C 3 0 Leksykon kieszonkowy Wydanie II.pdf

(286 KB) Pobierz
C# 3.0. Leksykon
kieszonkowy. Wydanie II
Autor: Joseph Albahari, Ben Albahari
T³umaczenie: Przemys³aw Szeremiota
ISBN: 978-83-246-1827-9
Tytu³ orygina³u:
C# 3.0 Pocket Reference:
Instant Help for C# 3.0 Programmers, 2nd Edition
Format: 115x170, stron: 280
Poznaj nowoœci jêzyka C# i podnieœ wydajnoœæ programowania
Co nowego w C# 3.0?
Jak skróciæ i usprawniæ swój kod?
Do czego s³u¿y mechanizm LINQ?
C# jest obiektowym jêzykiem programowania zalecanym przez Microsoft
dla platformy .NET Framework. Pozwala definiowaæ wiele ró¿norodnych elementów
sk³adowych klas, nie tylko pola czy metody. Analiza struktury kodu umo¿liwia tworzenie
wysoce uniwersalnych mechanizmów operuj¹cych na strukturze kodu nieznanej
w czasie kompilacji. Wiedza programisty jest kluczem do wykorzystania wszystkich
jego mo¿liwoœci. Leksykon stanowi bogate kompendium nowych rozwi¹zañ dostêpnych
w C# 3.0 oraz ich implementacji. Opisane zagadnienia, dotycz¹ce mechanizmu LINQ
(Language Integrated Query), pozwalaj¹ na pozyskanie praktycznej wiedzy niezbêdnej
we wspó³czesnym programowaniu. Ksi¹¿ka C# 3.0 Leksykon kieszonkowy. Wydanie II,
poruszaj¹ca w sposób przejrzysty i rzeczowy ca³oœæ pojêciowych zmian koniecznych
do opanowania C#, jest idealn¹ pozycj¹ dla wszystkich programistów, którym nieobca
jest Java, C++ lub poprzednie wersje C#.
Do najwa¿niejszych cech wyró¿niaj¹cych jêzyk C# w wydaniu 3.0 zaliczamy:
wyra¿enia lambda,
metody rozszerzaj¹ce,
niejawne typowanie zmiennych lokalnych,
sk³adniê ujmowania zapytañ w kodzie,
typy anonimowe,
niejawne typowanie tablic,
inicjalizatory obiektów,
w³aœciwoœci automatyczne,
metody czêœciowe,
drzewa wyra¿eñ.
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Nie traæ czasu na szukanie informacji!
Programuj wydajnie i efektywnie z kieszonkowym leksykonem!
Spis treści
Nowości w C# 3.0 ........................................................................11
Pierwszy program w C# ............................................................. 15
Kompilacja
18
Składnia ...................................................................................... 19
Identyfikatory i słowa kluczowe
Literały, znaki interpunkcyjne i operatory
Komentarze do kodu
20
22
23
System typów .............................................................................23
Przykłady typów predefiniowanych
Przykłady typów własnych
Konwersje
Typy wartościowe a typy referencyjne
Taksonomia typów predefiniowanych
24
25
29
30
34
Typy liczbowe .............................................................................35
Literały liczbowe
Konwersje liczbowe
Operatory arytmetyczne
Operatory inkrementacji i dekrementacji
Specjalizowane operacje na liczbach całkowitych
Liczby całkowite 8- i 16-bitowe
36
38
40
40
41
43
3
Wyróżnione wartości zmiennoprzecinkowe
double kontra decimal
Błędy zaokrąglania liczb rzeczywistych
43
45
46
Typ wartości logicznych i operatory logiczne ...........................47
Operatory porównania i relacji
Operatory logiczne
47
48
Znaki i ciągi znaków .................................................................. 49
Konwersje znaków
Typ string
50
51
Tablice .........................................................................................54
Domyślna inicjalizacja elementów tablic
Tablice wielowymiarowe
Wyrażenia uproszczonej inicjalizacji tablic
Kontrola zakresów
55
57
58
60
Zmienne i parametry .................................................................. 61
Stos i sterta
Przypisania oznaczone
Wartości domyślne
Parametry
Niejawne typowanie zmiennych lokalnych (C# 3.0) (var)
61
63
64
64
69
Operatory i wyrażenia ...............................................................70
Wyrażenia proste
Wyrażenia bezwartościowe
Wyrażenia przypisania
Priorytety i
łączność
operatorów
Tabela operatorów
71
71
71
72
73
4
|
C# 3.0. Leksykon kieszonkowy
Instrukcje .................................................................................... 77
Instrukcje deklaracji
Instrukcje wyrażeniowe
Instrukcje warunkowe
Instrukcje iteracyjne
Instrukcje skoku
Inne instrukcje
77
78
79
83
86
88
Przestrzenie nazw ......................................................................89
Dyrektywa using
Reguły obowiązujące w przestrzeniach nazw
Synonimy typów i przestrzeni nazw
90
91
93
Klasy ............................................................................................93
Pola
Metody
Konstruktory instancji
Inicjalizatory obiektów (C# 3.0)
Referencja this
Właściwości
Indeksery
Stałe
Konstruktory statyczne
Klasy statyczne
Finalizatory
Klasy i metody częściowe
94
95
96
98
99
100
102
104
105
106
106
107
Dziedziczenie ............................................................................ 108
Polimorfizm
Rzutowanie
Wirtualne funkcje składowe
Klasy i składowe abstrakcyjne
Widoczność składowych dziedziczonych
110
110
112
114
114
Spis treści
|
5
Pieczętowanie funkcji i klas
Słowo kluczowe base
Konstruktory a dziedziczenie
Przeciążanie a rozstrzyganie wywołań
115
116
117
118
Typ object ...................................................................................119
Pakowanie i odpakowywanie
Statyczna i dynamiczna kontrola typów
Wykaz składowych klasy object
Metoda GetType() i operator typeof
Equals, ReferenceEquals i GetHashCode
Metoda ToString
120
121
122
122
123
124
Struktury ................................................................................... 125
Semantyka konstrukcji struktury
126
Modyfikatory dostępu .............................................................. 127
Przykłady
Narzucanie dostępności
Ograniczenia modyfikatorów dostępu
128
128
129
Interfejsy ................................................................................... 129
Rozszerzanie interfejsu
Jawna implementacja interfejsu
Wirtualne implementowanie składowych interfejsów
Ponowna implementacja interfejsu w klasie pochodnej
131
131
132
133
Typy wyliczeniowe ................................................................... 135
Konwersje typów wyliczeniowych
Flagi
Operatory typów wyliczeniowych
136
137
138
6
|
C# 3.0. Leksykon kieszonkowy
Zgłoś jeśli naruszono regulamin