08 12 02 2021 ZAJĘCIA.docx

(636 KB) Pobierz

Luty, tydzień 1 Jestem samodzielny w kuchni

Dzień 1 Poznajemy kuchnię

 

Ćwiczenia poranne – zestaw 19. Tamburyn.

• Zabawa ruchowa na powitanie Witamy się różnymi częściami ciała.

Dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze

witają się z innymi tą częścią ciała, której nazwę wymienia N., np.: Witamy się łokciami….

 

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pokażcie to, co powiem.

N. wymienia nazwy części ciała oraz nazwy części sali, a dzieci je pokazują. Najpierw robi to

powoli, a potem – coraz szybciej. Np. Pokażcie kolana, stopy, sufit...

 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci – na spacer!

Na hasło: Dzieci – na spacer! dzieci spacerują po sali. Hasło: Dzieci – do domu! jest sygnałem

do opuszczenia dywanu i zajęcia miejsc pod ścianami.

 

• Zabawa ruchowa z elementem podskoków Kto podskoczy najwyżej?

Dzieci podskakują obunóż w miejscu, z klaśnięciem nad głowami.

 

Zabawa rytmiczna Coraz szybciej, coraz wolniej. Bębenek.

N. wystukuje na bębenku rytm, stosując różne zmiany tempa. Grę rozpoczyna w wolnym

tempie, stopniowo przyspiesza, a następnie zwalnia do tempa początkowego. Dzieci, ustawione

w kole, poruszają się jedno za drugim, dostosowując kroki do właściwego tempa (marsz, trucht, bieg, trucht, marsz).

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Z domu do domu. Szarfy.

Dzieci rozkładają na podłodze kolorowe szarfy. Są to ich domy. Na hasło: Z domu, poruszają się pomiędzy szarfami, na hasło: Do domu, jak najszybciej muszą odnaleźć swój dom.

 

Zwiedzanie przedszkolnej kuchni.

Zapoznanie z celem wycieczki do kuchni. N. wyjaśnia dzieciom, że odwiedzą przedszkolną kuchnię. Prosi o zwracanie uwagi na wyposażenie kuchni oraz na pracę kucharek. N. ostrzega przed dotykaniem urządzeń i pewnych przedmiotów, gdyż mogłoby to być groźne w skutkach.

Wyjście do przedszkolnej kuchni.

• Oglądanie wyposażenia kuchni.

• Przyglądanie się pracy kucharek, zwracanie uwagi na ich ubiór.

• Określanie, co można przygotować na obiad z danych produktów.

 

Rozmowa na temat wycieczki.

Jaki zawód wykonują panie spotkane w kuchni? Na czym polega praca kucharza?

Jak nazywa się posiłek, który przyrządzały panie?

Jakie urządzenia widzieliście w kuchni? Jakie były tam garnki i naczynia?

 

 

 

Zabawa Szukamy swoich imion. Kartoniki z imionami dzieci.

N. rozkłada na podłodze (dywanie) kartoniki z imionami dzieci. Dzieci kolejno wyszukują

kartoniki ze swoimi imionami.

 

Układanie imion (bez wzoru). Litery drukowane – małe i wielkie.

N. przygotowuje litery drukowane – małe i wielkie. Dzieci odwracają kartoniki z imionami.

Z drugiej ich strony układają litery tworzące ich imiona i je przyklejają.

Potem, po sprawdzeniu, odkładają kartoniki z imionami do indywidualnych półek.

 

Karta pracy, cz. 3, nr 3.

Rysujcie po śladach szklanek. Każdy ślad rysujcie kredką w innym kolorze.

Podzielcie na sylaby nazwy przedmiotów przedstawionych na zdjęciach, a jeśli potraficie na głoski. Narysujcie pod każdym zdjęciem odpowiednią liczbę kresek (sylaby) lub kół (głoski).

 

Układanie wyrazów z poznanych liter.

 

N. mówi nazwy, dzieci z wyciętych liter układają wyrazy i przykleją na kartce.

Proponowane wyrazy: sery, mleko, kotlet, miska, deska, soki, kakao.

 

Zabawa ze śpiewem Ojciec Wirgiliusz (autor nieznany, melodia popularna). PRZERWNIK PRZED OBIADEM

Dzieci stoją w kole, śpiewają z N. piosenkę i jednocześnie kreślą wzór palcem wskazującym.

Ojciec Wirgiliusz

uczył dzieci swoje,

a miał ich wszystkich

sto dwadzieścia troje.

„Hejże, dzieci, hejże, ha!

Róbcie wszystko to co ja”.

Potem jedno dziecko wchodzi do koła i wykonuje ruchy, które naśladują pozostałe osoby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia z literą g.

Oglądanie zdjęć: naczyń, sztućców, garnków. Określanie, do czego służą i w jakim pomieszczeniu je znajdziemy. Zdjęcia: naczyń, sztućców, garnków. – NATURALNE OKAZY

Wypowiadanie się na temat pomagania w pracach kuchennych.

 

Analiza i synteza słowa garnek.

 

• Dzielenie słowa garnek na sylaby.

Co słyszycie na początku słowa garnek?

 

Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską g.

Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską g.

 

• Dzielenie słowa garnek na głoski.

 

• Podawanie słów rozpoczynających się głoską g (gitara, gumka, gazeta...), mających ją w środku (mgła, agrafka, figura...) oraz na końcu (głóg, róg, wróg...).

Z ilu głosek składa się słowo garnek?

 

Budowanie schematu słowa garnek.Białe nakrywki.

 

Pokaz liter g: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.Litery g, G.

 

Umieszczanie poznanych liter: g, a, r, e, n, k, pod schematami słów garnek.

Litery: g, , a, r, e, n, k,.

 

• Odczytywanie wyrazów garnek.

 

Układanie nazw pod obrazkami.

Obrazki przedstawiające: gitarę, rogi, nogi, grę, garnki, drogę, gile, kartoniki z literami.

N. umieszcza na tablicy obrazki przedstawiające: gitarę, rogi, nogi, grę, garnki, drogę, gile.

Przygotowuje kartoniki z literami. Dzieci układają z liter pod obrazkami ich nazwy.

.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 46.

• Odczytanie wyrazu z N. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz

garnek. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie

rysunku.

• Odczytanie sylab.

• Odczytanie sylab i wyrazów.

• Pisanie liter g, G po śladach, a potem – samodzielnie.

 

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 47.

• Omówienie tego, co widać na zdjęciach. Przeczytanie zdań. Połączenie ich liniami z odpowiednimi

zdjęciami.

KONIEC

 

KAROL

 

NADIA

 

LILIANNA

 

OLIWIER

 

STANISŁAW

 

MIESZKO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

OLGA

 

KORNELIA

 

LEON

 

KAROLINA

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin