#ZAGRAJ 6 2020 Into the Dark.pdf

(16499 KB) Pobierz
#ZAG AJ
R
6 / 20 20
INTOTH
E
D K
AR
SPI S T RE? CI
3
6
34
36
40
48
55
58
60
62
#GrajMrokiem - Micha?'Mnich' Lewandowski
#GrajScenariuszem - Micha?'Mnich' Lewandowski & Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajHandoutem - Karolina 'Pandora' Zielska (Skala Wyzwania)
#GrajSzajk? - Krzysztof 'Jaxa' Rudek
#GrajInspiracj? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska & Konrad 'Harry' Mrozik
#GrajMuzyk? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska
#GrajFilmem - Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajSerialem - Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajKsi??k? - Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajGr? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska & Karol 'Dzik' Olchowy
3
Gd zi e Ri p p e r St r e e t
s p o t y k a Si n Ci t y. . .
# GRA JM RO K I EM
B Y M N I CH
Nie szuka?
em systemu takiego jak "Ostrza w Mroku". Mo?na
powiedzie?, ?e on znalaz? mnie. I bardzo mnie sob? zaintrygowa?
.
Kiedy przed sesj? czyta? materia? wst?pne, w których wspomniano
em
y
o ciemnym i brudnym Doskvol, o odp?dzaj?cej duchy barierze i innych
dziwnych cechach tego ?wiata, nie by? przekonany, czy to na pewno
em
dobry system do planowania ryzykownych skoków i cichych akcji oraz
odnoszenia wielkich zwyci?stw. Po pobie?nej lekturze poczu?
em
jednak, ?e dam temu systemowi szans?. Szczególnie urzek? mnie
a
mechanika, zmuszaj?ca MG i Graczy do kompletnej improwizacji
w tworzeniu ?wiata, narzucaj?ca wspó?
prac? i oddaj?ca w r?ce Graczy
pot??ne narz?dzie, jakim s? retrospekcje. Co wi?cej, opcja tzw. "no
prep", czyli 0 przygotowania przed sesj? oraz klimat wiktoria?skich ulic
podkr?cony fantastycznymi elementami, który spokojnie mo?e stan??
w szranki z Dishonored i by? przy tym unikalny, tyle wystarczy? abym
o,
wsi?k?w "Ostrza? " na dobre.
Mitologia ?wiata - cho? krótka - jest bardzo tre?ciwa i inspiruj?ca.
Pozwólcie wi?c, ?e w skrócie zarysuj?, jak to wszystko wygl?da.
Wyobra?cie sobie Bramy ?mierci. Pomy?lcie sobie, ?e zosta?
y
roztrzaskane, a wszystkie dusze wyrwa? si? zza nich, by prze?ladowa?
y
4
?yj?cych. Ludzko??, broni?c si? przed tymi atakami, zamkn?? si? za
a
barier?. Wci?? jednak musi mierzy? si? z du?o bardziej podst?pnymi
formami ataków, bo dusze mog? te? przybiera? materialne formy
- wchodz? w cia? ?ywych i tworz? przy tym wampiry lub o?ywiaj?
a
czyst? materi? i staj? si? golemami. Aha. I nie ma S?
o?ca. Niemniej
jednak, odci?te, pogr??one w wiecznej ciemno?ci miasto funkcjonuje,
jak (w miar?) dobrze naoliwiona machina i nie dopuszcza do
uwalniania si? z cia? kolejnych dusz. Magia i Dziwne Moce, cho?
potrafi? by? niebezpieczne, s? warte swojej ceny, a je?li w trakcie sesji
codzienne wyzwania stan? si? zbyt trywialne, na naszej drodze mog?
stan?? najró?niejsze demony. Brzmi intryguj?co, prawda? A przecie? to
tylko u?
amek niesamowitej historii tego ?wiata. I równie niesamowite
s? wyzwania, które czekaj? na szajki! ?otry i ?otrzyce, w których
b?dziemy wciela? si? jako Gracze, b?d? rozwija? swoje gangi, budowa?
ich pozycj? w poszczególnych dzielnicach miasta, wykorzystywa?
dost?pne zasoby i, oczywi?cie, prowadzi? dzia?
alno?? przest?pcz?, jak
na szajk? przysta? Pospolite przest?pstwa, ryzykowne napady,
o!
zuchwa? kradzie?e, skrytobójstwa i ma? finezyjne morderstwa - do
e
o
wyboru do koloru i dla ka?dego co? mi?
ego! Bo to w?
a?nie Gracze
decyduj?, co b?dzie dzia? si? na sesji - jaki b?dzie kolejny ruch ich
o
szajki, co b?d? chcieli dzi?ki niemu zyska?, ale te? co postawi? na szali,
na wypadek niepowodzenia.
Musz? przyzna?, ?e dla mnie przygody w "Ostrzach w Mroku" s? czym?
zupe?
nie innym ni? moje ?codzienne" sesje. Cz?sto, wraz z moimi
wspó?
graczami, zaskakujemy siebie nawzajem, ale te? potrafimy
zaskoczy? samych siebie. Miejcie ?wiadomo??, ?e to nie jest system,
w którym Graczom wszystko si? udaje i o wszystkim sami decyduj?.
?miertelno?? jest wysoka, a sukcesy przeplatane s? spektakularnymi
pora?kami. I co wa?ne, kiedy my szykujemy si? do kolejnego skoku,
nasza
konkurencja
i
ci,
których
skrzywdzili?my
lub
którym
nacisn?li?my na odcisk podczas poprzedniego skoku, nie ?pi?. Tu nie
ma zawieszenia broni. Parafrazuj?c fragment podr?cznika:
5
J
este?cie uwi?zieni w nawiedzonym mie?cie epoki
wiktoria?skiej, otoczonym murem piorunów, który
jest zasilany demoniczn? krwi?.
I musicie by? gotowi. Na wszystko.
Do zobaczenia w Zmierzchomurzu!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin