament kapitału klienta.................................................................73
2.1.1. Wartość dla klienta .........................................................................................74
2.1.1.1. Postrzegane korzyści..........................................................................76
2.1.1.2. Postrzegane koszty .............................................................................92
2.1.2. Wartość klienta ...............................................................................................96
Rozdział 3
Determinanty wzrostu kapitału klienta a wzrost wartości przedsiębiorstwa ...............101
3.1. Obszary identyfikacji czynników kreujących wartość klienta ...............................101
3.2. Marketing relacji w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa...................................105
3.3. Lojalność klientów jako czynnik determinujący wartość kapitału klientów .........111
3.3.1. Istota, przyczyny i motywy lojalności klienta ..............................................111
3.3.2. Proces kreowania lojalności klienta a wartość klienta ................................113
www.cedewu.pl
Kup książkę
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin