Mlody mistrz programowania Jezyki Baltie i Scratch dla dzieci.pdf

(862 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec
Projekt okładki: Jan Paluch
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/mlomiv
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-4714-4
Copyright © Helion 2016, 2018
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p ............................................................................................................. 9
Cz
I. W krainie Baltiego
Rozdzia 1. Budujemy ................................................................................17
Przygoda 1.
Na pomoc czarodziejowi .........................................................................18
Katastrofa ......................................................................................................... 18
Zabawy ............................................................................................................. 19
Magiczne pude ko ............................................................................................. 20
Zabawy ............................................................................................................. 21
Co dalej? ........................................................................................................... 22
Zabawy ............................................................................................................. 24
Skarby w pude ku .............................................................................................. 27
Zabawy ............................................................................................................. 30
Przygoda 2.
Korespondencja .......................................................................................33
Latarnia morska ................................................................................................ 33
Zabawy ............................................................................................................. 38
Zamek czarodzieja i szko a magii ....................................................................... 39
Zabawy ............................................................................................................. 43
Literkowa góra i matematyczny labirynt .............................................................. 45
Zabawy ............................................................................................................. 47
Przygoda 3.
To, czego nigdy nie by o ...........................................................................48
Lekcja Mkijumki ................................................................................................ 48
Zabawy ............................................................................................................. 69
Lekcja geometrii ................................................................................................ 71
Kup książkę
Poleć książkę
X
SPIS TRE CI
Zabawy ............................................................................................................. 76
Kolekcja ............................................................................................................ 76
Zabawy ............................................................................................................. 80
Rozdzia 2. Magia dzia a ............................................................................83
Przygoda 4.
Drugi stopie wtajemniczenia ..................................................................84
Zabawy ............................................................................................................. 89
Przygoda 5.
Porwanie ..................................................................................................91
Zabawy ............................................................................................................. 92
Przygoda 6.
Karciane pola ............................................................................................94
Zabawa ............................................................................................................ 95
Rozdzia 3. Si dzieje .................................................................................97
Przygoda 7.
Ksi ga Czarów .........................................................................................98
Kolejny stopie wtajemniczenia .......................................................................... 98
Zadania .......................................................................................................... 112
Mniam, mniam ............................................................................................... 116
Zadania .......................................................................................................... 131
Turniej ............................................................................................................ 139
Zadania .......................................................................................................... 158
Przygoda 8.
Hokus, fokus, pokus .............................................................................. 161
Cz
II. Na Skreczowisku
Rozdzia 4. Pierwsze spotkanie z kotem .............................................219
Skreczowanie 1.
Spadaj cy kot ................................................................................. 225
Skreczowanie 2.
Spadaj ca pi ka ............................................................................... 228
Skreczowanie 3.
Odbijaj ca si pi ka ........................................................................ 234
Skreczowanie 4.
D wi ki .......................................................................................... 240
Skreczowanie 5.
Powtarzanie ................................................................................... 243
Rozdzia 5. Budujemy gr .......................................................................247
Skreczowanie 6.
Podwodny wiat ............................................................................ 248
Skreczowanie 7.
Wi cej duszków! ........................................................................... 253
Skreczowanie 8.
Wi cej warunków! ........................................................................ 263
6
Kup książkę
M ody mistrz programowania
Poleć książkę
SPIS TRE CI
Skreczowanie 9.
Zmienne i punktacja w grze ............................................................268
Skreczowanie 10.
Stoper i ozdobniki gry ..................................................................274
X
Rozdzia 6. Zagadnienia najtrudniejsze,
odpowiednie na rozdzia ko cowy ..................................279
Skreczowanie 11.
Programowanie zdarzeniowe .......................................................280
Skreczowanie 12.
Informacje o duszku .....................................................................282
Skreczowanie 13.
Kto b dzie zaczyna program, czyli niedoceniane t o ...................284
Skreczowanie 14.
Komunikacja mi dzy duszkami .....................................................287
Skreczowanie 15.
Zako czenie .................................................................................296
Kup książkę
J zyki Baltie i Scratch dla dzieci
Poleć książkę
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin