Angular Profesjonalne techniki programowania Wydanie II.pdf

(1649 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Pro Angular, 2nd Edition
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-4231-6
Original edition copyright © 2017 by Adam Freeman.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2018 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/angup2.xz
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/angup2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze ...........................................................................................................17
O recenzencie technicznym ...............................................................................19
Cz
I
Zaczynamy .................................................................................... 21
Rozpocz cie pracy .............................................................................................23
Co powinieneś wiedzieć? ...............................................................................................................23
Jaka jest struktura niniejszej książki? ...........................................................................................24
Część I. Zaczynamy .................................................................................................................24
Część II. Praca z Angular ........................................................................................................24
Część III. Zaawansowane funkcje Angular ..........................................................................24
Czy w książce znajdę wiele przykładów? .....................................................................................24
Gdzie znajdę przykładowe fragmenty kodu? ..............................................................................26
Jak skonfigurować środowisko programistyczne? .....................................................................26
Kontakt z autorem ..........................................................................................................................26
Podsumowanie ................................................................................................................................26
Rozdzia 1.
Rozdzia 2.
Pierwsza aplikacja w Angular ...........................................................................27
Przygotowanie środowiska programistycznego .........................................................................27
Instalowanie Node.js ...............................................................................................................27
Instalowanie pakietu angular-cli ...........................................................................................28
Instalowanie narzędzia git ......................................................................................................28
Instalowanie edytora tekstu ...................................................................................................29
Instalowanie przeglądarki WWW .........................................................................................30
Utworzenie i przygotowanie projektu .........................................................................................30
Utworzenie projektu ...............................................................................................................30
Uaktualnienie pliku package.json ..........................................................................................30
Uruchamianie serwera ............................................................................................................32
Edytowanie pliku HTML ........................................................................................................33
Dodanie frameworka Angular do projektu ................................................................................35
Przygotowanie pliku HTML ..................................................................................................35
Utworzenie danych modelu ...................................................................................................36
Kup książkę
Poleć książkę
ANGULAR. PROFESJONALNE TECHNIKI PROGRAMOWANIA
Utworzenie szablonu ...............................................................................................................38
Uaktualnienie komponentu ...................................................................................................39
Połączenie wszystkiego w całość ...........................................................................................41
Dodawanie funkcji do przykładowej aplikacji ...........................................................................42
Dodanie tabeli wyświetlającej listę rzeczy do zrobienia .....................................................43
Utworzenie dwukierunkowego mechanizmu dołączania danych ....................................46
Dodawanie zadań ....................................................................................................................47
Podsumowanie ................................................................................................................................49
Rozdzia 3.
Umieszczenie frameworka Angular w kontek cie ..............................................51
Sytuacje, w których Angular sprawdza się doskonale ....................................................................52
Aplikacje dwukierunkowe oraz w postaci pojedynczej strony .........................................52
Wzorzec MVC .................................................................................................................................54
Model .........................................................................................................................................56
Kontroler (komponent) ..........................................................................................................58
Widok (szablon) ......................................................................................................................58
Usługi typu RESTful .......................................................................................................................59
Najczęstsze pułapki podczas stosowania wzorca MVC .................................................................61
Umieszczenie logiki w nieodpowiednim miejscu ...............................................................61
Przyjęcie formatu danych stosowanego w magazynie danych .........................................62
Wystarczająca ilość wiedzy, aby wpaść w tarapaty .............................................................62
Podsumowanie ................................................................................................................................62
Rozdzia 4.
Krótkie wprowadzenie do HTML i CSS ..............................................................63
Utworzenie przykładowego projektu ..........................................................................................63
Język HTML ....................................................................................................................................64
Element samozamykający się .................................................................................................65
Atrybut ......................................................................................................................................66
Stosowanie atrybutu bez wartości .........................................................................................66
Cytowanie literałów w atrybucie ...........................................................................................66
Treść elementu .........................................................................................................................67
Struktura dokumentu ..............................................................................................................67
Framework Bootstrap ....................................................................................................................68
Stosowanie podstawowych klas Bootstrap ...........................................................................69
Użycie frameworka Bootstrap do nadawania stylu tabeli ..................................................72
Użycie frameworka Bootstrap do tworzenia formularzy HTML .....................................74
Użycie frameworka Bootstrap do utworzenia układu opartego na siatce .......................75
Podsumowanie ................................................................................................................................80
Rozdzia 5.
Wprowadzenie do j zyków JavaScript i TypeScript — cz
1 ..........................81
Utworzenie przykładowego projektu ..........................................................................................82
Utworzenie plików HTML i JavaScript ................................................................................83
Konfiguracja kompilatora TypeScript ..................................................................................84
Uruchomienie przykładowego projektu ..............................................................................84
Element <script> ............................................................................................................................85
Użycie procedury wczytującej moduł JavaScript ................................................................85
Podstawowy sposób pracy ......................................................................................................86
6
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE CI
Używanie poleceń ...........................................................................................................................87
Definiowanie i używanie funkcji ..................................................................................................88
Definiowanie funkcji z parametrami ....................................................................................89
Definiowanie funkcji zwracającej wartość ...........................................................................91
Używanie funkcji jako argumentu innej funkcji .................................................................91
Używanie zmiennych i typów .......................................................................................................92
Używanie typów podstawowych ...........................................................................................94
Używanie operatorów JavaScript .................................................................................................95
Używanie konstrukcji warunkowych ...................................................................................96
Operator równości kontra operator identyczności ............................................................97
Jawna konwersja typu .............................................................................................................97
Praca z tablicą ..................................................................................................................................99
Użycie literału tablicy ............................................................................................................100
Odczyt i modyfikacja zawartości tablicy ............................................................................100
Wyświetlenie zawartości tablicy ..........................................................................................100
Używanie wbudowanych metod przeznaczonych do pracy z tablicą ............................101
Podsumowanie ..............................................................................................................................103
Rozdzia 6.
Wprowadzenie do j zyków JavaScript i TypeScript — cz
2 ........................105
Utworzenie przykładowego projektu ........................................................................................105
Praca z obiektami ..........................................................................................................................106
Używanie literału obiektu ....................................................................................................107
Używanie funkcji jako metod ..............................................................................................107
Zdefiniowanie klasy ...............................................................................................................108
Praca z modułami JavaScript ......................................................................................................111
Utworzenie modułu ..............................................................................................................111
Import z modułu JavaScript .................................................................................................112
Użyteczne funkcje języka TypeScript ........................................................................................115
Używanie adnotacji typu ......................................................................................................115
Używanie krotki .....................................................................................................................120
Używanie typów indeksowanych ........................................................................................120
Używanie modyfikatorów dostępu .....................................................................................121
Podsumowanie ..............................................................................................................................122
Rozdzia 7.
SportsStore — rzeczywista aplikacja ...............................................................123
Utworzenie przykładowego projektu ........................................................................................123
Utworzenie struktury katalogów .........................................................................................124
Instalowanie dodatkowych pakietów npm ........................................................................124
Utworzenie usługi sieciowej typu RESTful ........................................................................125
Utworzenie pliku HTML ......................................................................................................127
Uruchomienie przykładowej aplikacji ................................................................................128
Uruchomienie usługi sieciowej typu RESTful ...................................................................128
Przygotowanie funkcji projektu Angular ..................................................................................129
Uaktualnienie komponentu głównego ...............................................................................129
Uaktualnienie modułu głównego ........................................................................................129
Analiza pliku typu bootstrap ................................................................................................130
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin