Moc coachingu Poznaj narzedzia rozwijajace umiejetnosci i kompetencje osobiste.pdf
(
1793 KB
)
Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
Moc coachingu.
Poznaj narzędzia
rozwijające umiejętności
i kompetencje osobiste
Autorzy: Maja Wilczyńska, Jolanta Kućka,
Małgorzata Nowak, Joanna Sawicka,
Katarzyna Sztajerwald
ISBN: 978-83-246-2907-7
Format: 158 × 235, stron: 216
Coaching to odblokowanie potencjału osoby w celu maksymalizacji jej dokonań i działań. Jest raczej
pomaganiem w uczeniu się niż nauczaniem.
John Whitmore
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Odkrywanie wyjątkowych osobowości
Coaching — czym jest ta dziedzina, dynamicznie rozwijająca się także w Polsce przez kilka
ostatnich lat? Jest wspaniałym procesem, wzmacniającym indywidualny, stały i kompleksowy
rozwój kompetencji człowieka. Coaching inspiruje. Pomaga w budowaniu wartościowych postaw.
Pozwala rozwinąć nowe strategie myślenia i zachowania oraz wspomaga osiąganie zamierzonych
celów. Sprawia, że poddawana mu osoba lepiej wykorzystuje swoje umiejętności i naturalne
zdolności, staje się bardziej kreatywna i zwiększa siłę swojej motywacji.
Popularność coachingu wynika z faktu, że wspiera on zarówno jednostki, jak i organizacje
w uzyskaniu optymalnego tempa rozwoju oraz inspiruje do przełomowych działań. Jeśli czujesz,
że Twoją pasją jest odkrywanie w ludziach tego, co ma dla nich największe znaczenie,
wydobywanie ich potencjału i budowanie odpowiedzialnej postawy, jesteś urodzonym coachem.
Z tą książką poznasz dwadzieścia jeden metod coachingowych o różnym stopniu zaawansowania.
Znajdziesz tu także kilka autorskich pomysłów, wskazówek i porad, które przyczynią się
do wzbogacenia Twojego warsztatu. Jest to wygodny w użyciu podręcznik dla osób uczących
się coachingu oraz promujących coachingowy styl zarządzania. Opisano w nim kluczowe
umiejętności coacha oraz narzędzia wykorzystywane podczas sesji coachingowych.
Ruszaj w podróż z coachingiem:
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
•
•
•
•
•
•
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Zasady coachingu i postawa coacha.
Świadomość potencjału człowieka.
Model rozmowy coachingowej.
Narzędzia coachingowe.
Droga do rozwoju coacha.
Zaplecze coacha.
Książka krok po kroku wprowadzi początkującego coacha w tajniki najmocniejszych, najczęściej
stosowanych narzędzi coachingowych. Przygotuje go do efektywnego przeprowadzania rozmowy
z klientem w sposób niedyrektywny, określony przez standard ICF. Została przygotowana
przez zespół doświadczonych coachów i praktyków biznesu w oparciu o ich bogatą praktykę
coachingową i biznesową, certyfikację Erickson College International oraz kompetencje
doskonalone w czołowych na świecie szkołach i organizacjach coachingowych: Erickson College
International, Center for Right Relationship European, International Coach Federation.
Spis tre ci
Wst p ................................................................................7
Wskazówki dla Czytelnika — jak korzysta z ksi ki ......................9
Piktogramy ...................................................................................................... 12
Rozdziaã 1. Ruszaj w podró z coachingiem ............................... 19
Czym jest coaching? ........................................................................................ 19
Rodzaje coachingu .......................................................................................... 20
Relacja coachingowa ....................................................................................... 21
Zasady coachingu i postawa coacha ................................................................ 22
Kluczowe umiejÚtno ci coacha ....................................................................... 25
Rozdziaã 2. Potencjaã czãowieka ............................................. 29
Jakim potencjaïem dysponuje czïowiek? ........................................................ 29
¥wiadomo Ê potencjaïu czïowieka a postawa coacha ..................................... 31
Rozdziaã 3. Rozmowa coachingowa ......................................... 33
Model rozmowy coachingowej ........................................................................ 33
Model GROW ................................................................................................ 33
Model Wizja – Strategia – Determinacja ........................................................ 36
Rozdziaã 4. Narz dzia coachingowe ......................................... 43
Asocjacja i dysocjacja ...................................................................................... 43
Pytania odkrywajÈce horyzont dostÚpnych mo liwo ci .................................. 48
Zmiana perspektywy ....................................................................................... 54
Burza mózgów ................................................................................................ 62
Pierwszy krok .................................................................................................. 69
Koïo priorytetów ............................................................................................. 74
Matryca zarzÈdzania czasem ........................................................................... 87
Mapa celów i marzeñ ...................................................................................... 93
Metoda lustra .................................................................................................. 96
Wizualizacja .................................................................................................. 102
6
MOC COACHINGU
Zaczynaj z wizjÈ koñca .................................................................................. 110
Prezentacja do wiadczeñ .............................................................................. 116
Analiza SWOT .............................................................................................. 121
Strategia Disneya .......................................................................................... 129
Wizualizacyjna metoda dokonywania wyborów ............................................ 139
4 poziomy rozwijania umiejÚtno ci ............................................................... 144
Modelowanie zachowañ ................................................................................ 157
Model poziomów logicznych Diltsa .............................................................. 162
Mentalny mentor .......................................................................................... 169
Puszka Pandory ............................................................................................ 175
Kotwiczenie stanów i zasobów ...................................................................... 179
Rozdziaã 5. Droga rozwoju coacha ........................................ 185
Rozdziaã 6. Zaplecze coacha ................................................ 189
Czy coaching jest dla Ciebie? ....................................................................... 189
Formularz przed pierwszÈ sesjÈ .................................................................... 190
Umowa coachingowa .................................................................................... 193
Umowa coachingowa coach – klient – sponsor ............................................ 195
Formularz przygotowania klienta do sesji ..................................................... 196
Formularz Koïa priorytetów .......................................................................... 197
Formularz SWOT ......................................................................................... 198
Formularz Matrycy zarzÈdzania czasem ....................................................... 198
Karta obserwacji zmiany ............................................................................... 199
Ewaluacja coachingu po sesji ........................................................................ 200
Ewaluacja coachingu po procesie ................................................................. 202
Karta klienta .................................................................................................. 204
Lista przeprowadzonych sesji coachingowych dla potrzeb certyfikacji ......... 205
O autorkach .................................................................... 207
Literatura cytowana i polecana ............................................ 213
Rozdziaã 4.
Narz dzia coachingowe
Asocjacja i dysocjacja
Nie ma nic w umy le, czego by przedtem nie byïo w zmysïach.
Arystoteles
Postrzeganie przeszãych zdarze
Kiedy przypominamy sobie pewne sytuacje czy wydarzenia, to niektóre z nich
wspominamy w taki sposób, jakby my ponownie ich do wiadczali zmysïami
i z peïnÈ intensywno ciÈ towarzyszÈcych im wówczas emocji. Inne znów potra-
fimy wspominaÊ w taki sposób, jakby my przyglÈdali im siÚ z boku — jako zew-
nÚtrzny, analizujÈcy te wydarzenia obserwator.
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
Nawigator Modelu Biznesowego 55 modeli ktore zrewolucjonizuja Twoj biznes.pdf
(1014 KB)
BEZPIECZEnSTWO USlUG W MIeDZYNARODOWYM TRANSPORCIE LOTNICZYM PRZEWOZoW PASAzERSKICH.pdf
(8335 KB)
17 smiertelnych bledow szefa Wydanie II rozszerzone(1).pdf
(333 KB)
17 smiertelnych bledow szefa.pdf
(248 KB)
17 smiertelnych bledow szefa Wydanie III rozszerzone(1).pdf
(896 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin