Projektowanie hurtowni danych Wspomaganie zarzadzania relacjami z klientami.pdf

(416 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Projektowanie hurtowni danych
Wspomaganie zarządzania
relacjami z klientami
Autor: Chris Todman
Tłumaczenie: Paweł Gonera
ISBN: 978-83-246-3225-1
Tytuł oryginału:
Designing A Data Warehouse:
Supporting Customer Relationship Management
Format: 172×245, stron: 296
Umiejętnie zarządzaj informacjami!
• Czym są hurtownie danych?
• Jak je zaprojektować, aby wykorzystać maksimum ich możliwości?
• Jak wydajnie zarządzać relacjami z klientem?
Zastanawiasz się, jak zmaksymalizować zyski czerpane z właściwego zarządzania relacjami
z klientem? Jest to pytanie, które spędza sen z oczu każdemu przedsiębiorcy. Jedną z możliwości
jest wykorzystanie odpowiednio zaprojektowanej hurtowni danych. Projekt takiej bazy danych,
uwzględniającej potrzeby klienta, wymaga nowych technik i metodologii. Jakich?
Na to pytanie odpowiada Chris Todman w książce, którą trzymasz w rękach. Wiodący konsultant
w dziedzinie hurtowni danych przedstawi Ci kompletną metodologię, pozwalającą na zaprojektowanie,
wytworzenie i wdrożenie hurtowni danych pod kątem zarządzania relacjami z klientem. Najpierw
przeczytasz o kilku zagadnieniach teoretycznych, związanych z relacjami z klientem oraz hurtowniami
danych. Potem zapoznasz się z typowymi problemami, aby w rozdziale piątym przejść do
omówienia modelu koncepcyjnego. Dowiesz się, jak obsługiwać okoliczności, identyfikować
zmiany w danych oraz modelować metodą kropki. Kolejne omawiane zagadnienia to model
logiczny i sposoby rozwiązywania problemów wydajnościowych. W rozdziale poświęconym
implementacji fizycznej zobaczysz, jak kontrolować poprawność danych, zarządzać kopiami
zapasowymi oraz aplikacjami CRM. Ponadto nauczysz się zarządzać projektem, przejrzysz
możliwości dostępnego oprogramowania oraz zdobędziesz wiedzę o perspektywach rozwoju.
To wszystko znajdziesz w tej długo oczekiwanej książce, poświęconej hurtowniom danych.
• Zarządzanie relacjami z klientem
• Wartość marki
• Zarządzanie kampaniami i marketing personalizowany
• Budowanie hurtowni danych – komponent ekstrakcji oraz integracji danych
• Baza danych hurtowni – opis encji
• Problemy przy wykorzystywaniu relacyjnych baz danych
• Problemy z obróbką czasu w hurtowniach danych
• Wybór modelu koncepcyjnego
• Modelowanie metodą kropki
• Modelowanie logiczne – schemat, wybór rozwiązania, ograniczenia
• Implementacja fizyczna
• Zarządzanie kopiami zapasowymi
• Aplikacje CRM
• Zarządzanie projektem
• Oprogramowanie
• Przyszłość hurtowni danych
Sprawdź, jak zmaksymalizować zyski poprzez właściwe zarządzanie relacjami z klientem!
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis tre ci
Wprowadzenie ..........................................................................................................7
PodziÚkowania .......................................................................................................11
1. ZarzÈdzanie relacjami z klientem ........................................................................13
Wymiar biznesowy .......................................................................................................................................13
Cele biznesowe ..............................................................................................................................................15
Strategia biznesowa ......................................................................................................................................16
Warto Ê marki ..............................................................................................................................................17
ZarzÈdzanie relacjami z klientem ...............................................................................................................18
Podsumowanie ..............................................................................................................................................30
2. Wprowadzenie do hurtowni danych ....................................................................31
Wprowadzenie ..............................................................................................................................................31
Czym jest hurtownia danych? .....................................................................................................................37
Analiza wymiarów ........................................................................................................................................38
Budowanie hurtowni danych ......................................................................................................................41
Problemy zwiÈzane z zastosowaniem relacyjnych baz danych ................................................................58
Podsumowanie ..............................................................................................................................................59
3. Problemy projektowe do rozwiÈzania ..................................................................61
Wielowymiarowe modele danych ...............................................................................................................61
Jak wspieraÊ CRM? ......................................................................................................................................69
Podsumowanie ..............................................................................................................................................79
4. Problemy z obróbkÈ czasu w hurtowniach danych ............................................81
Rola czasu ......................................................................................................................................................81
Problemy zwiÈzane z czasem .......................................................................................................................84
Rejestrowanie zmian ....................................................................................................................................90
RozwiÈzania problemów z czasem w hurtowniach danych pierwszej generacji ....................................94
Odmienne podej cia ...................................................................................................................................107
Konkluzje z przeglÈdu metod pierwszej generacji ..................................................................................109
4
SPIS TRE¥CI
5. Model koncepcyjny ..............................................................................................111
Wymagania modelu koncepcyjnego .........................................................................................................111
Identyfikowanie zmian w danych .............................................................................................................118
Modelowanie metodÈ kropki ....................................................................................................................119
Warsztaty modelowania metodÈ kropki ..................................................................................................124
Podsumowanie ............................................................................................................................................147
6. Model logiczny ......................................................................................................149
Modelowanie logiczne ...............................................................................................................................150
Implementacja retrospekcji .......................................................................................................................150
Zastosowanie wymiaru czasu ....................................................................................................................157
Schemat logiczny ........................................................................................................................................161
Problemy wydajno ciowe ..........................................................................................................................163
Wybór rozwiÈzania .....................................................................................................................................165
CzÚstotliwo Ê przechwytywania zmian danych ......................................................................................166
Ograniczenia ...............................................................................................................................................167
Weryfikacja i podsumowanie modelu logicznego ...................................................................................171
7. Implementacja fizyczna .......................................................................................173
Architektura hurtowni danych .................................................................................................................173
Aplikacje CRM ...........................................................................................................................................193
Kopia zapasowa danych .............................................................................................................................193
Archiwizacja ...............................................................................................................................................194
Ekstrakcja i ïadowanie ...............................................................................................................................194
Podsumowanie ............................................................................................................................................197
8. Uzasadnienie biznesowe ......................................................................................199
Podej cie przyrostowe ................................................................................................................................199
Wdro enie ...................................................................................................................................................205
Podsumowanie ............................................................................................................................................207
9. ZarzÈdzanie projektem ........................................................................................209
Wprowadzenie ............................................................................................................................................209
Co jest dostarczane? ...................................................................................................................................212
Jakie nale y zdefiniowaÊ zaïo enia i ryzyka? ..........................................................................................213
Jakiego zespoïu potrzebujemy? .................................................................................................................215
Podsumowanie ............................................................................................................................................226
10. Oprogramowanie ..................................................................................................227
Ekstrakcja, przeksztaïcanie i ïadowanie ..................................................................................................228
OLAP ........................................................................................................................................................230
NarzÚdzia zapytañ ......................................................................................................................................232
Wydobywanie danych ................................................................................................................................234
ZarzÈdzanie kampaniami ..........................................................................................................................238
Personalizacja .............................................................................................................................................240
NarzÚdzia metadanych ...............................................................................................................................241
Sortowanie ..................................................................................................................................................242
11. Przyszïo Ê ..............................................................................................................245
Temporalne bazy danych (rozszerzenia temporalne) .............................................................................246
Rozszerzenia OLAP dla SQL ...................................................................................................................246
Aktywne wsparcie decyzji .........................................................................................................................247
SPIS TRE¥CI
5
Dane zewnÚtrzne ........................................................................................................................................247
Dane niestrukturalizowane .......................................................................................................................248
Agenci wyszukiwania .................................................................................................................................248
Aplikacje obsïugujÈce DSS .......................................................................................................................249
A. Temporalna klasyfikacja danych Klubu Winiarza ..........................................251
B. Model kropki dla Klubu Winiarza .....................................................................255
C. Model logiczny dla Klubu Winiarza ..................................................................269
D. Atrybuty klienta ...................................................................................................275
Atrybuty finansowe ....................................................................................................................................281
Atrybuty zatrudnienia ...............................................................................................................................282
Atrybuty zainteresowañ i hobby ...............................................................................................................283
E. Odno niki ..............................................................................................................287
Skorowidz .............................................................................................................289
Zgłoś jeśli naruszono regulamin