Tresc jest kluczowa Jak tworzyc powalajace blogi podkasty wideo e booki webinaria i inne.pdf

(728 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts,
Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage
Customers and Ignite Your Business
Tłumaczenie: Sławomir Kupisz
ISBN: 978-83-246-3430-9
Copyright © 2011 by Ann Handley and C.C. Chapman. All rights reserved.
Translation copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. This translation published under license with the original
publisher John Wiley & Sons, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted
in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying,
recording or by any information storage retrieval system, without permission
from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami
firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/trenaj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
...5...
Spis tre ci
Sïowo wstÚpne ..........................................................................................................7
Dïugi i rozwlekïy zarys ogólny (zwany niekiedy wstÚpem) ................................11
CzÚ Ê I. Zasady tworzenia tre ci .........................................................................19
1. Siïa tre ci ...........................................................................................................21
2. Tre Ê — zasady tworzenia ...............................................................................33
3. Oryginalno Ê wypïywa ze zrozumienia. Kogo zamierzasz przyciÈgnÈÊ? .....37
4. Kim jeste ? ........................................................................................................47
5. Przemieniaj, nie przetwarzaj. Anatomia cyklu yciowego tre ci ..................71
6. UdostÚpniaj tre ci, rozwiÈzuj problemy,
zapomnij o agresywnej sprzeda y ....................................................................87
7. Doïó drewna do ogniska ...............................................................................115
8. Zapu Ê korzenie i pozwól wyrosnÈÊ skrzydïom ...........................................121
9. Dbaïo Ê o fanów i ich „dokarmianie” ...........................................................133
10. Uwaga, firmy bran y B2B: oto rozdziaï, na który czekali cie .....................139
CzÚ Ê II. How-to, czyli od teorii do praktyki ...................................................161
11. Blog — centrum Twoich tre ci online ..........................................................163
12. Skoro webinaria sÈ takie rewelacyjne, dlaczego wiÚkszo Ê jest do kitu? ....175
13. Ró nica pomiÚdzy ebookiem a biaïÈ ksiÚgÈ
(oraz kiedy powiniene ich u ywaÊ) ..............................................................193
14. Sekret tworzenia porywajÈcej historii zadowolonego klienta
(znanej niegdy jako studium przypadku) ....................................................205
15. Od brzyduli do seksbomby. FAQ — przemiana ..........................................211
16. Wideo — poka mi historiÚ ...........................................................................219
17. Podkasting — czy mnie sïychaÊ? ..................................................................231
18. ZdjÚcia. PotÚga fotografii ...............................................................................235
CzÚ Ê III. Przez tre ci do konwersji — historie sukcesu
(oraz pomysïy, z których mo esz skorzystaÊ!) ..........................................241
19. Akademia golfa Reynolds. Greensboro, Georgia .........................................243
20. The Cool Beans Group. Greensboro, Karolina Póïnocna ...........................249
Kup książkę
Poleć książkę
...6...
Tre Ê jest kluczowa
21. Armia Stanów Zjednoczonych. Fort Knox, Kentucky;
Fort Monroe, Wirginia ..................................................................................255
22. AskPatty.com, Inc. Thousand Oaks, Kalifornia ..........................................261
23. Kadient. Lowell, Massachusetts ....................................................................267
24. HubSpot. Cambridge, Massachusetts ...........................................................273
25. Kodak. Rochester, Nowy Jork .......................................................................281
26. Boeing Company. Chicago, Illinois ..............................................................287
27. Indium Corporation. Clinton, Nowy Jork ....................................................293
28. PinkStinks. Londyn, Wielka Brytania .........................................................297
CzÚ Ê IV. To nie jest po egnanie .....................................................................301
29. To nie jest po egnanie. Maïy podarek dla Ciebie ........................................303
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIA 3
Oryginalno Ê wypïywa ze zrozumienia
Kogo zamierzasz przyciÈgnÈÊ?
B
ÚdÈc w szkole dziennikarskiej, Ann poznaïa fundamentalnÈ zasadÚ dobrej relacji:
w ka dym artykule powinna znale Ê siÚ odpowied na piÚÊ pytañ, zgodnie z zasadÈ
„piÚciu W”:
who? what? when? where? why?
(„kto? co? kiedy? gdzie? dlaczego?”).
Rzecz polegaïa na tym, aby zrelacjonowaÊ historiÚ stosunkowo wiernie, dÈ Èc jed-
nocze nie do tego, aby dla czytelnika przedstawiaïa ona okre lonÈ warto Ê.
Podobnie jak dobre dziennikarstwo, tak i wïa ciwa strategia tworzenia tre ci kon-
centruje siÚ na historii, którÈ zamierzasz opowiedzieÊ, oraz na odbiorcach, których
chcesz niÈ zainteresowaÊ. Owo fundamentalne piÚÊ „W” pomo e Ci skupiÊ siÚ na
Twoich klientach, ich potrzebach, upodobaniach itd. W odró nieniu jednak od
dziennikarstwa, tworzÈc strategiÚ budowy tre ci, powiniene w pierwszej kolejno ci
zadaÊ sobie pytanie
dlaczego:
1.
Dlaczego
tworzysz zawarto Ê, którÈ tworzysz? (Jakie stawiasz sobie cele?)
2.
Kim
sÈ Twoi odbiorcy? I
kim
jeste
Ty sam?
3.
Czego
wymagasz od kontentu i jakie zadania przed nim stawiasz?
4.
Kiedy i jak
zamierzasz stworzyÊ tre Ê?
5.
Gdzie
zamierzasz opublikowaÊ wygenerowanÈ przez siebie zawarto Ê?
Pytanie nr 1: Dlaczego tworzysz zawarto Ê, którÈ tworzysz?
Jakie sÈ Twoje cele? Co masz nadziejÚ osiÈgnÈÊ? Fundamentem ka dej strategii bu-
dowy tre ci jest dopasowanie tworzonej zawarto ci do wïasnych celów biznesowych
i strategicznych. Kluczowe znaczenie ma tu odpowied na pytanie: w jaki sposób stra-
tegia budowy tre ci bÚdzie harmonizowaÊ z naszymi wysiïkami strategicznymi?
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin