Design Thinking dla przedsiebiorcow i malych firm Potega myslenia projektowego w codziennej pracy.pdf

(647 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Design Thinking for Entrepreneurs and Small Businesses:
Putting the Power of Design to Work
Tłumaczenie: Katarzyna Żarnowska
Projekt okładki: Jan Paluch
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
ISBN: 978-83-246-9520-1
Original edition copyright © 2013 by Beverly Rudkin Ingle.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2014 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by
any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/desthi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Słowo wstępne ...........................................................................................7
O autorce ....................................................................................................9
Przedmowa ...............................................................................................11
Rozdział 1. Wprowadzenie do myślenia projektowego ....................15
Rozdział 2. Rola badań w myśleniu projektowym ..............................33
Rozdział 3. Projektowanie strategii biznesowej ................................49
Rozdział 4. Projektowanie wrażeń użytkownika ................................59
Rozdział 5. Projektowanie cyfrowych wrażeń użytkownika .............75
Rozdział 6. Projektowanie usług i świadczenia usług .........................91
Rozdział 7. Projektowanie marketingu ............................................ 101
Rozdział 8. Projektowanie dla zmiany ............................................. 119
Rozdział 9. Projektowanie dla wzrostu ............................................ 129
Dodatek A Studia przypadków ........................................................ 143
Dodatek B
Dodatek C
Dane metryczne w myśleniu projektowym .................. 153
Glosariusz terminów związanych
z myśleniem projektowym ............................................. 159
Dodatek D Zasoby .............................................................................. 165
Kup książkę
Poleć książkę
6
Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIAŁ
6
Projektowanie
usług i świadczenia
usług
Celowa obsługa klienta
Placem zabaw dla małych firm i przedsiębiorców jest nie tylko praca nad
rozwojem produktu, lecz także tworzenie i świadczenie usług. Usługi bizneso-
we są najczęstszą formą wejścia w przedsiębiorczość. W pewnym stopniu
praktycznie każdy posiada kwalifikacje do otwarcia firmy świadczącej usługi,
ponieważ wszyscy mamy umiejętności, wiedzę lub doświadczenie, za które
inni będą chcieli zapłacić. Rozpoczęcie działalności związanej ze świadcze-
niem usług to dość egalitarna propozycja. Każdy, kto posiada odpowiednią
etykę pracy i pożądane umiejętności, może sprzedawać usługi. W przeci-
wieństwie do działalności polegającej na tworzeniu produktów, wkład fi-
nansowy jest mniejszy, ponieważ nie trzeba kupować i utrzymywać środ-
ków trwałych.
Nadanie biznesowi cech różnicujących go od morza innych jest takim sa-
mym wyzwaniem jak w przypadku firmy tworzącej produkty. Stosowanie
podejścia opartego na myśleniu projektowym i wykorzystywanie odpowied-
nich narzędzi spowoduje, że nasze działania będą celowe, w przeciwień-
stwie do działań konkurencji.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin