Nauka programowania Rusz glowa(1).pdf
(
4975 KB
)
Pobierz
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis
treści
Spis treści (streszczenie)
Wstęp
1
2
3
4
5
(część II)
xxv
1
33
71
121
173
217
237
281
329
379
419
449
505
555
567
Zaczynamy:
myślenie komputacyjne
Znaj swoje wartości:
proste wartości, zmienne i typy
Decyzyjny kod:
wartości logiczne, decyzje i pętle
Odrobina struktury:
listy i iteracje
Funkcyjny kod:
funkcje i abstrakcje
Porządkowanie danych:
sortowanie i zagnieżdżona iteracja
Składanie wszystkiego w całość:
tekst, łańcuchy i heurystyki
Myślenie modularne:
moduły, metody, klasy i obiekty
Poza iteracją i indeksami:
rekurencja i słowniki
Trwałość danych:
zapisywanie i zwracanie plików
Żądania i odpowiedzi:
używanie webowych API
Interaktywność:
widżety, zdarzenia i zachowania emergentne
Wycieczka do Obiektowa:
programowanie obiektowe
Dodatek
Skorowidz
4
6
7
8
9
10
11
12
W
Spis treści (część właściwa)
Wstęp
Programowanie zaczyna się w głowie.
Kiedy próbujesz się czegoś
nauczyć,
Twój
mózg
stara
się wyświadczyć Ci przysługę, robiąc wszystko, co może, żebyś niczego
nie zapamiętał.
Twój
mózg myśli sobie: „Lepiej zostawić w głowie miejsce na ważniejsze rzeczy, na przykład wiedzę
o tym, przed jakimi dzikimi zwierzętami uciekać, albo o tym, że nie powinno się jeździć na desce
snowboardowej w samych slipach”. Jak zatem
przechytrzyć
mózg, żeby zaczął myśleć, że Twoje
życie istotnie zależy od umiejętności programowania?
Dla kogo jest ta książka?
Wiemy, co myślisz
Czytelnika książek z serii Rusz głową! traktujemy jak ucznia
Metapoznanie: myślenie o myśleniu
Oto co MY zrobiliśmy
A co TY możesz zrobić, żeby zapanować nad swoim mózgiem?
Przeczytaj to
Podziękowania
Recenzenci
xxvi
xxvii
xxviii
xxix
xxx
xxxi
xxxii
xxxvii
xxxviii
ix
Kup książkę
Poleć książkę
Spis
treści
1
Myślenie komputacyjne
Zaczynamy
Umiejętność myślenia komputacyjnego daje Ci kontrolę
.
Jest tajemnicą poliszynela,
że otaczający nas świat staje się coraz silniej połączony, konfigurowalny, programowalny i — co
tu dużo mówić —
komputacyjny.
Możesz wobec tego albo pozostać biernym uczestnikiem tej
rzeczywistości, albo
nauczyć się kodowania.
Umiejętność kodowania pozwoli Ci zostać twórcą
czy też dowódcą — będziesz mógł powiedzieć wszystkim tym komputerom, co mają zrobić
dla
Ciebie.
Kiedy umiesz kodować, masz kontrolę nad swoim losem (a już na pewno jesteś w stanie
zaprogramować swój połączony z internetem system zraszaczy w ogródku). Jak się jednak
nauczyć kodować? Przede wszystkim musisz nauczyć się
myśleć komputacyjnie.
Kolejnym
krokiem jest zapoznanie się z
językiem programowania,
który pomoże Ci się dogadać ze
swoim komputerem, telefonem lub dowolnym innym urządzeniem z procesorem w środku.
Co zyskasz dzięki temu? Czas, władzę i więcej okazji do zajęcia się tymi wszystkimi twórczymi
przedsięwzięciami, na których Ci zależy. Zacznijmy zatem…
Dzielenie zadań na mniejsze
Jak działa kodowanie?
Ale po jakiemu to?
Świat języków programowania
Pisanie i uruchamianie kodu w Pythonie
Bardzo krótka historia Pythona
Python — pierwsza próba
Zapisywanie wyników swojej pracy
Gratulacje! Właśnie napisałeś swój pierwszy program w Pythonie!
Dyrdymałomat
Wprowadzenie kodu do maszyny
2
6
7
8
13
15
18
20
21
25
26
x
Kup książkę
Poleć książkę
Spis
treści
2
Proste wartości, zmienne i typy
Znaj swoje wartości
Komputery radzą sobie dobrze tylko z dwiema rzeczami:
przechowywaniem
wartości i wykonywaniem na nich działań. Być może sądzisz, że robią wiele innych rzeczy, takich
jak przesyłanie tekstu, wykonywanie transakcji handlowych, używanie Photoshopa lub pomaganie
w kierowaniu samochodem. Tymczasem wszystkie czynności, jakie wykonują komputery, można
rozłożyć na
proste działania
wykonywane na
prostych wartościach.
Elementem
myślenia
komputacyjnego
jest nauczenie się wykorzystywania takich działań i wartości do tworzenia
bardziej złożonych i zaawansowanych rzeczy — do czego dojdziemy już wkrótce. Najpierw jednak
przyjrzymy się samym tym wartościom, działaniom, które można na nich wykonywać, oraz roli,
jaką odgrywają w tym wszystkim
zmienne.
Kodowanie kalkulatora wieku psa
Od pseudokodu do kodu
Krok 1. Pobranie danych wejściowych
Jak działa funkcja input
Używanie zmiennych do zapisywania i przechowywania wartości
Przypisanie danych wejściowych użytkownika do zmiennej
Krok 2. Zbieranie kolejnych danych
Czas uruchomić kod
Wprowadzanie kodu
Ze zmiennymi na głęboką wodę
Wyraźmy to lepiej
Zmienne nazywają się tak nie bez powodu
Pierwszeństwo operatorów kluczem do szczęśliwego życia
Obliczanie z wykorzystaniem pierwszeństwa
Ręce z klawiatury!
Krok 3. Obliczanie wieku psa
Houston, mamy problem!
Ludzką rzeczą jest błądzić
Jeszcze trochę debugowania…
Co to za typy?
Naprawianie kodu
Houston, wystartowaliśmy
Krok 4. Czytelny wynik
Końcowa jazda próbna
34
36
37
38
38
39
39
40
43
44
45
46
47
48
51
52
53
54
56
58
59
60
61
62
xi
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
Nauka programowania Rusz glowa(1).pdf
(4975 KB)
HTML CSS i JavaScript dla kazdego Wydanie VII.pdf
(2681 KB)
HTML i CSS Zaprojektuj i zbuduj witryne WWW Podrecznik Front End Developera.pdf
(1235 KB)
101 praktycznych skryptow na strone WWW.pdf
(426 KB)
C 6 0 i MVC 5 Tworzenie nowoczesnych portali internetowych.pdf
(1966 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin