Sprytny biznes Zaloz i rozwijaj mala firme w Polsce.pdf
(
540 KB
)
Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj
małą firmę w Polsce
Autor:
Marcin Pietraszek
ISBN: 978-83-246-3426-2
Format: 140 × 208, stron: 176
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Zanim zaczniesz, czyli dobrze się przygotuj do założenia własnej firmy
•
Pomysł na biznes, czyli zajmij się tym, na czym się znasz i co uwielbiasz robić
•
Życie na swoim, czyli nigdy nie zapominaj o tym, co w biznesie najważniejsze
Jeżeli czerpiesz perwersyjną przyjemność z lektury dzienników ustaw — nie czytaj tej książki. Jeżeli
uważasz, że każdy nadaje się na przedsiębiorcę — nawet jej nie otwieraj. Jeżeli nie przyjmujesz
do wiadomości, że własna firma to poza satysfakcją także ciężka praca i odpowiedzialność — nie psuj
sobie nastroju i odłóż ją na półkę. Ale jeżeli chcesz, żeby ktoś w końcu ludzkim głosem powiedział Ci,
czy własna firma to coś dla Ciebie i jak ją założyć, trafiłeś w dziesiątkę. Kupuj.
Marek Jankowski,
autor książki Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Vademecum początkującego przedsiębiorcy
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce to dzieło praktyka, który z niejednego pieca
chleb jadał, a własną firmę zakładał dwukrotnie. To kopalnia wiedzy na temat zasad i procedur
obowiązujących każdego przedsiębiorcę, a także zestaw zdroworozsądkowych porad, których
nie znajdziesz nigdzie indziej. Autor podpowie Ci, jak założyć biznes, gdzie szukać pomysłu na
produkty czy usługi, a nawet skąd wziąć na to pieniądze! Wyjaśni też, dlaczego tak ważne jest
myślenie perspektywiczne i dopracowany biznesplan. Poprowadzi Cię krok po kroku od pomysłu
o rozpoczęciu działalności gospodarczej po sprytne zarządzanie zarejestrowaną firmą. Krótko
mówiąc, po lekturze tej książki będziesz wiedział, jak odnaleźć się w gronie rekinów biznesu!
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
Książka odpowie na wiele Twoich pytań: Czy masz zadatki na biznesmena?
Skąd weźmiesz pieniądze na firmę?
Jak przygotować prosty biznesplan?
Czym różni się działalność tradycyjna od internetowej?
Jak rozpocząć wybraną działalność gospodarczą?
Jak zarejestrować firmę w siedem dni?
Jak tanio pozyskać pracowników?
Jak skutecznie zareklamować swoje produkty lub usługi?
Jak wykorzystać do promocji internet?
Jak skutecznie i etycznie zarządzać małą firmą?
Spis tre ci
Spis tre ci
Zamiast wst pu, czyli o czym my l ,
kiedy mówi „sprytny biznes”
Rozdziaã 1. Zanim zaczniesz
Dobry moment na biznes
ByÊ przedsiÚbiorcÈ — co to wïa ciwie znaczy?
MiÚdzy chmurami a ziemiÈ — czyli chcÚ, ale…
PieniÈdze sÈ najwa niejsze
Maïa firma — wielkie pojÚcie
Jak wysoko chcesz polecieÊ?
Rozdziaã 2. Pomysã na biznes
E-sklep
Sklep tradycyjny
E-usïugi
Usïugi tradycyjne
Rozdziaã 3. My l strategicznie
Stwórz firmowe motto
Napisz biznesplan
ZarzÈdzaj z wizjÈ
Rozdziaã 4. Firma w 7 dni
Dzieñ pierwszy — biuro rachunkowe
Dzieñ drugi — wniosek do ewidencji
Dzieñ trzeci — urzÈd skarbowy
Dzieñ czwarty — Zakïad Ubezpieczeñ Spoïecznych
Dzieñ piÈty — bank
5
9
13
17
27
32
49
53
61
66
78
83
90
93
94
95
104
109
110
112
119
120
122
4
SPRYTNY BIZNES
Dzieñ szósty — pieczÈtki, szyldy
Dzieñ siódmy — wydziaï podatków
w urzÚdzie miasta lub gminy
Dzieñ ósmy — tylko je li zatrudniasz pracowników
Rozdziaã 5. ycie na swoim
Szukaj klientów, ïap zlecenia
Rozwijaj biznes, ale tnij koszty
Dokïadaj do pieca
Rozdziaã 6. Nie zapominaj o...
Nie zapominaj o wypoczynku
Nie zapominaj o strategii
Nie zapominaj o etyce
Zako czenie
124
124
125
127
129
150
157
163
163
166
168
171
My l strategicznie
Rozdziaã 3.
My l strategicznie
Mo esz mieÊ pewne intuicje i przemy lenia dotyczÈce tego, jaki biz-
nes bÚdzie odpowiedni dla Ciebie. Tym jednak, co powinno przesÈ-
dziÊ o wyborze konkretnego pomysïu, powinna byÊ Twoja strategia.
Najwa niejszym jej elementem bÚdzie biznesplan, czyli harmo-
nogram biznesowych dziaïañ, uwzglÚdniajÈcy przewidywane koszty
i przychody w okre lonym czasie. CzÚsto przygotowanie takiego do-
kumentu to element konieczny, szczególnie gdy planujesz pozyskaÊ
pieniÈdze na start od urzÚdu pracy, banku bÈd innej instytucji (czy
nawet od prywatnego inwestora). Warto jednak stworzyÊ go rów-
nie wtedy, gdy nikt go od Ciebie nie wymaga, choÊby po to, by nie
okazaïo siÚ zbyt pó no, e chciaïe zrealizowaÊ pomysï z jakich po-
wodów niewykonalny.
Nie zamierzam przy tym zachÚcaÊ CiÚ do skomplikowanych ana-
liz. Zakïadasz maïÈ firmÚ, a w zwiÈzku z tym nie istnieje potrzeba
pisania opasïego, ekonomicznego raportu. W tym rozdziale pod-
powiem, jak stworzyÊ prosty projekt biznesowy dowolnego przed-
siÚwziÚcia.
Biznesplan jest wa ny. Chciaïbym jednak, eby spojrzaï na spra-
wÚ szerzej i wpisaï swój projekt w szerszÈ strategiÚ. Z takiego punktu
widzenia wa ne bÚdzie stworzenie firmowego motta oraz opraco-
wanie dïugofalowej wizji. Nie chodzi w koñcu o pomysï na najbli -
szych kilka miesiÚcy, ale na wiele kolejnych lat Twojego ycia. Warto
wiÚc przygotowaÊ siÚ do niego jak najlepiej.
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
1001 sposobow na zwiekszenie wydajnosci pracownikow.pdf
(421 KB)
10 procentowy przedsiebiorca Stworz swoj mikrobiznes bez rezygnacji z etatu(1).pdf
(688 KB)
1001 sposobow na nagradzanie pracownikow.pdf
(589 KB)
101 niezwyklych pomyslow na biznes.pdf
(3316 KB)
101 pomyslow na wlasna firme.pdf
(201 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin