DDD_Kompendium_wiedzy_dddpig.pdf
(
1631 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Domain-Driven Design Distilled
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-4279-8
Authorized translation from the English language edition, entitled: DOMAIN-DRIVEN DESIGN
DISTILLED; ISBN 0134434420; by Vaughn Vernon; published by Pearson Education, Inc, publishing as
Addison-Wesley Professional. Copyright © 2016 by Pearson
Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2018.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/dddpig
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziękowania .................................................................................................................................9
O autorze ........................................................................................................................................ 10
Wprowadzenie ............................................................................................................................... 11
Rozdział 1. Czym jest DDD? ......................................................................................................... 15
Czy będzie bolało? ...................................................................................................................................16
Dobre, złe i skuteczne projektowanie ..................................................................................................17
Projektowanie strategiczne ....................................................................................................................20
Projektowanie taktyczne ........................................................................................................................20
Uczenie się i pogłębianie wiedzy ..........................................................................................................21
Zaczynamy! ..............................................................................................................................................22
Rozdział 2. Projektowanie strategiczne — Konteksty Ograniczone i Język Wszechobecny ....... 23
Eksperci Dziedziny i czynniki biznesowe ............................................................................................28
Analiza przypadku ..................................................................................................................................30
Znaczenie projektowania strategicznego .............................................................................................33
Kwestionowanie i integracja ..................................................................................................................36
Tworzenie Języka Wszechobecnego .....................................................................................................41
Wykorzystanie scenariuszy w praktyce ....................................................................................... 43
Jak to wygląda na dłuższą metę? ................................................................................................. 45
Architektura .............................................................................................................................................45
Podsumowanie ........................................................................................................................................47
Rozdział 3. Projektowanie strategiczne — Poddziedziny ............................................................ 49
Czym jest Poddziedzina? .......................................................................................................................50
Rodzaje Poddziedzin ..............................................................................................................................50
Radzenie sobie ze złożonością ...............................................................................................................51
Podsumowanie ........................................................................................................................................53
Kup książkę
Poleć książkę
6
S
PIS TREŚCI
Rozdział 4. Projektowanie strategiczne z wykorzystaniem mapowania kontekstów .................. 55
Formy Mapowania Kontekstu ..............................................................................................................57
Partnerstwo ................................................................................................................................... 57
Wspólne Jądro .............................................................................................................................. 58
Rozwój w trybie Klient-Dostawca ............................................................................................... 58
Konformista .................................................................................................................................. 59
Warstwa Zapobiegająca Uszkodzeniu ........................................................................................ 59
Usługa Otwartego Hosta .............................................................................................................. 60
Język Opublikowany ..................................................................................................................... 60
Oddzielne Drogi ............................................................................................................................ 61
Wielka Kula Błota ........................................................................................................................ 61
Skuteczne wykorzystanie Mapowania Kontekstu ..............................................................................63
RPC i SOAP .................................................................................................................................. 63
REST-owy HTTP .......................................................................................................................... 65
Wymiana wiadomości ................................................................................................................. 67
Przykład Mapowania Kontekstu ...........................................................................................................70
Podsumowanie ........................................................................................................................................73
Rozdział 5. Projektowanie taktyczne — Agregaty ........................................................................ 75
Zastosowanie Agregatów .......................................................................................................................76
Reguły projektowania Agregatów .........................................................................................................79
Reguła nr 1: ochrona niezmienników biznesowych zawartych w granicach agregatów ......... 80
Reguła nr 2: projektuj małe Agregaty ......................................................................................... 81
Reguła nr 3: odwoływanie się do innych Agregatów wyłącznie
za pomocą identyfikatora tożsamości ...................................................................................... 82
Reguła nr 4: używanie spójności ostatecznej do aktualizowania innych Agregatów .............. 83
Modelowanie Agregatów .......................................................................................................................85
Dobieraj abstrakcje starannie ..................................................................................................... 90
Dobieranie Agregatów o właściwej wielkości ............................................................................. 91
Testowalne jednostki .................................................................................................................... 92
Podsumowanie ........................................................................................................................................93
Rozdział 6. Projektowanie taktyczne — Zdarzenia Dziedziny ..................................................... 95
Projektowanie, wdrażanie i używanie Zdarzeń Dziedziny ...............................................................96
Event Sourcing ..................................................................................................................................... 102
Podsumowanie
........................................................................................................................
104
Rozdział 7. Narzędzia do zarządzania i przyspieszania prac ..................................................... 105
Event Storming ..................................................................................................................................... 106
Inne narzędzia ............................................................................................................................ 114
Zarządzanie DDD w projekcie zwinnym ......................................................................................... 114
Po kolei ........................................................................................................................................ 115
Wykorzystaj analizę SWOT ...................................................................................................... 116
Kup książkę
Poleć książkę
S
PIS TREŚCI
7
Fluktuacje i koszt modelowania ................................................................................................ 117
Identyfikacja zadań i szacowanie nakładu pracy .................................................................... 118
Modelowanie w terminie .................................................................................................................... 120
Jak wdrożyć ................................................................................................................................. 120
Interakcja z Ekspertami Dziedziny ........................................................................................... 122
Podsumowanie ..................................................................................................................................... 123
Bibliografia ................................................................................................................................... 125
Skorowidz ..................................................................................................................................... 127
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
AgileHints_twarde_aspekty_pracy_zwinnej_s_00hz.pdf
(3844 KB)
Agile_Przewodnik_po_zwinnych_metodykach_programowania_agilpz.pdf
(1538 KB)
AI_dla_ludzi_i_firmy_Potencjal_sztucznej_inteligencji_w_biznesie_ailufi.pdf
(1522 KB)
DDD_dla_architektow_oprogramowania_dddaro.pdf
(3323 KB)
Big_data_nauka_o_danych_i_AI_bez_tajemnic_Podejmuj_lepsze_decyzje_i_rozwijaj_swoj_biznes_bidata.pdf
(2272 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin