ABC CorelDRAW X4 PL.pdf
(
852 KB
)
Pobierz
ABC CorelDRAW X4 PL
Autor: Roland Zimek
ISBN: 83-246-1926-7
Format: 158x228, stron: 304
Poznaj najnowsz¹ wersjê programu i twórz wspania³¹ grafikê
•Jak korzystaæ z okien dokowanych?
•Jak tworzyæ kopiê obiektu podczas transformacji?
•Jak u¿ywaæ wype³nieñ i konturów?
Corel to jeden z najpopularniejszych i jednoczeœnie najbardziej przyjaznych
dla u¿ytkownika programów graficznych. Pozwala na profesjonalne wykonanie materia³ów
reklamowych, wizytówek, ilustracji i innych dokumentów z elementami graficznymi.
Najnowsza wersja pakietu CorelDRAW Graphics Suite X4 zosta³a wyposa¿ona
w kilkadziesi¹t nowych funkcji oraz usprawnieñ. Jedna z najwa¿niejszych zmian to
wprowadzenie narzêdzia Tabela, pozwalaj¹cego na rysowanie tabel o dowolnych
rozmiarach i poddawanie ich transformacjom. Daje ono tak¿e mo¿liwoœæ importowania
tabel z innych programów. Nowoœci¹ s¹ znacznie bardziej zaawansowane techniki pracy
z warstwami, zapewniaj¹ce niezale¿n¹ edycjê wszystkich warstw dla ka¿dej strony i ca³ego
dokumentu, przy czym ka¿da ze stron mo¿e zawieraæ swoje w³asne prowadnice.
Wprowadzenie tych i innych usprawnieñ powoduje, ¿e praca z programem staje siê
znacznie ³atwiejsza i daje wspania³e efekty.
Ksi¹¿ka „ABC CorelDRAW X4 PL” w bardzo przejrzysty i jasny sposób pokazuje,
jak pracowaæ z grafik¹ bitmapow¹ i wektorow¹. Dziêki temu podrêcznikowi szybko
nauczysz siê rysowaæ i transformowaæ obiekty, nadawaæ im kolory oraz tworzyæ ich kopie.
Bêdziesz umia³ tworzyæ tabele, a tak¿e na ró¿ne sposoby ³¹czyæ rysunki z tekstem.
Dowiesz siê, na czym polega trasowanie, metamorfoza czy interakcyjna przezroczystoœæ.
Poznasz wszystkie czynnoœci niezbêdne do zaprojektowania i wykonania profesjonalnych
materia³ów reklamowych, wizytówek, kalendarzy, plakatów i wielu innych dokumentów.
• Ró¿nice miêdzy rysunkiem rastrowym a wektorowym
• Podstawy rysunku wektorowego
• Inteligentne rysowanie
• Transformacje obiektów
• Grupowanie, wyrównywanie i rozk³adanie obiektów
• Praca z tekstem i tabelami
• U¿ywanie wype³nieñ i konturów
• Dynamiczne prowadnice i przyci¹ganie do obiektów
• Edycja krzywych
• Narzêdzia kadrowania i narzêdzia kszta³tu
• Bitmapy i trasowanie
Grafika komputerowa bez tajemnic!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
SPIS TRE¥CI
1
WstÚp ..............................................................................7
Opis programu CorelDRAW X4 .......................................................7
Co nowego w programie? ................................................................8
Wymagania systemowe ...................................................................9
Ró nice miÚdzy rysunkiem rastrowym a wektorowym ..............10
2
Pierwsze kroki ..............................................................15
Uruchamianie programu ...............................................................15
Podstawowe terminy .....................................................................18
WyglÈd ekranu ..............................................................................19
Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków .......................23
Zapisywanie rysunków ............................................................23
Otwieranie rysunków ..............................................................26
Drukowanie rysunków ............................................................28
Przydatne informacje ....................................................................30
Korzystanie z okien dokowanych .................................................33
Okno dokowane Podpowiedzi .......................................................35
Obszar roboczy ..............................................................................38
Rozmiar strony ........................................................................38
Tïo strony .................................................................................40
Wstawianie i usuwanie stron ..................................................41
Korzystanie z Pomocy ...................................................................42
3
Podstawy rysunku wektorowego .....................................45
Rysowanie prostych obiektów ......................................................45
ProstokÈty, elipsy, wielokÈty, gwiazdy i spirale ....................46
Ksztaïty podstawowe ...............................................................50
ABC CorelDRAW X4 PL
Obiekty z 3 punktów ...............................................................51
Inteligentne rysowanie ............................................................52
Nadawanie obiektom kolorów ......................................................53
Transformacje obiektów ...............................................................57
Precyzyjne transformacje obiektów .............................................61
Tworzenie kopii obiektu ...............................................................63
Tworzenie kopii obiektu podczas transformacji ....................63
Tworzenie wielu kopii obiektu ...............................................64
Duplikowanie obiektu .............................................................65
Klonowanie obiektów ..............................................................67
Symbole .........................................................................................70
Kolejno Ê obiektów .......................................................................75
Wybieranie obiektów ....................................................................77
Grupowanie obiektów ...................................................................78
Blokowanie obiektów ....................................................................80
Wyrównywanie i rozkïadanie obiektów .......................................81
Wyrównywanie .......................................................................81
Rozkïadanie .............................................................................83
4
Praca z tekstem i tabelami ............................................ 87
Tekst ..............................................................................................87
Wprowadzanie tekstu ..............................................................87
Importowanie tekstu ...............................................................90
Formatowanie tekstu ..............................................................92
Wyrównywanie obiektów wzglÚdem tekstu ........................110
Wstawianie znaków specjalnych ..........................................111
Rozpoznawanie kroju czcionki .............................................112
Tabele ..........................................................................................113
Tworzenie tabel .....................................................................115
Zaznaczanie wybranych elementów tabeli ...........................118
Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami ...................119
Wprowadzanie do komórek tekstu oraz obrazów ................123
Formatowanie tabeli i komórek ............................................124
5
U ywanie wypeïnieñ i konturów .................................. 127
Zmiana ustawieñ domy lnych ....................................................128
Wypeïnienie jednolite ..................................................................129
Wypeïnienie tonalne ...................................................................134
Wypeïnienie deseniem ................................................................136
Wypeïnienie teksturÈ ..................................................................139
Wypeïnienie postscriptowe .........................................................140
Okno dokowane Kolor .................................................................142
Kontury obiektów ........................................................................143
Interakcyjne wypeïnienie ...........................................................147
Interakcyjne wypeïnienie siatkowe ............................................149
Inteligentne wypeïnianie ............................................................150
Przeksztaïcanie konturu w obiekt ..............................................151
4
Spis tre ci
6
Precyzyjne rysowanie ..................................................153
Linijki ...........................................................................................154
Siatka ...........................................................................................156
Prowadnice ..................................................................................159
Dynamiczne prowadnice .............................................................161
PrzyciÈganie do obiektów ...........................................................164
7
Edycja krzywych ..........................................................169
Rysowanie linii ............................................................................169
Rysunek odrÚczny ..................................................................170
Krzywe Béziera ......................................................................172
¥rodki artystyczne .................................................................173
Pisak .......................................................................................176
amana ...................................................................................176
Krzywa z 3 punktów ..............................................................177
Interakcyjny ïÈcznik ..............................................................177
Wymiary .................................................................................179
Krzywe Béziera ............................................................................182
Zmiana ksztaïtu krzywych ..........................................................185
Zmiana ksztaïtu obiektów ...........................................................189
8
Modyfikacje obiektów ...................................................193
NarzÚdzia kadrowania ................................................................193
Kadrowanie ............................................................................194
Nó .........................................................................................195
Gumka ....................................................................................196
Usuwanie segmentów wirtualnych .......................................196
NarzÚdzia ksztaïtu ......................................................................197
PÚdzel rozmazujÈcy ...............................................................197
PÚdzel chropowaty .................................................................199
Swobodna transformacja .......................................................200
Èczenie obiektów .......................................................................201
Ksztaïtowanie ..............................................................................202
Spawanie ................................................................................203
Przycinanie ............................................................................204
CzÚ Ê wspólna ........................................................................205
Upro Ê ....................................................................................205
Przód bez tyïu ........................................................................206
Tyï bez przodu .......................................................................206
9
Praca z bitmapami .......................................................207
Edycja grafiki rastrowej ..............................................................207
Trasowanie ..................................................................................213
10
Efekty ..........................................................................219
Dopasowanie, transformacje i korekcja ......................................220
Metamorfoza ...............................................................................222
Obrys ............................................................................................228
5
ABC CorelDRAW X4 PL
Obwiednia ....................................................................................229
GïÚbia ...........................................................................................233
Faza ..............................................................................................239
Soczewka .....................................................................................242
Perspektywa ................................................................................247
Utwórz granice ............................................................................248
Kadrowanie ..................................................................................249
Efekty interakcyjne .....................................................................253
Interakcyjna metamorfoza ....................................................254
Interakcyjny obrys .................................................................254
Interakcyjne znieksztaïcenie .................................................255
Interakcyjny cieñ ...................................................................257
Interakcyjna obwiednia .........................................................258
Interakcyjna gïÚbia ................................................................258
Interakcyjna przezroczysto Ê ................................................259
Dopasowanie tekstu do cie ki ...................................................263
Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów ............................266
11
NarzÚdzia .................................................................... 269
Mened er obiektów .....................................................................270
ZarzÈdzanie obiektami ..........................................................271
Warstwy .................................................................................273
Mened er danych obiektu ...........................................................280
Mened er widoków .....................................................................282
Style grafiki i tekstu ....................................................................284
Skorowidz ................................................................... 289
6
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
ABC CorelDRAW 2018 PL.pdf
(3885 KB)
ABC CorelDRAW X7 PL.pdf
(1986 KB)
ABC CorelDRAW X3 PL.pdf
(664 KB)
ABC CorelDRAW X5 PL(1).pdf
(621 KB)
ABC CorelDRAW X6 PL.pdf
(1024 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin