Moc coachingu Poznaj narzedzia rozwijajace umiejetnosci i kompetencje osobiste.pdf

(1793 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
Moc coachingu.
Poznaj narzędzia
rozwijające umiejętności
i kompetencje osobiste
Autorzy: Maja Wilczyńska, Jolanta Kućka,
Małgorzata Nowak, Joanna Sawicka,
Katarzyna Sztajerwald
ISBN: 978-83-246-2907-7
Format: 158 × 235, stron: 216
Coaching to odblokowanie potencjału osoby w celu maksymalizacji jej dokonań i działań. Jest raczej
pomaganiem w uczeniu się niż nauczaniem.
John Whitmore
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Odkrywanie wyjątkowych osobowości
Coaching — czym jest ta dziedzina, dynamicznie rozwijająca się także w Polsce przez kilka
ostatnich lat? Jest wspaniałym procesem, wzmacniającym indywidualny, stały i kompleksowy
rozwój kompetencji człowieka. Coaching inspiruje. Pomaga w budowaniu wartościowych postaw.
Pozwala rozwinąć nowe strategie myślenia i zachowania oraz wspomaga osiąganie zamierzonych
celów. Sprawia, że poddawana mu osoba lepiej wykorzystuje swoje umiejętności i naturalne
zdolności, staje się bardziej kreatywna i zwiększa siłę swojej motywacji.
Popularność coachingu wynika z faktu, że wspiera on zarówno jednostki, jak i organizacje
w uzyskaniu optymalnego tempa rozwoju oraz inspiruje do przełomowych działań. Jeśli czujesz,
że Twoją pasją jest odkrywanie w ludziach tego, co ma dla nich największe znaczenie,
wydobywanie ich potencjału i budowanie odpowiedzialnej postawy, jesteś urodzonym coachem.
Z tą książką poznasz dwadzieścia jeden metod coachingowych o różnym stopniu zaawansowania.
Znajdziesz tu także kilka autorskich pomysłów, wskazówek i porad, które przyczynią się
do wzbogacenia Twojego warsztatu. Jest to wygodny w użyciu podręcznik dla osób uczących
się coachingu oraz promujących coachingowy styl zarządzania. Opisano w nim kluczowe
umiejętności coacha oraz narzędzia wykorzystywane podczas sesji coachingowych.
Ruszaj w podróż z coachingiem:
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Zasady coachingu i postawa coacha.
Świadomość potencjału człowieka.
Model rozmowy coachingowej.
Narzędzia coachingowe.
Droga do rozwoju coacha.
Zaplecze coacha.
Książka krok po kroku wprowadzi początkującego coacha w tajniki najmocniejszych, najczęściej
stosowanych narzędzi coachingowych. Przygotuje go do efektywnego przeprowadzania rozmowy
z klientem w sposób niedyrektywny, określony przez standard ICF. Została przygotowana
przez zespół doświadczonych coachów i praktyków biznesu w oparciu o ich bogatą praktykę
coachingową i biznesową, certyfikację Erickson College International oraz kompetencje
doskonalone w czołowych na świecie szkołach i organizacjach coachingowych: Erickson College
International, Center for Right Relationship European, International Coach Federation.
Spis tre ci
Wst p ................................................................................7
Wskazówki dla Czytelnika — jak korzysta z ksi ki ......................9
Piktogramy ...................................................................................................... 12
Rozdziaã 1. Ruszaj w podró z coachingiem ............................... 19
Czym jest coaching? ........................................................................................ 19
Rodzaje coachingu .......................................................................................... 20
Relacja coachingowa ....................................................................................... 21
Zasady coachingu i postawa coacha ................................................................ 22
Kluczowe umiejÚtno ci coacha ....................................................................... 25
Rozdziaã 2. Potencjaã czãowieka ............................................. 29
Jakim potencjaïem dysponuje czïowiek? ........................................................ 29
¥wiadomo Ê potencjaïu czïowieka a postawa coacha ..................................... 31
Rozdziaã 3. Rozmowa coachingowa ......................................... 33
Model rozmowy coachingowej ........................................................................ 33
Model GROW ................................................................................................ 33
Model Wizja – Strategia – Determinacja ........................................................ 36
Rozdziaã 4. Narz dzia coachingowe ......................................... 43
Asocjacja i dysocjacja ...................................................................................... 43
Pytania odkrywajÈce horyzont dostÚpnych mo liwo ci .................................. 48
Zmiana perspektywy ....................................................................................... 54
Burza mózgów ................................................................................................ 62
Pierwszy krok .................................................................................................. 69
Koïo priorytetów ............................................................................................. 74
Matryca zarzÈdzania czasem ........................................................................... 87
Mapa celów i marzeñ ...................................................................................... 93
Metoda lustra .................................................................................................. 96
Wizualizacja .................................................................................................. 102
6
MOC COACHINGU
Zaczynaj z wizjÈ koñca .................................................................................. 110
Prezentacja do wiadczeñ .............................................................................. 116
Analiza SWOT .............................................................................................. 121
Strategia Disneya .......................................................................................... 129
Wizualizacyjna metoda dokonywania wyborów ............................................ 139
4 poziomy rozwijania umiejÚtno ci ............................................................... 144
Modelowanie zachowañ ................................................................................ 157
Model poziomów logicznych Diltsa .............................................................. 162
Mentalny mentor .......................................................................................... 169
Puszka Pandory ............................................................................................ 175
Kotwiczenie stanów i zasobów ...................................................................... 179
Rozdziaã 5. Droga rozwoju coacha ........................................ 185
Rozdziaã 6. Zaplecze coacha ................................................ 189
Czy coaching jest dla Ciebie? ....................................................................... 189
Formularz przed pierwszÈ sesjÈ .................................................................... 190
Umowa coachingowa .................................................................................... 193
Umowa coachingowa coach – klient – sponsor ............................................ 195
Formularz przygotowania klienta do sesji ..................................................... 196
Formularz Koïa priorytetów .......................................................................... 197
Formularz SWOT ......................................................................................... 198
Formularz Matrycy zarzÈdzania czasem ....................................................... 198
Karta obserwacji zmiany ............................................................................... 199
Ewaluacja coachingu po sesji ........................................................................ 200
Ewaluacja coachingu po procesie ................................................................. 202
Karta klienta .................................................................................................. 204
Lista przeprowadzonych sesji coachingowych dla potrzeb certyfikacji ......... 205
O autorkach .................................................................... 207
Literatura cytowana i polecana ............................................ 213
Rozdziaã 4.
Narz dzia coachingowe
Asocjacja i dysocjacja
Nie ma nic w umy le, czego by przedtem nie byïo w zmysïach.
Arystoteles
Postrzeganie przeszãych zdarze
Kiedy przypominamy sobie pewne sytuacje czy wydarzenia, to niektóre z nich
wspominamy w taki sposób, jakby my ponownie ich do wiadczali zmysïami
i z peïnÈ intensywno ciÈ towarzyszÈcych im wówczas emocji. Inne znów potra-
fimy wspominaÊ w taki sposób, jakby my przyglÈdali im siÚ z boku — jako zew-
nÚtrzny, analizujÈcy te wydarzenia obserwator.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin