18-22 01 2021 ZAJĘCIA.docx

(1919 KB) Pobierz

Styczeń, tydzień 1 Odwiedzili nas babcia i dziadziuś

Dzień 1 Jaka jest babcia? Jaki jest dziadek?

Ćwiczenia poranne – zestaw 18.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Babcia, dziadek, wnuczęta.

Na hasło: Babcia, maszerują dziewczynki, na hasło: Dziadek – chłopcy, a na hasło: Wnuczęta,

wszystkie dzieci biegają w różnych kierunkach sali.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Pielęgnujemy kwiaty dla dziadków.

Dzieci naśladują sadzenie kwiatków w doniczce i podlewanie ich wodą.

• Ćwiczenie wyprostne Kwiaty rosną. Cieszymy się, że kwiaty urosły.

Dzieci powoli podnoszą się z przysiadu do wspięcia na palce Dzieci podskakują wokół własnej osi i w różnych kierunkach.

• Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci maszerują parami, powtarzając rymowankę: Babcia i dziadek kochają nas, babcia i dziadek

mają dla nas czas. Na słowa: nas i czas – klaszczą w ręce. Dzieci stojące wewnątrz tworzą

koło wewnętrzne, stojące na zewnątrz – zewnętrzne. Dzieci poruszają się w kołach, w przeciwnych

kierunkach, powtarzają rymowankę, a następnie zmieniają kierunek poruszania się.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 73.

Obejrzyjcie zdjęcie przedstawiające całą rodzinę. Obejrzyjcie zdjęcia babć, dziadków, mamy, taty

i dziewczynki. Nazwijcie członków rodziny. Rysujcie po śladach. Pokolorujcie serduszka.

 

Rozmowy indywidualne na temat babć i dziadków dzieci.

N. pyta o imiona dziadków, ich pracę zawodową, co dzieci lubią najbardziej robić z nimi.

 

Tworzenie opisu babci i dziadka.

Serce z kartonu (dla każdego dziecka).

Dzieci poszukują jak największej liczby określeń przymiotnikowych

mówiących o wyglądzie i cechach charakteru babci i dziadka. Podają określenia babci i dziadka, a N. zapisuje je na kartonowych sercach. Np. Babcia jest – dobra, łagodna, mądra, wesoła…Dziadek jest – mądry, spokojny, silny…

 

Czytanie wypowiedzeń. Wypowiedzenia do czytania całościowego.

Czytanie wypowiedzeń samodzielnie.

To mama i tata mamy.

To mama i tata taty.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Z czym kojarzy się wam słowo babcia a z czym dziadek ?

 

Kończenie zdania w odniesieniu do babci.

Dzieci siedzą w kole. Kolejno kończą zdanie: Gdybym potrafił (potrafiła) czarować, to wyczarowałbym

(wyczarowałabym) dla babci...

 

• Poszukiwanie różnych słów (zdrobnień) do słów: babcia, dziadek (babunia, babuleńka...

dziadziuś, dziadulek…).

 

• Zachęcanie do zdobywania informacji na temat dzieciństwa babć i dziadków.

 

Zachęcanie do wypowiedzi na temat wspólnych spotkań z dziadkami, ich ulubionych zajęć,

sposobów spędzania czasu z wnukami.

Podkreślanie roli dziadków we współczesnej rodzinie. Zwracanie uwagi na wiek babci i dziadka, możliwość występowania chorób, mniejszą sprawność i wydolność ich organizmów.

Zachęcanie do pomagania im, podawanie przykładów takiej pomocy. Uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych, dostrzeganie ich w najbliższym otoczeniu, zwracanie uwagi na właściwe odnoszenie się do nich, okazywanie szacunku.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 71.

Dokończcie rysunek dla babci i dziadka. Rysujcie po śladach wzorów na ramce.

 

 

Zabawy i ćwiczenia z literą b.

Rozmowa na temat Dnia Babci i Dnia Dziadka.

Co możecie podarować babci i dziadkowi z okazji ich świąt? Czego powinniście życzyć babci i dziadkowi? Co powinniście zrobić, gdy chcecie zaprosić ich do przedszkola? Czym możemy udekorować salę?

 

Analiza i synteza słuchowa słowa balon.

- Dzielenie słowa balon na sylaby.

Co słyszycie na początku słowa balon?

Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską b.

 

• Dzielenie słowa balon na głoski.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską b (buty, bałwan, burak...), mających

ją w środku (kubek, meble, cebula...).

(Gdy głoska b występuje na końcu słów, to często słyszymy p).

Z ilu głosek składa się słowo balon?

 

Budowanie schematu słowa balon.Białe nakrywki.

 

Podawanie imion rozpoczynających się głoską b Basia, Beata, Borys, Bartek, Bożena.

 

Pokaz litery b: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Litery b, B.

 

Umieszczanie kartoników z literami: b, , o, a, l, n, pod schematami słów balon.

 

• Odczytanie wyrazu balon

 

Przeczytanie zdań wyrazowo-obrazkowych.

Napisy, obrazki: babci, dziadka.

N. umieszcza na tablicy wyrazy i obrazki – układa z nich dwa zdania. Dzieci czytają zdania.

Beata ma bilety do kina dla (tu umieszcza obrazek babci).

Bartek ma banany dla (tu umieszcza obrazek dziadka).

 

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 42-43

KONIEC













PO 12:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


KARTY PRACY |
OBRYSUJ TULIPANY. POKOLORUJ TULIPANA, KTÓRY STOI Z PRAWEJ STORNY


Domowe przedszkole 5 – Przedszkole nr 420 "Nasza Bajka"
PO 12:00

Styczeń, tydzień 1 Odwiedzili nas babcia i dziadziuś

Dzień 2 Robimy prezenty

Ćwiczenia poranne – zestaw 18 (przewodnik, cz. 3, s. 53).

 

Dzielenie nazw obrazków na głoski. Obrazki przygotowane przez N. * POMOCE W KANTORKU TECZKA KOMPETENCJI

 

Zabawa Przygotowujemy słodki poczęstunek.

Siedem talerzyków jednorazowych, sylwety różnych ciastek tortowych i cukierków, kartoniki

z książkami (lub z liczbami).

N. ustawia przed dziećmi siedem tekturowych talerzyków jednorazowych i sylwety różnych

ciastek tortowych.

• Dzieci liczą ciastka .Pod każdym talerzykiem układają kartonik z tyloma liczbami (krążkami), ile ciastek znajduje się na danym talerzyku.

• Układają talerzyki w taki sposób, aby na pierwszym było najmniej ciastek, a na siódmym –

najwięcej. Stosując liczebniki porządkowe, określają, ile ciastek znajduje się na kolejnych

talerzykach.

• N. kładzie na dwóch pustych talerzykach sylwety ciastek. Dzieci układają działanie matematyczne , kładą na ciastkach prawidłowe cyfry, odczytują działanie matematyczne podaja wynik

 

Zabawa dydaktyczno-ruchowa Prezenty.

Tamburyn, kostka z MAC do gry z 1,2,3 oczkami.

Dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze wybrane

dziecko rzuca kostką (ścianki z pięcioma, sześcioma i czterema oczkami są zaklejone),

liczy oczka i ustawia na jednej linii tyle dzieci, ile oczek wypadło na kostce. Są to prezenty dla dziadków. Pozostałe dzieci liczą na palcach, ile razem prezentów dostali dziadkowie.

 

Karty pracy, cz. 2, nr 74, 75.

Policzcie balony po lewej stronie karty i po prawej stronie. Narysujcie w pustych polach tyle

balonów, ile jest ich razem (sześciolatki piszą działanie).

Policzcie kredki po lewej stronie karty i po jej prawej stronie. Narysujcie w pustych polach

tyle kredek, ile jest ich razem (sześciolatki piszą działanie).

DLA  5i 6 latków gotowe kartoniki z działaniami – do wycięcia. Dzieci czytaja działąnia matematyczne

 

 

Opowiadanie historyjki o dziadku.

Wyprawka, karta D, kartki, klej, nożyczki.

Wycinanie obrazków historyjki o dziadku, układanie ich według kolejności zdarzeń. Przyklejanie

ich na kartce. Opowiadanie historyjki, nadanie jej tytułu.             

 

 

 

 

 

 

GIMNASTYKA 11;30-12;15

 

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej).

Dzieci stają przed N. w luźnej gromadce. Ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez niego

rymowanki:

Ręce w przód, ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół, Ręce w bok, nogi wykonują skok. Wykonują podskok obunóż w miejscu.

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, Maszerują w miejscu.

zaczynamy od początku.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin